CX-re utaló Citroën-tanulmány jön

Párizsban debütál a Citroën CXperience

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vajon Európa is kap új Citroën zászlóshajót és annak előfutára a CXperience? Erről nem ír a márka, tanulmányautója viszont extravagáns.

Nemrég mutatta be új, Kínának szánt C6 típusát a Citroën, itt Európában viszont már jó ideje a koros C5 jelenti a kínálat csúcsát. Talán e helyzet változását jelzi a Párizsi Autószalonon debütáló CXperience tanulmányautó? Talán a világ más tájai is kapnak egy új C6-ot? Vagy az új C5 szellemi elődje ez a tanulmány? Esetleg csak a 25 évvel ezelőtt elbúcsúzott Citroën CX zászlóshajó előtt állít emléket a márka? Egyelőre nem derült ki az ok, a CXperience viszont önmagában is kellőképpen figyelemre méltó egyéniség, így megérdemel pár szót.
Hirdetés
A progresszív hidraulikus felfüggesztések és a memóriahabos ülések egyaránt a kényelem jegyében kerültek a tanulmányautóba. A visszapillantó tükröket kamerák helyettesítik a 4,85 méter hosszú, 2 méter széles, ám csak 1,37 méter magas és 3 méter tengelytávú CXperience-en. Elöl és hátul egyaránt LED világítótestek gondoskodnak a fényről, és persze ugyanezt a célt szolgálják a tető üveg elemei is. A műszerfal 19 colos, 16:3 képarányú monitora elsősorban az információközlésért felel, míg az autó kezelése a beépített tableteken keresztül történhet. A középkonzolon kiemelt helyet kap a vezető okostelefonja, hiszen az autó indítása is ezen keresztül történik. A Shared with U applikáció éppúgy az élmények megosztását szolgálja, mint az új C3-ban is megtalálható ConnectedCAM kamera, amely az autó előtti történéseket rögzíti. Az autó mozgatását plug-in hibridrendszerrel képzelte el a Citroën, egy legalább 150 lóerős benzinmotorral és egy 109 lóerős villanymotorral, együttesen akár 300 lóerős rendszerteljesítménnyel. A 13 kWh-s akkumulátor legfeljebb 60 kilométernyi tisztán villanymotoros hatótávolságot enged. A motorok nyomatéka egy nyolcfokozatú automataváltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez. Már csak az a kérdés, mikor valósul meg mindez valamilyen formában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?