Már ismerjük az új hibrid McLaren nevét – és a kipufogóját

Rendhagyó nevet kap az angolok következő modellje, amit konnektorról is lehet majd tölteni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Artura lesz a McLaren legújabb szupersportkocsijának a neve a szokásos betű- és számkombinációk helyett, ebben debütál majd a márka vadonatúj V6-os motorja.

Új korszak kezdődik a McLarennél, és talán a sportautógyárak életében is 2021-től. Ekkor jelenik meg ugyanis az első komoly, konnektoros hibrid sportkocsi, amire egyfajta tesztként is tekinthetünk, elfogadja-e a piac ezt az új kategóriát. A köztudatba a Toyota Priusszal berobbant hibrid meghajtás elég messziről indult, mire a nagyteljesítményű autók szegmensének kapujáig jutott, és most is kérdéses, van-e itt létjogosultsága az alapvetően üzemanyag-takarékosság és környezetbarátság miatt kifejlesztett technológiának. Viszont egyfelől a szinte teljesen elérhetetlen hiperautók kategóriájában már bizonyított mind a hibrid, mind a teljesen elektromos meghajtás (Porsche 918 Spyder, Rimac Concept One), másfelől pedig természetesen nem is önszántukból fejlesztenek ki ilyen modelleket a nívós márkák, hanem többnyire a szigorodó szabályozásnak köszönhetően. Akárhogy is, jövőre talán eldől, megérett-e a hibrid technológia a szupersportkocsikban való megjelenésre.
Hirdetés
A McLaren ígérete szerint igen, az Artura nevű új modelljük pedig már jövő tavasszal bizonyíthat az első vásárlók kezei között. A teszt közben készült kémfotók után most csak a modellnévről rántották le a leplet, és az autó hátsójának egy részéről, ahol láthatjuk a márkára jellemző hátsó hűtőrácsot és a két méretes, magasra helyezett kipufogóvéget. Jó látni, hogy egy konnektoros hibrid sportkocsiban is központi szerepet kap a belsőégésű motor és annak hangja, bár kíváncsian várjuk, utóbbi megüti-e a korábbi McLarenek szintjét, itt mutatkozik be ugyanis az új V6-os blokk. Az MP4-12C óta az összes McLarent ugyanaz a V8-as motor hajtotta különböző variációkban, így nagy változást hoz a márka életébe az új erőforrás, remélhetőleg az audioélmény nem csökken majd.
Hirdetés
Vezetési élményben viszont biztosan ízig-vérig McLaren lesz, a gondosan felépített márkanevet nem adnák egy olyan kocsihoz, ami nem képviseli a sportautós értékeket. A villanymotornak hála intenzívebb gyorsulásra számíthatunk, de a közvetlen irányíthatóság is feltehetően megmarad, a mérnökök ugyanis mindent megtesznek, hogy az akkumulátor többletsúlya ne tegye túl nehézzé az autót. A futóműben, az utaskabinban és a hajtásláncban is a cég angliai tervezőközpontjában megálmodott újfajta, szerény tömegű anyagokat használják, főleg szénszálas műanyagot. Ezáltal a kategória egyik legalacsonyabb tömegű versenyzőjét készíti el a McLaren, amiben nem csak a több évtizedes motorsport-tapasztalatok, de a már többször használt hibrid technológiai ismereteik is megjelennek, elvégre a P1 hipersportautón kívül a 400 km/h fölötti végsebességű Speedtailben is volt már villanymotor.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?