A széles választék miatt is népszerű a Golf, a hagyományos modellek mellett többféle sportváltozat és hibrid is a vevők rendelkezésre áll majd
A Golf nyolcadik generációja külsejében megmaradt Ãzig-vérig Golfnak, a vásárlók által igényelt konzervativizmust sem vetkÅ‘zte le teljesen, a Volkswagennél jól tudják, hogy pont ez kell a sikerhez. A köntös ugyan nem változott drasztikusan, ellenben technikai fronton nagyot ugrott elÅ‘re, ahogyan errÅ‘l már
korábban beszámoltunk, de most
nézzük, mit tartogat 2020 a Golf életében.
Plug-in hibrid is várható, 204 és 244 lóerÅ‘s teljesÃtménnyel jönnek az izmos hibridek
Az elsÅ‘ újdonságra jelen állás szerint csupán márciusig kell várni, akkor két combos változat érkezhet. A jól bevált jelölés szerint GTI néven jön az izmos benzines, a GTD betűkombináció pedig a csúcsdÃzelre kerül. Az Otto motoros sportmodell kétliteres TSI motorral jöhet, a teljesÃtményét 250 lóerÅ‘ köré (de inkább kicsit fölé) tippelik, a hétsebességes DSG mellett hatos kéziváltó is lehet a kÃnálatban. A legerÅ‘sebb dÃzel szintén kétliteres lökettérfogattal jön, ennek teljesÃtménye 200 lóerÅ‘ körül várható, a DSG mellett itt is megmaradhat a kéziváltó, mindkét sportmodell elsÅ‘kerékhajtású lesz.
X-Tomi Ãgy képzeli el a GTI-t, ami nem állhat távol a valóságtól
A nyár a hibridekrÅ‘l fog szólni, rögtön háromféle teljesÃtménnyel jönnek benzin-elektromos modellek. A lágyhibrid Golf esetében a 110 lóerÅ‘s egyliteres TSI erÅ‘forrás kap némi elektromos segÃtséget. A GTE variánst konnektorból és benzinkútról is lehet táplálni, a benzines blokk szerepét az 1,4 TSI-re osztják. A plug-in hibrid Golfok 13 kilowattos akkupakkot kapnak, a gyengébb verzió 204, az erÅ‘sebb pedig 244 lovas rendszerteljesÃtménnyel jön, Ãgy ezek a hagyományos sportváltozatok szintjén lesznek.
Várhatóan továbbra is a legnépszerűbb modell marad a Golf az európai piacon, a kombira és a terepjárós Alltrackre őszig kell várni
Szeptemberre tovább gyúrja magát a Golf, ekkor várható a Golf R. Ennél a kivitelnél alapáron jön a négykerékhajtás, a gyengébb kivitel 330 lóerÅ‘t, a Golf R Plus pedig kereken 400 lóerÅ‘t állÃt csatasorba. Október sem marad újdonság nélkül, a sportváltozatoknál jóval népszerűbb kombi érkezése Ãrható be a naptárba. A gyáriak az elÅ‘dnél nagyobb csomagtartót Ãgérnek, a kombiból késÅ‘bb növelt hasmagassággal és némi műanyagozással az Alltrack változat is megjelenik.