Már a cseheknek is van utcai hipersportautójuk

Régi motorsportos múltra tekint vissza a Praga, de a Bohema az első utcai modelljük

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb megfizethetetlen árú és vad kinézetű utcai hipersportautó tűnt fel, ezúttal a csehek műhelyéből. Érdekessége, hogy a Nissan GT-R motorját használja.

Valószínűleg sokan nem hallottak még a Praga nevű autómárkáról, pedig szép múltra tekint vissza. A csehek fővárosa előtt tisztelgő gyártó 115 éve meghatározó szereplő a motorsportok egyes szériáiban. Az utóbbi években a gokartos és a GT3-as versenyek stabil résztvevői, de büszkék a 89 évvel ezelőtt a csehországi 1000 mérföldes utcai túraversenyen szerzett győzelmükre is, ezt ünneplik a 89 darabban készülő új utcai modelljükkel, a Bohemával. Adott lett volna a manapság a hipersportautók körében egyre általánosabbnak számító elektromos meghajtás használata, de a Praga hagyományosan közelítette meg a feladatot. A Nissan GT-R 3,8 literes V6-os blokkját vették kölcsön, amit aztán a brit Litchfield Engineering vett kezelésbe. Az erőforrást szárazkarteresre alakítják át, az olajtartály így kivehető a motorból, ezáltal alacsonyabb lesz a blokk, így a tömegközéppont is lejjebbre kerül. A teljesítményt is növelték persze, 700 lóerővel gazdálkodhat a Bohema. A GT-R motorjának használata egyébként megbízhatóság és szervizelhetőség szempontjából is előnyös, sőt, a Litchfield, mint ennek a konkrét erőforrásnak az elismert tuningolója, nem egyszer készített már 1000 lóerő fölötti teljesítményű erőforrást a japánok V6-osából, így adott a lehetőség a Bohema további vadítására.
Hirdetés
700 lóerő elsőre nem is hangzana igazi hipersportautós teljesítménynek, de mégsem biztos, hogy szükség lesz a Litchfield vagy bármelyik másik műhely további tuningmunkájára, a Praga ugyanis szinte mindent a tömegcsökkentésnek rendelt alá a fejlesztés során. A 700 lóerőnek így kevesebb, mint 1000 kg-nyi tömeget kell mozgatnia (vagy picivel többet, ha tele van tankolva az utcai használathoz is barátságos méretű, 74 literes tartály). Gyorsulási adatokat nem adtak meg a csehek, de nem kell bonyolult számításokat végezni, hogy tudjuk, ebből a két adatból csak elképesztően gyors sprintek származhatnak. Teljes egészében szénszálas műanyag a karosszéria és az utaskabin, a tapadásról magasabb oldalfalú gumiabroncsok gondoskodnak. Odabent versenyautós a hangulat, középső érintőképernyő nincs, de az okostelefon oda rögzíthető navigáció gyanánt. A motorsportos kialakításhoz hűen levehető kormánykerék viszont már kapott képernyőt. Van egyébként klíma és az alapvető praktikussági igényeket kiszolgáló egyéb részletek, sőt, a karosszéria oldalába még kisebb csomagtartókat is elrejtettek, amiben versenysisak is elfér. Az autó fejlesztésében egyébként Romain Grosjean korábbi F1-es pilóta is részt vett, és a bemutatón is pozitívan nyilatkozott arról, milyen sokoldalú a Bohema: teljesen életszerű, hogy az otthoni garázsból a közúti forgalomban komolyabb kompromisszumok nélkül lehessen utazni közvetlenül egy versenypályáig, ahol viszont könnyedén előhívható az elképesztő teljesítmény. A Bohemák kézzel készülnek majd Csehországban, egyenként körülbelül majdnem félmilliárd forintnyi összegért (plusz ÁFA).
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?