BMW M: érik a váltó váltása, az ok a megbÃzhatóság javÃtása
Rövidesen átalakul a csúcs BMW-k váltóműve
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Komoly korszakváltás következhet be az M-es BMW-k háza táján. A jelenlegi információk szerint a sportos modellekben megszűnik a manuális és a duplakuplungos váltó is. Mi lesz akkor helyettük? Lássuk a tervet!
Ha ma besétál valaki egy BMW kereskedésbe, vagy böngészi a hazai vagy külföldi használtautós oldalakat, akkor kétféle M-es BMW-t talál az új modellek között: hatfokozatú manuális váltóval szereltet és hétgangos duplakuplungosat. Jelenleg úgy tűnik, hogy ez hamarosan változni fog, a bajorok mindkét tÃpust ki akarják vonni az M-es BMW-kbÅ‘l. Mi fogja továbbÃtani az erőát a jövÅ‘ben? Peter Quintus, a BMW M értékesÃtési és marketing alelnöke errÅ‘l beszélt nemrég egy ausztrál magazinnak.
Quintus szerint a jelenlegi felállás még hat-hét évig tarthat, azt követÅ‘en az M-es modelleknél is visszatérnek a jól megszokott automatához. "Már most kilenc vagy akár tÃz fokozatú automata váltók érhetÅ‘k el. A DCT duplakuplungosnak két elÅ‘nye volt: könnyűnek számÃtott és gyorsan váltott. Utóbbi viszont mára eltűnt, az automaták is kellÅ‘en gyors kapcsolást tesznek lehetÅ‘vé." - tette hozzá.
"Nem a váltási idÅ‘ a fÅ‘ probléma, sokkal inkább a megbÃzhatóság. A manuális váltók határa 450 lóerÅ‘ és 600 Nm környékén van, e felett a tartósság nem garantálható." - jegyezte meg. Hogy mi fog ebbÅ‘l az elméletbÅ‘l megvalósulni, azt egyelÅ‘re nehéz megjósolni, azt viszont mi is tapasztaltuk a BMW nyolcgangos automatáinál, hogy különösen sport módban szinte a duplakuplungos kapcsolási sebességet hozzák, Ãgy jogosan gondolkozik az M részleg a váltók megreformálásán.