0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kombi kell, de a dízeltől megőrülök

Piaci körkép: Benzines kombik 2,5 millióig, de ne legyen túl idős

A már sokat futott 1,7-es dízel G Astra egyre megbízhatatlanabb, kell a helyére valami, de dízelt soha többé. Egy jó árú H Astrát, vagy turbós Octaviát? Esetleg legyen idősebb, de nagyobb?

%KA%Még ma is jó kiállású a G Astra Caravan, az 1998-ban bemutatott második generációs Astra mára igencsak megfáradt. Még fut, de egyre kevésbé megbízható a zömében városban használt 1,7-es dízel, váltani kell. A hosszú távú futást ez a gázolajos is jobban szereti%KA%

Még ma is jó kiállású a G Astra Caravan, az 1998-ban bemutatott második generációs Astra mára igencsak megfáradt. Még fut, de egyre kevésbé megbízható a zömében városban használt 1,7-es dízel, váltani kell. A hosszú távú futást ez a gázolajos is jobban szereti

Egyre többször térdel le a család G Astrája, az 1,7-es Isuzu féle dízel megbízhatósága mára a romokban hever. 75 ló csupán, de nyomatékos dízel, így kellőképpen kiszolgálta a család igényeit, ám az évente 1-2 nyaraláson túl városi használatban volt része, és a fokozott kormolódás miatt néha egyszerűen nem hajlandó beindulni. Ki lett már pucolva, akkor jó is volt, de újra elkezdte, és ez már több, mint dühítő, ráadásul idős is, kell a helyére valami, csak ne dízel. A benzinesnek amúgy is jobban fekszik a várost, a nyaralásokat meg majd kimozogják 5 helyett 7 literrel 100 kilométerenként. De mi lenne a jó választás? Maradjunk a méretnél, vagy ugorjunk kategóriát? Turbós, vagy szívó? Egy biztos, mindenképp kombi kell, a keret pedig 2,5 millió.

%KA%Még a H Astrát is szerelték az 1,7-essel, de ott egyéb problémák is voltak. Az 1,7-es Isuzu dízel kényes a kormolódásra, aminek hatására melegen nem indul%KA%

Még a H Astrát is szerelték az 1,7-essel, de ott egyéb problémák is voltak. Az 1,7-es Isuzu dízel kényes a kormolódásra, aminek hatására melegen nem indul

Több szóba jöhető modellre számítottam, ám épp csak pár, igaz, nem meglepően népszerű márka kombija fért bele a kritériumokba. Persze ha dízelt keresnénk, máris többszöröse lenne a találati lista, így viszont csak a szokásos modellek kerültek bele a válogatásba. Ford Focus, Skoda Octavia, Astra H és néhány darabbal még a J széria is, de van Renault Megane Grandtour a harmadik generációból és a végére még egy nagyobb vágyakozás, de azt majd lejjebb. A korhatárt is belőttük, 2010 előtti autót már nem szeretnénk, a felső határt pedig az ár lőtte be, így a legfiatalabb is három éves, épp a francia. Nem csak az Astrából, a Focusból is két generációnyiból válogathatunk, mivel már a második generációs faceliftes és a harmadik generációs is belefér. Mindkettőt a sima szívó, váltózó szelepvezérlésű 1,6 literes Ti-VCT benzinessel kaphatjuk meg, ha az 1,0 literes EcoBoostban nem bíznánk. Ilyen rendőr Focusokkal végeztük évről-évre mi is a gumitesztjeinket, és van fönt néhány fehér kombi feltűnően magas futással, szóval megeshet, hogy csúnya előéletük volt.

%KA%Balra a rendőr Focusként ismert második generációs, de faceliftes, jobbra a harmadik generációs Focus. Mindkettőből volt sima 1,6-os szívó benzines, változó szelepvezérléssel, de a harmadiknál már megérkeztek az EcoBoost motorok is%KA% %KA%Balra a rendőr Focusként ismert második generációs, de faceliftes, jobbra a harmadik generációs Focus. Mindkettőből volt sima 1,6-os szívó benzines, változó szelepvezérléssel, de a harmadiknál már megérkeztek az EcoBoost motorok is%KA%

Balra a rendőr Focusként ismert második generációs, de faceliftes, jobbra a harmadik generációs Focus. Mindkettőből volt sima 1,6-os szívó benzines, változó szelepvezérléssel, de a harmadiknál már megérkeztek az EcoBoost motorok is

Benzines kombik 2,5 millió forintig − méretek
Hosszúság Szélesség Magasság Tengelytáv Csomagtér (l)
Ford Focus II 4472 1840 1501 2640 482-1525
Ford Focus III 4556 1823 1505 2648 490-1516
Opel Astra H 4515 1794 1500 2703 540-1590
Opel Astra J 4698 1814 1535 2685 500-1550
Renault Megane 4559 1766 1461 2703 524-1595
Skoda Octavia 4569 1769 1462 2578 560-1630
Toyota Avensis 4700 1760 1525 2700 520-1500

De az 1.6 Ti-VCT minden generációban biztosan és kielégítő teljesítménnyel üzemelt, így ezek a Focusok még valószínűleg sokáig autók maradnak és nem minden a futás; állapotot keressünk! Az Opel Astra H-nál fantáziátlanabb és unalmasabb megjelenésű autót keresve sem találhatnánk, ám robusztus és masszív felépítése remek biztonságérzetet nyújt. Normál 1,6-os szívó motorral bőven 2 millió forint alatt kezdődik, ám ez a modell is szenved az Opel betegségben, ami nem is igazán betegség, inkább tervezési hiányosság; nehéz, tehát a többieknél valamivel magasabb fogyasztással kell számolnunk. A J Astrára ez szintén igaz, a fiatalabb modellből ráadásul épphogy akad 1,6-os szívó ennyiért, nagyobb a választék az 1,4-es, 101 lovas szívóból, és hiába csak 12 lóerővel erősebb az 1,6-os, mégis dinamikusabban mozgatja a nehéz karosszériát. A J Astra pozitívuma a szép és mutatós megjelenés, ami a beltérre is igaz, utóbbi ráadásul jóval praktikusabb, mint a szögletes elődé.

%KA%Fantáziátlan külseje miatt nem túl népszerű, ám egyben a németes kimértség tökéletes megtestesítője. Jó opció lehet, de vannak nála jobbak is%KA%

Fantáziátlan külseje miatt nem túl népszerű, ám egyben a németes kimértség tökéletes megtestesítője. Jó opció lehet, de vannak nála jobbak is

%KA%Ebbe az árba már a J Astra is belefér, csomagtere viszont szűkebb, mint a H Astráé, utastere viszont kényelmesebb, tágasnak ezt sem neveznénk%KA% %KA%Ebbe az árba már a J Astra is belefér, csomagtere viszont szűkebb, mint a H Astráé, utastere viszont kényelmesebb, tágasnak ezt sem neveznénk%KA%

Ebbe az árba már a J Astra is belefér, csomagtere viszont szűkebb, mint a H Astráé, utastere viszont kényelmesebb, tágasnak ezt sem neveznénk

Használt benzines kombik 2,5 millió forintig
Évjárat Futás Ár
Ford Focus 2010-2012 114 000-310 000 999 000-2 499 000
Opel Astra H 2010-2011 35 200-247 740 1 690 000-2 499 000
Opel Astra J 2011-2013 83 000-230 055 2 099 000-2 440 000
Renault Megane 2010-2014 82 300-190 000 2 099 000-2 490 000
Skoda Ovtavia 2010-2012 83 933-283 268 1 690 000-2 490 000
Toyota Avensis 2007-2008 78 000-235 000 1 800 000-2 399 000

%KA%A Renault Megane Grandtour 1,6-os motorja egyszerű, sokat ne várjunk tőle, cserébe nem igényel nagy törődést. Anyagaiban már jobb, mint az előd, a németek persze egy fokkal még jobb minőségérzetet sugároznak%KA%

A Renault Megane Grandtour 1,6-os motorja egyszerű, sokat ne várjunk tőle, cserébe nem igényel nagy törődést. Anyagaiban már jobb, mint az előd, a németek persze egy fokkal még jobb minőségérzetet sugároznak

A Renault Megane harmadik generációjánál rengeteg hibát kiküszöböltek, ami az elektronikai és a minőségbeli problémákat illeti. Ám a franciák szívó motorjaikkal sosem volt nagy probléma, az 1,6-ost pedig rengeteg modellbe szerelik, a Dacia palettáján is. Nem a legfickósabb és karaktere sem a legkellemesebb, ám benzinen kívül túl sok törődést nem kér. Többek szerint akár 6 liter környékén is eljár, a valóságban viszont rendes, baltával faragott 1,6-os szívóhoz hűen 8 liter környékén érdemes számolnunk. A harmadik generációs Megane méreteivel és minőségével valóban nincs probléma, a Grandtour igazán kényelmes családi és mindennapi autó. Sokan mégis inkább a német technika felé húznak, de a Golf kombi nem fért bele a kritériumokba, Skoda viszont annál inkább, naná, hogy a flottakedvenc Octaviáról van szó.

%KA%Nem kérdés, hogy az Octaviát választanánk hatalmas hátsó lábtere és csomagtere miatt, a frissített második generációból viszont nem találni ennyiért szívó benzinest, turbósokból pedig a 122 lovas 1,4-es az ideálisabb, nála az olajfogyasztással kell megbarátkoznunk%KA%

Nem kérdés, hogy az Octaviát választanánk hatalmas hátsó lábtere és csomagtere miatt, a frissített második generációból viszont nem találni ennyiért szívó benzinest, turbósokból pedig a 122 lovas 1,4-es az ideálisabb, nála az olajfogyasztással kell megbarátkoznunk

Minden eddigi modellre igaz, hogy túlnyomórészt a flottások favoritjai, ez viszont inkább a dízelmotoros kivitelekre lesz igaz, benzinesből nagyobb esélyünk van magántulajban lévő autót kifogni. Az Octaviánál valódi német technikát kaphatunk a pénzünkért, a korábbi Golf platformra épülő lehetetlenül nagy helyet kínáló alsó középkategóriás kombi motorjai is a Volkswagen-konszerntől érkeznek. A második generációban viszont már a turbós TSI motorok hódítását láthatjuk, alig akad normál 1,6-os szívó, jellemzőbb az 1,2 és az 1,4 literes turbós benzines. Előbbi kevésnek tűnhet, de az apró négyhengeres 105 lóerejével is vállalhatóan mozdítja az Octavia Combit, de ha már turbós, akkor legyen kicsit erősebb, az 1.4 TSI 122 lóerővel már dinamikusnak is mondható mozgást biztosít. Ezzel egy nagyobb gond akadhat, benzin mellett olajfogyasztásra is hajlamos, így nem árt a kelleténél jobban odafigyelni rá és szorgosan utánatöltögetni néhány ezer kilométerenként.

%KA%A Toyota Avensis keveseknek juthat eszébe, pedig remek japán technika hatalmas csomag- és utastérrel, persze, ez már egy kategóriával nagyobb az eddigieknél, és korosabbat kapunk 2,5 milliós keretből%KA%

A Toyota Avensis keveseknek juthat eszébe, pedig remek japán technika hatalmas csomag- és utastérrel, persze, ez már egy kategóriával nagyobb az eddigieknél, és korosabbat kapunk 2,5 milliós keretből

Újabb autó vásárlásakor viszont szeretünk a nagyobb kategória felé sodródni, ami tágasabb utasteret, kényelmesebb utazást ad, így kerülhet szóba akár a második generációs Avensis kombi is. Ha már a megbízhatatlanság miatt kényszerülünk váltani, érdemes megfontolni, hogy a japán technika kedvéért lejjebb adunk a korhatárból, pontosabban hajlandóak vagyunk pár évvel idősebbet választani, mivel 7 éves Avensis ennyi pénzért nincs. 10 éves viszont már akad, szívómotorból pedig volt 1,6 és 1,8 literes is, de ha igazán jót szeretnénk, a nagyobbat választjuk. A 129 lóerős változó szelepvezérléses négyhengeres remek konstrukció, alul-felül képes húzni, és fogyasztása sem vállalhatatlanul magas, hozza a korábban említett 1,6-osok szintjét. Az Avensisszel más problémák adódhatnak, legtöbbször az első fényszórókra panaszkodnak a korai mattulás, tömítési problémák miatt, viszont a japán modell több visszahívásos akcióban is érintett volt. Legutoljára 2012-ben kellett szervizbe vonulni az 1,6 és 1,8 literes benzines motorral és elektromos szervokormánnyal szerelt Avensisekkel, akkor a kormányösszekötőt cserélték, mert a nem megfelelő szilárdságú anyagok miatt a csatlakozásnál lévő bordás rész elkophat. Érdemes rákérdezni és utánajárni, hogy a kinézett autó érintett volt-e, és ha igen, orvosolták-e a problémát, utóbbi vélhetően azt is jelenti, hogy az autót korrektül tartották karban.

%KA%Az 1,8 literes váltózó szelepvezérléses benzines jó választás lehet, fogyasztása vállalható, cserébe jól is megy, és nincs vele sok gond, sőt, csak legyünk biztosak benne, hogy a visszahívásos akciókban részt vett, az olajcseréket megkapta%KA%

Az 1,8 literes váltózó szelepvezérléses benzines jó választás lehet, fogyasztása vállalható, cserébe jól is megy, és nincs vele sok gond, sőt, csak legyünk biztosak benne, hogy a visszahívásos akciókban részt vett, az olajcseréket megkapta

Ez is érdekes lehet:
 

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Range Rover Velar hazai menetpróba

Már akkor szabadidő-autót gyártottak, amikor senki más. Ki tudhatná jobban, milyennek kell lennie...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Ezt a VI-os Golfot sorsolják ki idén a Volkswagen-találkozón

Hatodik éve rendezik meg a Hungaroringen a VW-sek éves találkozóját. Minden évben egy autót sorsoltak...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (33 db)

Gábor írta: 2 hete
Racsni Pista írta: 2 hete

Mi a fenét jelent az, hogy "Ha egy leheletnyit megemelem az autót, a gumi hol leér, hol nem..."?


Előzmények megtekintése

Jogos a kérdés, Pista!

Elfelejtettem egy mozzanatot leírni: miután megemeltem az autót (talán csak pár tized, vagy Max 1 mm magasra) meg is pörgettem a kereket. Ezután lehet hallani, hogy nincs folyamatosan a levegőben a gumi, tehát ovális... A 4 új gumiból 2 ilyen, de ha jól emlékszem a többit nem volt idegzetem megnézni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Racsni Pista írta: 2 hete
Gábor írta: 2 hete

tzs véleménye minden bizonnyal megállja a helyét. Nem is csodálkozhatunk az ilyen abszurdnak tűnő problémákon. A mai kor sajátja a tervezett elavulás jegyében készülő autó, elektronikai cikk és tulajdonképpen minden.



Nem rég volt szerencsém egy 1500 km-t futott turbós benzines Dacia Sandero kipufogóvégét megvizsgálni. Nagyon kormos lett az ujjam... Ha egy régi, katalizátor nélküli dízelébe nyúltam volna, talán akkor is kevésbé lettem volna kormos.

Manapság ez van. Pl. Bármilyen márkás gumit megveszel, abszolút lutri. Nokian iLine új nyárigumik: nem lehet úgy centírozni, hogy ne rázzon. Ha egy leheletnyit megemelem az autót, a gumi hol leér, hol nem...

Újra veszek inkánn egy ezeröcsit. Annál legalább a típushibákat nem tervezték meg, pusztán így sikerült.


Előzmények megtekintése

Mi a fenét jelent az, hogy "Ha egy leheletnyit megemelem az autót, a gumi hol leér, hol nem..."?

A válaszoláshoz belépés szükséges
db69 írta: 2 hete
Gábor írta: 2 hete

tzs véleménye minden bizonnyal megállja a helyét. Nem is csodálkozhatunk az ilyen abszurdnak tűnő problémákon. A mai kor sajátja a tervezett elavulás jegyében készülő autó, elektronikai cikk és tulajdonképpen minden.



Nem rég volt szerencsém egy 1500 km-t futott turbós benzines Dacia Sandero kipufogóvégét megvizsgálni. Nagyon kormos lett az ujjam... Ha egy régi, katalizátor nélküli dízelébe nyúltam volna, talán akkor is kevésbé lettem volna kormos.

Manapság ez van. Pl. Bármilyen márkás gumit megveszel, abszolút lutri. Nokian iLine új nyárigumik: nem lehet úgy centírozni, hogy ne rázzon. Ha egy leheletnyit megemelem az autót, a gumi hol leér, hol nem...

Újra veszek inkánn egy ezeröcsit. Annál legalább a típushibákat nem tervezték meg, pusztán így sikerült.


Előzmények megtekintése

Ezt én is aláírom.
Az utóbbi két évben 2 x vettem komplett 4 új gumit (két autóra).
Az első vétel Semperit téli volt a négyből kettő rázott, speci műszeren mutatták ki, hogy mennyire nem kör alakúak.
A második vétel Michelin téli szett volt. A 4 közül egy ugyanaz a probléma.
És még lehetne sorolni más eseteket is. A vevőt ma már hülyének nézik. Nem tudom idővel hova vezet ez, de jóra biztos nem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2 hete

Érdekes, hogy Volvo, Peugeot, Citroen, Honda Accord, Kia-Hyundai, Laguna, Opel Vectra C, Mazda 6, VW Variantok 1,6 nem FSI benzinesei labdába se rúghattak.

Írtam egy cikket, mert a főnököm azt mondta ki kell tennünk valamit az oldalra...

A válaszoláshoz belépés szükséges
tzs írta: 2 hete
indián jános írta: 3 hete

Jól hallottad.

2010-2012 közötti 1,2 és 1,4 TSI motorok (EA111) nagy ívben kerülendők!

1.Hulladék láncos vezérlés ami ~50 ezer Km után cserés, de aki szereti a csörgést és az orosz rulettet az megreszkírozza a 80-100ezres futást is mivel több százezer Ft a csere.

2. a direkt befecskendezés miatt kokszosodnak a szívószelepek amiket aztán RENDSZERESEN takarítani kell(ene) 50-100e km-enként.

Erre mondjuk van "olcsóbb" módszer -vegyszeres tisztítás ami nagyjából 30ezerFt de nem sokat ér.

A közép ár amit a konkurens portálon is bemutattak már - diózás (100+ÁFA)

A legdrágább pedig amit a szervizek is tesznek - hengerfej le -> gépműhely. (~200K)

3. Az 1,4 TSI morot kb 150ezer Km futás után két pofára zabálja az olajat.

+1 Az 1,4-esben van kettőstömegű lendkerék ...

Az átdolgozott 2012 utáni (EA211) szíjas motornál az 1-es pont ki lett küszöbölve, a többi probléma viszont megmaradt.

Én személy szerint nagyon sajnálom, hogy ezt a remek autót (Octavia) ilyen szar motorokkal szerelték.

Érdeklődőknek ajánlom: google kereső "húsz motor" , illetve youtube videok nézegetését pl "1,2 TSI chain noise"


Előzmények megtekintése

Köszi! Hasznos infó!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Gábor írta: 2 hete

tzs véleménye minden bizonnyal megállja a helyét. Nem is csodálkozhatunk az ilyen abszurdnak tűnő problémákon. A mai kor sajátja a tervezett elavulás jegyében készülő autó, elektronikai cikk és tulajdonképpen minden.

Nem rég volt szerencsém egy 1500 km-t futott turbós benzines Dacia Sandero kipufogóvégét megvizsgálni. Nagyon kormos lett az ujjam... Ha egy régi, katalizátor nélküli dízelébe nyúltam volna, talán akkor is kevésbé lettem volna kormos.
Manapság ez van. Pl. Bármilyen márkás gumit megveszel, abszolút lutri. Nokian iLine új nyárigumik: nem lehet úgy centírozni, hogy ne rázzon. Ha egy leheletnyit megemelem az autót, a gumi hol leér, hol nem...
Újra veszek inkánn egy ezeröcsit. Annál legalább a típushibákat nem tervezték meg, pusztán így sikerült.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ZRCBrody írta: 2 hete

Hát ha beznizes és kombi, akkor nekem a Mazda 6 jut eszembe, ami meglepő módon említésre sem került.
Nyilván hazabeszélek, mert én is azzal járok :)
Szerintem megfelel a kritériumoknak. 1.8-as vagy akár 2.0-es egy jó 6-os váltóval.
Kívül-belül bejövős, hely van bőven fogyasztása bőven vállalható.

A válaszoláshoz belépés szükséges
pecc írta: 2 hete
Troll hunter írta: 3 hete

"Esetleg legyen idősebb, de nagyobb?" Pontosan. Opel Vectra C Caravan 1.8 18v 140hp szívóbenzin. Sajnos nagyon kevés van belőle ezzel a motorral de nagyon megéri az árát. 1.6M-ért patika állapotú sérülésmentest is kapni belőle. Szög egyszerű olcsó Opel technika és benzines létére 7.5 literrel elvan vegyesben. A nézegetett Astra? Focus? Megane? Octavia? Ezekhez képest gigantikus hely van egy vekiben mind az utas mind a csomagtérben. Hátul akkora a lábtér, hogy beszarsz. Keresztbe tett lábbal elférek magam mögött pedig 184cm vagyok. Eszembe nem jutna kisautót venni ezután.


Előzmények megtekintése

A sima C Vectra hátsó lábtere jóval kissebb mint az Octavia II.nek, a kombi Vectra lábtere kb. hasonló mint az Oct.-nak. Csomagtérben a Vectra szintén elmarad jócskán! Volt mind a kettő.....

A válaszoláshoz belépés szükséges
indián jános írta: 3 hete
tzs írta: 3 hete

"az 1.4 TSI 122 lóerővel már dinamikusnak is mondható mozgást biztosít. Ezzel egy nagyobb gond akadhat, benzin mellett olajfogyasztásra is hajlamos"



Huhh! Ez biztos? Én az 1.4 TSI -ről csupa-csupa rosszat hallottam. Bonyolult motor. Ráadásul gyenge vezérlés. Egy ismerős mostanában cserélt vezérlést. Ha jól emlékszem, 200.000 Ft felett volt az anyagköltség. Az Ecotec-ben is kell vezérlést cserélni időnként, de ott jóval olcsóbb.

Tévedek?


Előzmények megtekintése

Jól hallottad.
2010-2012 közötti 1,2 és 1,4 TSI motorok (EA111) nagy ívben kerülendők!
1.Hulladék láncos vezérlés ami ~50 ezer Km után cserés, de aki szereti a csörgést és az orosz rulettet az megreszkírozza a 80-100ezres futást is mivel több százezer Ft a csere.
2. a direkt befecskendezés miatt kokszosodnak a szívószelepek amiket aztán RENDSZERESEN takarítani kell(ene) 50-100e km-enként.
Erre mondjuk van "olcsóbb" módszer -vegyszeres tisztítás ami nagyjából 30ezerFt de nem sokat ér.
A közép ár amit a konkurens portálon is bemutattak már - diózás (100+ÁFA)
A legdrágább pedig amit a szervizek is tesznek - hengerfej le -> gépműhely. (~200K)
3. Az 1,4 TSI morot kb 150ezer Km futás után két pofára zabálja az olajat.
+1 Az 1,4-esben van kettőstömegű lendkerék ...
Az átdolgozott 2012 utáni (EA211) szíjas motornál az 1-es pont ki lett küszöbölve, a többi probléma viszont megmaradt.
Én személy szerint nagyon sajnálom, hogy ezt a remek autót (Octavia) ilyen szar motorokkal szerelték.
Érdeklődőknek ajánlom: google kereső "húsz motor" , illetve youtube videok nézegetését pl "1,2 TSI chain noise"

A válaszoláshoz belépés szükséges
Petya25 írta: 3 hete
SanyóManó írta: 3 hete

Mazda 6 2012-es kombi 2.0 benzin nagyobb, erősebb jobb, 1235kg.


Előzmények megtekintése

Végülis van a hahu-n egy 4,2 misiért külföldről hozva, aminek csak a női sofőrje volt megkímélt.
Muhaha....

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

10 órája – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

Tegnap – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

Tegnap – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL ASTRA Coupe 1.8 16V

OPEL ASTRA Coupe 1.8 16V

Ár: 690.000 Ft

Évjárat: 2001 / 1

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA Astra Cabrio 1.8 Bertone

OPEL ASTRA Astra Cabri...

Ár: 1.200.000 Ft

Évjárat: 2000

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA 1.4 16V Classic II Optima

OPEL ASTRA 1.4 16V Cla...

Ár: 1.130.000 Ft

Évjárat: 2009 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!