Okostelefon mondja meg, hogy miként kell szétvágni az autókat

QR kód segít feldarabolni a Mercedes B-osztályt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minél modernebbek, minél biztonságosabbak az autók, annál nehezebben lehet belőlük baleset esetén az utasokat kimenteni. Ezen segíthet a QR kóddal elérhetővé tett mentési útmutató.

Egyre biztonságosabbak, egyre merevebbek és egyre több nagyszilárdságú acélt bevetők az autók. Nem csak utóbbi nehezítheti baleset esetén az életmentést, hanem például a hibrideknél a nagyfeszültségű kábelek is rizikót jelentenek. Nyilvánvaló, hogy a tűzoltók nem ismerhetnek minden modellt, bár a komolyabbaknál a forgalmazók ma már extra oktatást is nem egyszer tartanak számukra, s egységes mentési útmutatót is készítenek autóikhoz. Nyilvánvaló azonban, hogy számos olyan eset adódhat, amelynél a kiérkező életmentő nem ismeri az adott modellt. Ezen segíthet a Mercedes-Benz új, felettébb egyszerű, ám annál nagyszerűbb ötlete, mely a ma divatos QR kóddal teszi elérhetővé az adott modell mentési instrukcióit, azaz például azt, hogy mely pontokon lehet a legkönnyebben "felnyitni" a karosszériát. Ez életveszélyben lévő sérültek esetén bizony a túlélést jelentheti.
Hirdetés

Elsőként a 2014-es modellévű B-osztályokba kerül be - a tanksapkafedélbe és a B-oszlop belső oldalára - a mentési laphoz vezető, okostelefonnal leolvasandó QR kód. A Mercedes nem kívánja védjegyoltalom alá helyezni életmentő ötletét, mint a gyár közleménye mondja, az ötlet célja a minél több élet megmentése, így bármelyik gyártó bevetheti és akár utólag is autóiba ragaszthatja a mentési javaslatokat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 02:43
    Permalink

    Szerintem meg jo otlet mivel az hogy mondjuk 1tuzolto 1QR olvasos vmivel gyorsan leolvassa
    es tudjak utanna hogy a B oszlop tetejet ne vagjak mert mondjuk nagyszilardasgu tobb retegu
    acel van amit flexel is 20perc atvagni inkabb 20 cm-el lejjebb
    mert ott el tudjak vagni a gyorsvagoval mert ott mondjuk csak 3lemez van 1mason nem 5-7
    Ez igy lehet 5perc ami jobb annal mondjuk hogy nekiugranak B oszlop tetejenek es eltorik
    a gyorsvago amibol szerintem nem hordanak 2ot-3at tartalekba ami csereje mar nem 5perc.
    Nemet orszagi ADAC ha jol tudom errol mar irt cikket hogy a biztonsagosabb auto nem a legjobb
    mivel a nemet tuzoltok sokszor nem tudtak idobe kivagni az embert.
    Jo hosszu cikk volt mivel a gyartok nem igen kozoltek anno sok mindent a tuzoltokkal
    bemutatot is tartottak.Percekkel hamarabb tudtak kivagni a babut a tuzoltok miutan megkaptak a megfelelo tovabb kepzest es modositott szerszamokat.
    Sajnos azt kell mondjam mar engem is vagtak ki autobol tudom mi az hogy plussz 30mp
    En jo otletnek tartom de szerintem levedhetnek valahogy aztan meg ingyenesen atadhatova
    tehetnek mert tuti hogy jon valami csodabogar aki masik karan akar meggazdagodni

  • 2017.10.30. at 02:43
    Permalink

    Életszerű, ahogy próbálják minél hamarabb kihámozni a sérülteket és peregnek a sokszor éltet érő másodpercek, akkor a tűzoltók inkább okostelefonnal szórakoznak és keresgélik a tanksapkafedelet a roncsban.
    Gratula.

Vélemény, hozzászólás?