0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Opel Ampera-e: 754,9 km egy feltöltéssel

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította, hogy akár belsőégésű társaihoz hasonló távolságot is meg lehet vele tenni egy feltöltéssel.

%KA%Egy kerülőút miatt néhány kilométer híján nem sikerült teljesíteni az eredeti célt, így is 100 méter híján 755 kilométert tettek meg egyetlen feltöltéssel%KA%

Egy kerülőút miatt néhány kilométer híján nem sikerült teljesíteni az eredeti célt, így is 100 méter híján 755 kilométert tettek meg egyetlen feltöltéssel

Amikor egy új elektromos modell érkezik a piacra, akkor előbb-utóbb lesz valaki, aki próbára teszi a hatótávot. Vajon mi a az leghosszabb távolság, amit egyetlen feltöltéssel el lehet érni? A nálunk még nem forgalmazott, így csak nagyon rövid próbára megkapott Opel Ampera-e-nél is erre volt kíváncsi két újságíró, aki a következőt tűzte ki célul: 750 kilométert autózni Németország legkeletibb városától, Görlitztől Németország legnyugatibb városági, Aachenig. Az út során a VOX TV stáb kísérte a két újságírót, akik indulás előtt minden mozdítható és súlyos tárgyat átpakoltak a kísérő autóba.

A minimális energiafelhasználás érdekében a fényszórókat sem használták, előttük és mögöttük egy-egy autó haladt vészvillogóval, hogy felhívják a lassú haladásra a figyelmet. Összesen 754,9 kilométert sikerült megtenniük, 40-50 km/óra közötti sebességet tartva, míg 25,5 óra után majdnem megérkeztek a célig. Majdnem, ugyanis egy 20 kilométeres kerülő közbejött, ami elég volt ahhoz, hogy épp az aacheni várostábla előtt lemerüljön az Ampera-e. Ettől függetlenül a kísérlet eredményesre sikerült, ugyanis a gyártó elméletileg 520 kilométert ad meg, a gyakorlatban pedig 380-400 km a reális.

Ez is érdekes lehet:
 

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

Tavaly év eleje óta már közel másfélszeresére nőtt a használtautó-eladások összértéke

Újabb rekord dőlt a hazai használtautó-piacon a harmadik negyedévben: az időszak során mintegy...

Hummer H1 6.6 Duramax V8, 1998 - használtteszt

A katonai verziótól erősen eltér, de még így is olyan, mint egy tank a többi autóhoz képest...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...

Szinte álcázatlanul szállították a még be nem mutatott BMW X2-t

Hamarosan bemutatkozik a BMW kis kupés SUV-ja, az X2, ám a sportos szabadidő-autót nem rejtették...

Talán majd 5-6 év múlva elkezdődhet épülni a Balatont Kecskeméttel és Szegeddel összekötő M8

10 milliárd forint csupán az M8 autópálya építésének előkészítésére is rendelkezésre áll, maga...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés
FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (15 db)

Misi írta: 4 hete

Sziasztok!
Nem kell ezen dühöngeni, mert nem a meggyőzés a cél. Csak azt akarják bizonyítani, hogy egyre nagyobb távot tudnak produkálni az E autókkal. Nagyon biztató, hogy ez így van, és ha már egy tank benzinre sem telik majd a 4-5 tagú családnak, mert olyan drága lesz a benzin, akkorra biztosan lesz elég töltő, meg a hatótáv is elég lesz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mindenlében írta: 4 hete
plumoza írta: 4 hete

Nem tudom meddig akarnak még erről az elektromosautókról győzködni,de már én nagyon unom.


A jövő itt van. Töltés öt perc alatt,300km-re. Store Dot Ltd.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Buzso írta: 4 hete

Szóval.. Sziasztok!

Nem találtam egyetlen pártoló hozzászólást sem...
Pedig ha egy kicsit gondolkodtok talán rájöttök, hogy ez áll előttünk.
Egy megállóval, fél-háromnegyed órás töltéssel-pihenővel lejutsz "Bibionéba" vagy akár a horvát tengerpartra.
Itthon meg Pestről megjárod hellyel-közzel emisszió mentesen oda-vissza bármelyik hazai célpontodat?
Ez olyan szörnyű?!
Vagy az a rossz benne, hogy a költségeid töredékei a mostaninak?

Úgy gondolom társadalmi szinten is ránk férne egy kis pozitív gondolkodás.

Szép napot mindenkinek!

Zsolt

A válaszoláshoz belépés szükséges
pelbi írta: 4 hete

És ennek mi köze van a valósághoz? Azaz mi értelme volt ennek?

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 4 hete

Ez tök jó.
"Padlógázzal", akkor lehet, hogy el lehet vele jutni 150-200km-t.
Az egy napra nekem elég is lenne. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
PDA_FAN írta: 4 hete
Troll hunter írta: 4 hete

Fantasztikus. Lefordítom. Kipakolva világítás és légkondi nélkül túlfújt kerekeken állandó forgalmi akadályt képezve a kísérőautó szélárnyékban végig baktattak 50km/h alatti sebességgel 755 kilométeren át. Srácok itt nem az autónak jár a taps hanem a sofőrnek, hogy túlélte ezt az önszopató tortúrát. Sosem értettem miért égetik az autógyártók magukat ilyen béna semmitmondó kísérletekkel. Annyira izzadságszagú és kínos az egész.


Így igaz. De ne felejtsd, sokan nem olvasnak végig egy ilyen cikket, csak a címet látják, hogy az Amperával 700 km felett is el lehet menni egy töltéssel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Troll hunter írta: 4 hete

Fantasztikus. Lefordítom. Kipakolva világítás és légkondi nélkül túlfújt kerekeken állandó forgalmi akadályt képezve a kísérőautó szélárnyékban végig baktattak 50km/h alatti sebességgel 755 kilométeren át. Srácok itt nem az autónak jár a taps hanem a sofőrnek, hogy túlélte ezt az önszopató tortúrát. Sosem értettem miért égetik az autógyártók magukat ilyen béna semmitmondó kísérletekkel. Annyira izzadságszagú és kínos az egész.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hete

Nem vagyok egy nagy bicikli szakértő, de szerintem 40-el az is tud menni és még áramot sem fogyaszt. Sokkal környezetbarátabb, kevesebb környezetszennyezéssel jár legyártani is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 4 hete

Oslóban egy elektromos autós egyesület arra kérte az embereket, csak akkor vegyenek ilyen autót, ha a töltését meg tudják oldani otthonukban. Ugyanis náluk 1.800 töltőállomás jut 30.000 elektromos autóra...

A válaszoláshoz belépés szükséges
PDA_FAN írta: 4 hete
plumoza írta: 4 hete

Szóval ha ezzel az elektromos valamivel a nyáron majd leakarok menni mondjuk Bibionéba nyaralni Budapestről,ami kb.ugyan ez a táv. Akkor majd fogadják 2 autót ami közrekap,mivel én olyan energiatakarékosság akarok közlekedni hogy még csak nem is világítok. A bőröndöket is vitetnem kell mert ha én viszem akkor sajnos csak lehet hogy Tarvísióig jutok. No most ha (HA) véletlenül megérkezek ott hol a fenébe töltsem fel az autót,ha nem akarok stoppal hazajönni? Ha még is sikerül feltölteni,mit csináljak a két kísérő autó sofőrjével? Fizessen az ő ottlétüket is,mert valakinek haza is kell majd kísérni és a csomagokat is haza kell hozni. Abba bele sem merek gondolni hogy a család az utazhat-e velem vagy ők is jönnek egy 3. rendes autóval. Szóval zseniálisan fejlődik az autóipar ezzel az elektromos autózással. És akkor még nem érintettem nagyon sok kérdést.


Kicsit törni magyar? Vannak okostelefonos mobilappok, azok megmondják, hol töltsed a villanyautót, oszt nem köll majd parázni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.


Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Szívtipró - automata Renault Captur teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós benzinessel és EDC automatával próbáltuk.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 órája – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

Így nézne ki egy Dacia Duster pickup, de a GT is bejövős

Tegnap – Sztori

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon. Így jött létre a hot hatch Duster.


DTM esküvő Maro Engelékénél. Éljen az ifjú pár!

Nincs menőbb esküvői autó egy DTM Mercinél Videó

3 napja – Sztori

Sokszor láttunk már autós esküvőket, most viszont Maro Engel és a Mercedes-AMG DTM csapat valami teljesen új dimenziót mutatott be.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL ASTRA J 1.6 Cosmo

OPEL ASTRA J 1.6 Cosmo

Ár: 2.499.000 Ft

Évjárat: 2011 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL CORSA C 1.7 DTi 16V Comfort euro3

OPEL CORSA C 1.7 DTi 1...

Ár: 289.000 Ft

Évjárat: 2001 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

OPEL AMPERA E-Pioneer (Automata) KAMERA PDC ELÖL-HÁTUL

OPEL AMPERA E-Pioneer...

Ár: 4.480.000 Ft

Évjárat: 2012 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!