Bezár a walesi Ford gyár

Rájár a rúd Nagy-Britannia autógyártására, a Honda után a Ford is abbahagyja a termelést

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Brexitnek hála nem ragyog fényesen a szigetország autógyártásának csillaga, a cégek a bizonytalanság miatt inkább máshol termelnek, ám a Ford esetében egy másik tényező is közrejátszott.

A Bridgendben működő Ford gyár még 1977-ben kezdte meg a termelést, jelenleg az üzemben motorgyártás folyik, itt készül a Ford Fiesta sportváltozatát is hajtó 1,5 literes EcoBoost motor, de ezen kívül a Jaguar számára is készítenek erőforrásokat. A Brexiten kívül a bezárás másik oka, hogy az indiai Tata tulajdonában lévő Jaguar Land Rover nem hosszabbította meg a szerződését a Forddal, így szeptembertől már nem ott készülnek a brit-indiai márka motorjai, az Európai Unióból való kilépés miatt pedig kockázatos lenne új motor gyártásába kezdeni.
Hirdetés
A 750 ezer darabos éves kapacitással bíró motorgyár jelenleg 1700 főnek ad munkát, a gyár bezárása után a Ford máshol sem kívánja foglalkoztatni walesi dolgozóit. A gyárbezárás és az elbocsátások az idén kezdődött leépítési hullám részei, Európában több ezer dolgozójától válik meg a Ford, mivel az európai részleg veszteségesen üzemel, az Opel francia kézbe kerülésétől pedig még erősebb konkurenciára számítanak. A Ford tervei szerint két oroszországi gyár is a 2020-ban bezáró walesi üzem sorsár jut, Bordeauxban a sebességváltók gyártása fejeződik be, Valenciában és Saarlouisban pedig a termelés csökkentésével próbálnak spórolni. A jövőben nem csak a Fordnál, hanem az összes többi autógyártónál várhatóak leépítések, ahogy fokozatosan állnak át az elektromos autók gyártására, ugyanis egy ilyen lokálisan zéró emissziós jármű sokkal kevesebb alkatrészből áll, mint a belső égésű motoros társaik, így a gyártásához sem kell annyi humán erőforrás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.06.07. at 13:59
    Permalink

    Persze nyilván nincs köze a brexithez…
    Project fear, ahogy a kretének hívják…
    Azért csak sikerült kivégezni a brit autóipart, pedig még csak kiugrottak az ablakon, szabadesésben, és a föld még messze odalent :)…

    Az egyik kedvenc autós blogom végig azt hangoztatta hogy a Brexit kiegyenlíti majd a az autóipari kerdeficitet… Hát persze….

  • 2019.06.07. at 14:57
    Permalink

    Köze nincs a brexithez.
    Anélkül is bezárt volna.
    1. Átlag John 10x annyiért dolgozik mint pl. Átlag János.
    2. Nincs szükség annyi belsőégésű motorra.
    stb.

Vélemény, hozzászólás?