Hétvégén Mercedesek lepik el Kelet-Magyarországot
Pénteken startol a jubileumi, X. Mercedes-Benz Csillagtúra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több mint 80 különleges oldtimer versenyez a jubileumi Mercedes-Benz Classic Csillagtúrán. Pénteken Fótról startol a mezőny, szombaton Egerben a cél.
Hamarosan útjára indul a jubileumi Mercedes-Benz Classic Csillagtúra, mely az oldtimer modellek kétévente megrendezésre kerülő látványos felvonulása és versenye. A veterán Mercedeseket ünneplő rendezvényen a résztvevők május 19. és 21. között Fótról indulva teljesítik a 420 kilométeres távot a Mátra és a Bükk érintésével. A program népszerűségét mutatja, hogy idén rekordszámú, több mint 80 oldtimert regisztráltak a rendhagyó eseményre, mely ebben az évben az alapításának 50 éves évfordulóját ünneplő AMG, azaz a legsportosabb Mercedes-Benz modellek gyártója előtt tiszteleg.
Az idei Mercedes-Benz Classic Csillagtúra jubileumának alkalmából a veterán műremekek és tulajdonosaik útja ismét az első Csillagtúra helyszínére, azaz Egerbe és annak környékére vezet. Az autók a Mátra és a Bükk szerpentinjeit népesítik be két teljes napon keresztül, miközben a résztvevőknek speciális, időre elvégzendő, úgynevezett 1/100-as feladatokat kell megoldaniuk. A látvány nem csak az autózás szerelmesei, hanem a dizájn és a sebesség kedvelői számára is különleges élményt nyújt. Az oldtimerek és youngtimerek rajongói május 19-én, pénteken a Fót és Galyatető közötti útvonalon találkozhatnak a remekbe szabott autókkal, majd a mezőny a Galyatető és Eger közötti, 24-es és 23-as utak felé veszi az irányt még a délután folyamán, ahonnan május 20-án Miskolc irányába indulnak tovább a résztvevők.
A legjobb alkalom a veterán csodák megtekintésére május 20-án, 13 óra 15 perctől a miskolci autóbemutató alkalmával kínálkozik, majd a délután folyamán 14.55 és 16.50 között Kazincbarcikán is megtekinthető a látványos mezőny, a célceremónia Egerben, a Dobó téren lesz. A részletes programterv a leglátványosabb nézői pontokkal az alábbiak szerint alakul:
X. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra - időterv
2017. május 19. (péntek) | ||
Időpont | Esemény | Helyszín |
09:15-10:45 | Start | Fót, Jász-Plasztik Autócentrum Kft. |
09:25-10:55 | Ellenőrzőpont | Fót, Vörösmarty Mihály u. |
09:40-11:10 | Ellenőrzőpont | Veresegyház, Szent Erzsébet templom |
10:10-11:40 | Ellenőrzőpont | Aszód, Szent István Park |
10:20-12:10 | Megálló | Kartal, Kastélykert |
11:45-13:15 | Ellenőrzőpont | Pásztó, Deák Ferenc utca |
12:25-15:00 | Megálló | Galyatető |
14:05-15:30 | Ellenőrzőpont | Parád, Bányalaposi út |
14:45-16:40 | Autóbemutatás | Pétervására, Szabadság tér |
15:35-17:05 | Ellenőrzőpont | Sirok, Vár parkoló |
2017. május 20. (szombat) | ||
Időpont | Esemény | Helyszín |
09:25-10:55 | Ellenőrzőpont | Egerszalók, Termálfürdő parkoló |
10:00-12:00 | Megálló | Felsőtárkány, Faluház |
11:20-12:50 | Ellenőrzőpont | Miskolc-Lillafüred, Ózon parkoló |
11:40-14:30 | Megálló | Miskolc, Diósgyőri vár |
13:15-15:00 | Autóbemutatás | Miskolc, Szent István tér |
14:10-15:40 | Ellenőrzőpont | Sajószentpéter, Református templom |
14:20-15:50 | Ellenőrzőpont | Edelény, Kastélysziget |
14:55-16:50 | Megálló | Kazincbarcika, Egressy Béni út |
15:55-17:25 | Ellenőrzőpont | Szilvásvárad, Községháza |
16:30-18:00 | Célceremónia | Eger, Dobó tér |
Egyébként én nem vitatom ezeknek az autóknak a tartósságát, nem hiába maradt meg ennyi belőlük, persze azért általában vigyáztak is. Ezek a maguk korukban mind az élvonalba tartoztak.
Nem értem hogy ha már bemutató-projekt autó akkor miért nem tették rendbe teljesen.
És van aki vigyázza autóját van aki nem. Lehet öreg autó is szép állapotban de ma a lustaság-kényelem.
Amikor én autózni kezdtem sem fagyálló sem téli ablakmosó nem volt…este víz le reggel fel. Az szélvédőt
meg vászonzacskóba rakott sóval kenegettem, netán pálinkával “higítottam” /még nem volt sok 1000 Ft !!/
az ablakmosó vizet…..
Hú, a 300-as sl-ről azt olvastam olyan mint egy kazánházban ücsörögni.
Mindenképpen tisztelem az ilyen autókat, de személy szerint nem kedvelem ennek a kornak a Mercedeseit.
Én egy két kiállításra hozott projektautón láttam, hogy milyen állapotban volt (a még fel nem újított részeken), és azért akadtak csúnya foltok rendesen. Amelyek ilyen szép állapotban vannak azokat alapvetően felújították, új kárpit új gumielemek és teljes alvázvédelem előtte kipótolva a gyenge elemeket.
A W114-es merci 1300 kg, a fecskefarkú W110 is, szóval annyira sok anyag nem volt benne, legfeljebb a korabeli 750kgos Golfokhoz vagy a 700kg-os VW bogárhoz képest.
Ettől függetlenül néha egy W123-assal megyünk rendezvényekre és valóban meglepően egyben tud lenni, de azért az egy újabb technológia és sokkal fiatalabb is.
ZOLD,
Nekem 1972-ben pont olyan /még színben is/ volt mint a képen látható OT 07-14. Ismerem mostani tulajdonosát, még most is élvezet hallgatni a szép lassan “kotyogó” dizel-hangját. Sőt el sem “porladt”
mert az nem mai papírvastagságú hanem több mm-es anyagból készült !! Akkor még nem beszéltek “gyűrődés-zónákról” és nem is volt szükség mert ha valaki 200 ÜTKÖZÉSI sebeséggel balesetet szenved azt még az sem menti meg. Azt “fecskefarkúnak” hívták, máskülönben.
És látod túléltem a légkondi nélküli “küzdelmet” is.
Én mondjuk pont a 70-es évek Mercedeseit nem kedvelem, de ez egyéni dolog. Sőt fel is vállalom hogy legszívesebben bankár-oldtimeres szeretnék lenni, akinek csak a napfényes része jut a Porsche élményből (persze aztán felébredek, és rájövök hogy nincs meg egy kisautó újkori ára a projektre, így napolva).
Érdekes olvasni a beszámolókat, hogy milyen élmény egy sirályszárnyas 300 SL koporsójában szorongani, légkondi nélkül küzdeni a kezelőszervekkel…
Én épp a különleges autókat szeretem, pl a 30-as évek sportmasztodonjait, Bentlye-k, Rollsok, Delahaye, Hispano Suiza, ezek mai szemmel is látványosak, akkoriban valami felfoghatalan élmény lehetett élőben látni. Rendszeresen hoznak el ilyeneket a nagy kiállításokra és félelmetes élmény szemtől szemben csodálni. Kicsit olyanok, mint a Maybach Kupé amivel Mercedes készült Párizsban legutóbb ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/10/04/parizsi_autoszalon_tanacsok_i_resz#gallery-1475534284_3[/url]). Ilyen koncepciójú autót manapság nem nagyon terveznek.
Szerintem arra gondol, hogy ezek szép klasszikus autó formák, emberközeli gépek. Nincs műanyag (max bakelit), nincs bonyolult elektronika. Nekem is ezekből az időkből származó autók jelentik az “igazi autót”.
Egy mai autó űrhajónak hat kényelem és luxus tekintetében mellettük.
A tartósságról pedig ne legyenek illúziói, egy Pagoda SL vagy sirályszárnyas már háromszor elporladt volna, ha nem restaurálják. Íme pár felújítás alatt álló verda egy galériában: [url]http://autossagok.blog.hu/2016/11/22/elmenyek_a_brusszeli_interclassicsrol#gallery-1479846863_1[/url]
Előfordul hogy a gyári restautátor-műhely is elhoz 1-2 rosszabb darabot, hogy megmutassák mire képesek: [url]https://www.landrover.com/explore-land-rover/reborn.html[/url] Ez a gyári video tényleg durva, az kezdeti állapotot volt szerencsém látni élőben is durva, hogy egy szétkorrodált csontvázból mire képesek a gyári műhelyben.
Szépek az autók és jó, hogy az anyacég valamennyire minden évben támogatja őket. Viszont, hogy egy kicsit trollkodjak is, vajon hányan ismerhetik fel ebből a társaságból a gyújtógyertyát? Ez nekem már egy kicsit bankárveterános találkozó. 😀
Bizony ezek még AUTÓK voltak igazából….