Forma-1, Brazil Nagydíj – Rosberg rajt-cél győzelmet aratott

Rosbergnek nagyon bejön Dél-Amerika, ismét a rajtból nyert

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két héttel ezelőtti mexikói sikere után Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája ismét rajt-cél győzelemmel nyerte a Forma-1 Brazil Nagydíját is.


Mexikó után Brazíliában, Sao Paolóban is győzött Nico Rosberg, ezzel a 30 éves versenyző idei ötödik, pályafutása 13. első helyét szerezte meg, nem mellesleg az évadzáró előtt bebiztosította második helyét a vb-pontversenyben. Rosberg mögött a már biztosan vb-győztes, háromszoros világbajnok csapattársa, a brit Lewis Hamilton ért célba másodikként, míg a harmadik helyen a négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája végzett.
Hirdetés
A rajtnál Rosberg megtartotta a vezető pozíciót, mögötte Hamilton fordult el másodikként az első kanyarban, a harmadik és a negyedik helyen pedig a két Ferrari, Vettel és Kimi Räikkönen száguldott az első kör után.
Rosberg a 13. kör végén, Vettellel együtt állt ki a boxba kerékcserére, Hamilton egy körrel később kapott friss abroncsokat, a dobogós helyeken ezután nem változott a sorrend. Hamilton a 25-26. körben közel került Rosberghez, de nem tudta megelőzni, majd kissé le is maradt csapattársa mögött. A következő kerékcserékre a 32-34. körben került sor, először Vettel, majd Rosberg, végül Hamilton járt a boxban, a sorrend ezúttal sem változott az első három helyen.
Vettel aztán a 48. körben letudta a harmadik kerékcseréjét is, az előző kiállásokhoz hasonlóan egy körrel később Rosberg, majd Hamilton is megkapta az új abroncsokat. A dobogós pozíciókban így ismét nem változott a helyzet, 21 körrel a leintés előtt Rosberg, Hamilton, Vettel volt a sorrend.
A hajrában már nem történt érdemi változás az élmezőnyben, Rosberg megérdemelten győzött, miután az egész hétvégén gyorsabb volt riválisainál. A német versenyző karrierje során másodszor nyert Brazíliában, tavaly ugyanis szintén nem talált legyőzőre ezen a pályán.
A világbajnokság két hét múlva, Abu-Dzabiban zárul, a bajnokságban már biztos a Hamilton, Rosberg, Vettel sorrend.
Forma-1, Brazil Nagydíj, végeredmény (71 kör, 305,909 km, a pontszerzők):
  1. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:31:09.090 óra
  2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 7.756 másodperc hátrány
  3. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 14.244 mp h.
  4. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 47.543 mp h.
  5. Valtteri Bottas (finn, Williams) 1 kör h.
  6. Nico Hülkenberg (német, Force India) 1 kör h.
  7. Danyiil Kvjat (orosz, Red Bull) 1 kör h.
  8. Felipe Massa (brazil, Williams) 1 kör h.
  9. Romain Grosjean (francia, Lotus) 1 kör h.
  10. Max Verstappen (holland, Toro Rosso) 1 kör h.

Leggyorsabb kör: Hamilton, 1:14.832 perc
Pole pozíció: Rosberg
A vb-pontversenyek állása 18 futam után (még 1 van hátra):
Pilóták:
  1. Hamilton 363 pont - már világbajnok
  2. Rosberg 297
  3. Vettel 266
  4. Bottas 136
  5. Räikkönen 135
  6. Massa 121
  7. Kvjat 94
  8. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 84
  9. Sergio Perez (mexikói, Force India) 68
  10. Hülkenberg 52
  11. Verstappen 48
  12. Grosjean 47
  13. Felipe Nasr (brazil, Sauber) 27
  14. Pastor Maldonado (venezuelai, Lotus) 26
  15. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso) 18
  16. Jenson Button (brit, McLaren) 16
  17. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 11
  18. Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 9


Csapatok:
  1. Mercedes 617 pont − már világbajnok
  2. Ferrari 374
  3. Williams 243
  4. Red Bull 172
  5. Force India 112
  6. Lotus 71
  7. Toro Rosso 65
  8. Sauber 36
  9. McLaren 27

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:11
    Permalink

    Tudom, mi húzódik a háttérben…hogy a márkákat a F1-es szereplésük után kell megítélni. Gondolják ezt a legnagyobb tökfilkók:)
    A Lotusnak kb. semmi köze nincs a brit Lotus sportkocsigyártó céghez, a Mercedes se német csapat – brit széhelyű.
    Biztos nőttek a Renault eladásai Alonso 2 világbajnoki éve alatt. De azért, könyörgöm: mi ment akkoriban a Röncsinél? Kacsafenekű Mégane, Laguna II – finoman fogalmazva nem éppen világverő technikák:)
    Ne aggódj, öcsi – a Honda az egyik legjobb, ha nem a legjobb utcai autókat építi. Aki nem a “:DDDD”-k és a ROFLMAO-k világából jött, az ezzel tisztában is van.:)

  • 2017.10.28. at 11:11
    Permalink

    csalfa kisbogaram bmw,renault, merci,mclaren milyenek voltak az első éveiben?és az utsó 10-ben? ha jól tudom a honda sem most van először porondon….Villeneuve,button még nem is olyan rég…na dereng valami kisbogaram? :D:D:D:D:D
    és mi ez a lagymatag védekezés, hogy hagyjunk már időt ennek a szuperjappó űrtechnikának??? :D:D:D ez nagyon béna… 😀

  • 2017.10.28. at 11:11
    Permalink

    Kicsi csillag, milyen volt a Merci az első évében/éveiben? Arra gondolj vissza…hagyok időt:)

    Ha volt türelmed kivárni, hogy a Merci a csúcsra érjen(jó pár év), akkor legyél türelmes a McLaren-Hondával is(külön kihangsúlyozom: McLaren-Honda, angliai központtal, tehát nem a Honda gyári csapata), ez így fair, bár erre te, gondolom, fittyet hánysz, ugye, Béluska?:)

  • 2017.10.28. at 11:11
    Permalink

    csalfácska nem kell a duma, me’ nem köpködöd a német merdzsó technikát????? a honda sokkal jobb!!!! (pillantsunk a tabellára) 😀 nem ezt szoktuk meg tőleg hé

Vélemény, hozzászólás?