Volkswagen Passat GTE: 2 l/100 km

Párizsban debütál a konnektorból tölthető Volkswagen Passat GTE

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak takarékos, elég jól is megy a konnektorból tölthető, 218 lóerős Volkswagen Passat GTE.


A nyáron bemutatkozott Volkswagen Passat B8 hivatalosan csak a Párizsi Autószalonon tartja közönségpremierjét, de azért többször, több helyen feltűnt már, például a hétvégi mogyoródi Volkswagen márkatalálkozón is, ahol a Golf GTE is jelen volt. Azt már korábban is tudtuk, hogy a legújabb Passatból is jön hasonló, konnektoros hibrid, s azt is, hogy csak jövőre lép piacra. A Volkswagen azonban már most megmutatta, s Párizsban ki is állítja legújabb, a szupertakarékos XL1 és Golf GTE utáni harmadik konnektoros hibridjét, a limuzinként és Variantként, azaz kombiként is érkező Passat GTE kivitelt.
Hirdetés

A hajtáslánc alapja a Golf GTE-ből ismerős, de azért egy picit mindenen izmosítottak, az 1.4 TSI turbómotor itt 150 helyett 156 lóerőt ad le, hozzá 102 helyett 115 lóerős villanymotor csatlakozik, a kombinált teljesítmény 214 helyett 218 lóerő, a hajtás szokás szerint 6 fokozatú dupla kuplungos automata váltón keresztül megy az első kerekekhez. A nagyobb teljesítménynek, meg persze a méretesebb karosszériának ára van, nem csak drágább, torkosabb is lesz a Passat GTE. Míg a Golf hasonló változata akár 1,5 liter benzinnel is megtehet 100 kilométert, a Passatnak 2 liter szükséges hozzá. Természetesen a lítium-ion akkumulátorok telítése után, 50 literes üzemanyagtankjával ugyanis a Passat GTE sem 2500, hanem 1000 kilométeres hatótávot ígér, így hosszú távú fogyasztása inkább 5, mint 2 liter. Arra viszont tökéletes lehet, hogy a napi ingázást letudja villannyal, s egyben remek hosszútávfutó legyen. Végsebessége eléri a 220 km/órát, 100 km/órára gyorsulása pedig 8 másodperc alatti.
A szalonokba jövőre érkező Passat GTE a Golf GTE-hez hasonlóan kék színű hűtőmaszkbetéttel, plakettes egyenes aljú kormánnyal, továbbá váltógombján, műszerfalán és ajtókárpitjain is végigfutó kék csíkokkal mutatja egyediségét, a Volkswagennél kékkel hangsúlyozott zöldségét.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 02:15
    Permalink

    Egyetértek! A villany autóknak nem kellene új formát kitalálni, hanem a meglévő autókat kellene átalakítani. Sok villanyos nem túl szép. Ha elfogy a “delej”, akkor meg az 1.4 TSI szépen viszi a világ végéig. Kíváncsi vagyok mennyibe fog kerülni ?

  • 2017.10.29. at 02:15
    Permalink

    Végre, egy szuper kivitelű, remek összképet prezentáló elektromos hibrid Ez már emberközeli szintre emeli a “konnektoros” autózást! Még a Jetta modellből is hozzanak ki ilyen változatot s egészen előrehaladott lesz a villanyautózás- még igen rögös útja- Magyarországon!! SZÉP LETT!! Gratulálok a Volkswagen mérnökeinek.

Vélemény, hozzászólás?