Kétüléses, önzáró differenciálműves a pályaversenyekre szánt Mégane RS 4N
Már a „sima”
Mégane RS is elképesztően sokat tud, akár versenypályán is, de az utcai változatban kétség kívül meg kellett tartani a hétköznapi használhatóságot. A most bemutatott RS 4N azonban igazi fanatikusoknak szól! Bár kétség kívül utcán is használható, megfelel az N-csoportos, pályaversenyautók homologizációjának is. A 2,0 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor teljesítményét 250-ről 270 lóerőre, nyomatékát 340-ről 370 newtonméterre fokozták a francia tuningfelelősök. A futóművet a svéd specialista, az Öhlins segítségével hangolták a pályán való lét feltételeihez, természetesen keményebbek a rugók, vaskosabbak a stabilizátorok. Vadonatúj az elöl 355, hátul 290 mm átmérőjű, 4 dugattyús féknyergekkel szorongatott Brembo fékrendszer, és a vezethetőségen sokat dob az önzáró differenciálmű. A menetteljesítményeket - az izmosabb motoron túl - a karosszéria tömegcsökkentése is fokozza, ám a lefaragott kilók számát még nem közölték a gyáriak. Az utastérből a kényelmi berendezéseket elhagyták, előre 6 pontos biztonsági övvel szerelt Sabelt versenyülések kerültek. A hátsó pad helyére versenyhomológ bukókeretet szerelnek. Az N4 biztonsági üzemanyagtartályával, tűzoltó berendezésével teljesen versenyre készen érkezik a gyárból, így bármiféle átalakítás nélkül el lehet vele indulni az N-osztályban.