0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Újabb változás várható a rendszámok kapcsán

Rendszámot kaphatnak a robogók, változhat a zöld rendszám szabályozása is

·

Már több mint 1500 autó fut zöld rendszámmal, egy részük elveszítheti azt a jövőben, míg a kismotorokra előírná az azonosítót a Nemzetgazdasági Minisztérium.

%KA%Változhat a zöld rendszám jogosultsága, elsősorban a nagyobb teljesítményű plug-in hibridekről kerülhet majd le a következő műszaki vizsgán%KA%

Változhat a zöld rendszám jogosultsága, elsősorban a nagyobb teljesítményű plug-in hibridekről kerülhet majd le a következő műszaki vizsgán

A Világgazdaság úgy értesült a Nemzetgazdasági Minisztériumtól, hogy várhatóan szűkülni fog a zöld rendszámra jogosult autók köre. A zöld rendszám 2015 szeptemberi bevezetése óta már több mint 1500 (zömében plug-in hibrid) személyautó kapott ilyen plakettet, ám a szaktárca érvelése szerint „a technológia fejlődése miatt indokolt bizonyos módosítások bevezetése”. A tisztán elektromos autók esetében aligha módosul a jogosultság, ám a nagyobb károsanyag-kibocsátású hibridek kiszűrése érdekében várhatóan növelik az elvárt hatótávolságot vagy bevezetik a kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátás felső küszöbértékét.

Egyelőre nincs meg a pontos szabályzás, azt viszont már tudni lehet, hogy a jelenleg zöld rendszámmal futó plug-in hibridek a jövőben csak akkor tarthatják majd meg megkülönböztető jelzésüket, ha a soron következő műszaki vizsgán az éppen akkor hatályos rendelkezés szerint is megfelelnek a zöld rendszám kritériumainak. Jelenleg, illetve a zöld rendszám bevezetése óta a tisztán elektromos (5E környezetvédelmi osztályba tartozó) modellek mellett a legalább 25 kilométeres emissziómentes hatótávot tudó plug-in hibridek (5P), továbbá a saját akkumulátorukkal legalább 50 kilométer megtételére képes hatótávnövelős villanyautók (5Z) kaphatnak zöld rendszámot, mellyel felmentés jár a regisztrációs adó megfizetése, a vagyonszerzési illeték, a gépjármű- és a cégautóadó alól, de még ennél is nagyobb kényelmi tényező, hogy zöld rendszámmal a legtöbb nagyvárosban ingyenes a parkolás.

%KA%Még nem tudni, hogy milyet, de a tervek szerint azonosítót kapnak a legkisebb robogók is, így eltűnhetnek az „ötvenes papírral” hirdetett nagyobbak is a piacról%KA% %KA%Még nem tudni, hogy milyet, de a tervek szerint azonosítót kapnak a legkisebb robogók is, így eltűnhetnek az „ötvenes papírral” hirdetett nagyobbak is a piacról%KA%

Még nem tudni, hogy milyet, de a tervek szerint azonosítót kapnak a legkisebb robogók is, így eltűnhetnek az „ötvenes papírral” hirdetett nagyobbak is a piacról

Nem csak meglévő rendszámok kapcsán hozna változást a szaktárca, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) régóta hangoztatott kérését meghallgatva újat is hozna, nevezetesen a robogók (szaknyelven segédmotoros kerékpárok) számára. Jelenleg ugyanis az 50 cm3-nél kisebb motorral szerelt két- és háromkerekű kerékpárok hatósági engedély és hatósági jelzés nélkül, azonosíthatatlanul és ellenőrizetlen műszaki állapotban vesznek részt a közlekedésben. Az MGE korábbi becslése szerint mintegy hatszázezer jármű lehet érintett, többségük 10 év feletti. Mivel esetükben a rendszámozás jelentős, a motorkerékpár értékéhez képest aránytalanul magas költséget jelentene, a tervekben szerepel egy egyszerűsített, költségtakarékosabb azonosítórendszer kidolgozása, melynek részletei azonban egyelőre nem ismertek.

Ez is érdekes lehet:
 

BMW 320d Gran Turismo xDrive Steptronic Sport Luxury teszt

Háromféle karosszériával juthatunk hozzá a normál, négy oldalajtóval szerelt 3-ashoz, csak az...

Opel Crossland X - a Mokka vagány testvérének tekinthetjük

Bár a tavaly frissített Mokka X is a kisautók szegmensében hódít, a Crossland X is oda érkezett...

Opel Zafira Innovation 2.0 CDTI ecoFLEX Start/Stop teszt

Frissült az Opel nagy-egyterűje. Nem csak orra, de a beltér is változott, fő erénye továbbra...

Fogszabályzós, takarékosabb és erősebb lesz a Ford Mustang

Az Egyesült Államokban bemutatkozott a Ford Mustang frissítése. Nem a három új szín érdekes...

Renault Laguna Break 2.2 dT RT, 1996 - használtteszt

Egykori csúcsdízelével, 21 évesen próbáltuk a Renault 21 utódját, az első Lagunát. Nem mellesleg...

Renault Scenic 1.2 TCe 130 Intens teszt

Csalódás az új Renault Scenic, ha elődeihez hasonlítjuk, remek autó viszont, ha önmagában, mai...

Téligumiteszt 2016: szokott csapattal, szokott helyen, fagyban

Idén is megvalósítottuk téligumitesztünket a nonstopgumi csapatával. Fagypont alatt mértünk...

A Ford Bronco hamarosan visszatér, a híres terepjáró a Ranger alapjaira építkezik

Hamarosan viszontláthatjuk az amerikaiak egyik kedvencét, a Ford Broncót. Az új terepjáró az...

Minden infó az új Skoda Octaviáról

Már egy ideje ismerjük a fizimiskáját, Bécsben azonban minden részletével bemutatkozott az új...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

vidi500 írta: múlt héten
juzf írta: múlt héten

A segédmotorként használt nagyobb köbcentis gépeket soha nem foglyák tudni kisztürni egy ilyen felesleges húzással, mert húsz perc egy henger és dugó csere rajta és nincs is rá szerintem szükség inkább emelnék meg a ccm határt hogy a 125 is legyen smkp.


Technikailag messziről, több szempontból ordít, ha nem 50 ccm-es segédmotort használ az illető. Ezt csak az nem látja, aki nem akarja, vagy totál műszaki analfabéta. A dolog sokkal összetettebb annál, minthogy egyszerű henger-dugattyú cserével korrigálni lehetne a különbséget. Ha ugyanúgy időszakos műszaki vizsgának akarják alávetni a segédmotorokat is, mint nagyobb társait, ott aztán hivatalosan is egyből kiderül, mit használ segédmotorként. Azért óriási szembetűnő különbség van mechanikai elemek méretezésben is, a hengeren-dugattyún túlmenően a segédmotor, és a 125 ccm-es kismotor között! Egy segédmotor max. sebessége 45 km/h, erre a 2,5-4 LE-re van méretezve a hajtáslánc, még egy 125-ös tömegmotor esetében ma akár 120 km/h is a végsebesség, ami alapvetően erősebb méretezésű hajtásláncot igényel. Nagyon nem egy kategória! Az esetleg szerencsés engedmény lehetne, hogy a B kategóriás jogosítvánnyal lehessen vezetni 125 ccm-es motorkerékpárt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
juzf írta: múlt héten

A segédmotorként használt nagyobb köbcentis gépeket soha nem foglyák tudni kisztürni egy ilyen felesleges húzással, mert húsz perc egy henger és dugó csere rajta és nincs is rá szerintem szükség inkább emelnék meg a ccm határt hogy a 125 is legyen smkp.

A válaszoláshoz belépés szükséges
juzf írta: múlt héten

A segédmotorként használt nagyobb köbcentis gépeket soha nem foglyák tudni kisztürni egy ilyen felesleges húzással, mert húsz perc egy henger és dugó csere rajta és nincs is rá szerintem szükség inkább emelnék meg a ccm határt hogy a 125 is legyen smkp.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Görénymentesítő írta: múlt héten
s3000 írta: múlt héten

"a szaktárca érvelése szerint „a technológia fejlődése miatt indokolt bizonyos módosítások bevezetése”"



LOL! :) Ezeknek a végtelenül tehetségtelen, kontár minyonoknak pontosan ugyanolyan fényév vastagságú bőr van a pofáján mint amikor a kollégáik néhány éve gondos és alapos mérlegelés után képesek voltak olyan törvényjavaslatot benyújtani ami havi néhány ezer forintos internetszolgáltatói bevétel után havi akár sok tucat millió forntos adót írt volna elő a szolgáltatók számára, vagy amikor világszenzációként képesek voltak a településeket elkerülő bizonyos útszakaszokat is fizetőssé tenni, vagy amikor az álkörnyezetvédő köztársasági elnök makogva aláírta a napelemek további megadóztatásáról szóló szennytörvényt és még hosszan lehetne sorolni a kontraszelektáltakból összekapart "szaktárcák" hajmeresztő ámokfutását.

Szóval a technológiai fejlődés miatt kell a zöld rendszámokra való jogosultság szabályait változtatni? :) Tessék mondani, 2015 szeptembere óta milyen technológiai fejlődés ment végbe a PHEV-ek területén? ;) B+ aki ilyen elmebeteg baromságot képes kitolni magából azt nem hogy a "szaktárcánál" nem lenne szabad alkalmazni de még egy nyilvános klotyóban sem annak a kipucolására.

Nem lenne korrektebb beismerni, hogy az elképesztő mértékű hozzá nem értésükből adódó totális inkompetenciájuk miatt hoztak 2015-ben olyan agyhalott szabályt, ami a PHEV-eket egy kalap alá vette a BEV-ekkel a zöld rendszámra való jogosultság tekintetében? Nemhogy ez lenne a korrektebb, hanem ez lenne az egyetlen elfogadható lépés, de hát ehhez korrekt és hozzáértő embereknek kellene lenniük a helyükön, de pont ez a kettő feltétel biztosan nem teljesül ebben az esetben. Ehelyett megkapjuk a süket mellédumálást és a mocskos hazudozást, ráadásul úgy, hogy mindezt mi fizetjük.


Van ami állandó.
A te korlátoltságod.

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: múlt héten

"a szaktárca érvelése szerint „a technológia fejlődése miatt indokolt bizonyos módosítások bevezetése”"

LOL! :) Ezeknek a végtelenül tehetségtelen, kontár minyonoknak pontosan ugyanolyan fényév vastagságú bőr van a pofáján mint amikor a kollégáik néhány éve gondos és alapos mérlegelés után képesek voltak olyan törvényjavaslatot benyújtani ami havi néhány ezer forintos internetszolgáltatói bevétel után havi akár sok tucat millió forntos adót írt volna elő a szolgáltatók számára, vagy amikor világszenzációként képesek voltak a településeket elkerülő bizonyos útszakaszokat is fizetőssé tenni, vagy amikor az álkörnyezetvédő köztársasági elnök makogva aláírta a napelemek további megadóztatásáról szóló szennytörvényt és még hosszan lehetne sorolni a kontraszelektáltakból összekapart "szaktárcák" hajmeresztő ámokfutását.
Szóval a technológiai fejlődés miatt kell a zöld rendszámokra való jogosultság szabályait változtatni? :) Tessék mondani, 2015 szeptembere óta milyen technológiai fejlődés ment végbe a PHEV-ek területén? ;) B+ aki ilyen elmebeteg baromságot képes kitolni magából azt nem hogy a "szaktárcánál" nem lenne szabad alkalmazni de még egy nyilvános klotyóban sem annak a kipucolására.
Nem lenne korrektebb beismerni, hogy az elképesztő mértékű hozzá nem értésükből adódó totális inkompetenciájuk miatt hoztak 2015-ben olyan agyhalott szabályt, ami a PHEV-eket egy kalap alá vette a BEV-ekkel a zöld rendszámra való jogosultság tekintetében? Nemhogy ez lenne a korrektebb, hanem ez lenne az egyetlen elfogadható lépés, de hát ehhez korrekt és hozzáértő embereknek kellene lenniük a helyükön, de pont ez a kettő feltétel biztosan nem teljesül ebben az esetben. Ehelyett megkapjuk a süket mellédumálást és a mocskos hazudozást, ráadásul úgy, hogy mindezt mi fizetjük.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: múlt héten

És mivel ezek olcsó kis szerkezetek, több olyan gyűjtőt is ismerek akinek 20-30 van belőlük. Na ők most nagy eséllyel jól rácsesztek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: múlt héten

Tuti, hogy nem fogják csak a biztosítókra bíznia dolgot és lesz valamilyen hatósági csavar is a dologban, mert szerintem ezzel a húzással a papír nélküli 80-as 125-ös motorokat is ki szeretnék szűrni a forgalomból.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: múlt héten

A robogóknál miért nem lehet ezt az azonosítót a biztosításhoz kötni? Kemény dolog lesz egy emberemlékezet óta nyilvántartásba nem vett járműállományt nyilvántartásba venni. A robogók 90%-ról szerintem még csak normális adásvételi sincs. Kíváncsi leszek ezt is milyen állat módjára fogják megoldani.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


BMW 320d Gran Turismo xDrive Steptronic Sport Luxury teszt

Pompakupé - BMW 320d GT

Háromféle karosszériával juthatunk hozzá a normál, négy oldalajtóval szerelt 3-ashoz, csak az egyiket 4-esnek hívják. Kényelmesnek kéne lennie, de sportos. Van ennek így értelme?


Renault Scenic 1.2 TCe 130 Intens teszt

Nem ér a neve! Renault Scenic IV teszt Videó

Csalódás az új Renault Scenic, ha elődeihez hasonlítjuk, remek autó viszont, ha önmagában, mai crossoverként nézzük. Úgy még családi autónak is egész jó.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Nemzetközi menetpróbán a frissített Lexus IS

Kéne IS, meg nem IS - Lexus IS menetpróba

Tegnap – Újdonság

Továbbra is két motorral, akár F Sport kivitelben, átrajzolt vonalakkal és frissített beltérrel érkezik a ráncfelvarráson átesett Lexus IS.


Négy különböző WRC az élen Monte Carlóban

Haláleset árnyékolja be a Monte Carlo Rally-t

2 napja – Sztori

Halálesettel indul a 2017-es Rally Világbajnokság. Az első nap után négy különböző márka foglalja el az első négy helyet, Neuville vezet.


Nem talált hálózatot a telefonja, nem tudta kinyitni a Teslát

Így hagy egy Tesla az út szélén

3 napja – Sztori

Megpróbálja sok gyártó könnyebbé, egyszerűbbé tenni az autók használatát, ennek egyik megoldása, hogy kevesebb kütyüt hordjunk magunknál, használjuk a telefonunkat kulcsként. Zsákutca lenne?


Használtautó.hu

MITSUBISHI LANCER 2.0 DI-D Instyle

MITSUBISHI LANCER 2.0...

Ár: 2.299.999 Ft

Évjárat: 2007 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 307 SW 1.6 Presence Mo-i. 7 ülés. tulajdonostól

PEUGEOT 307 SW 1.6 Pre...

Ár: 850.000 Ft

Évjárat: 2003 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

FORD FOCUS 1.8 TDCi Collection

FORD FOCUS 1.8 TDCi Co...

Ár: 1.150.000 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!