Klasszikus BMW roadstert hangolt át a Senner Tuning

Senner Tuning BMW Z8

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kilenc éve nem gyártott BMW Z8 roadsterhez a műszaki alapokat érintő tuningcsomagot készített az ingelheimi Senner Tuning.

Az ingelheimi Senner Tuning úgy érezte, a gyártás leállítása után kilenc évvel akadhatnak tulajdonosok, akik már keresztben és hosszában kiautózták Z8-as BMW-jüket, de eszük ágában sincs kiszállni a klasszikus formájú roadsterből.
Számukra lehet érdekes tudatmódosító a Senner által kifejlesztett, kizárólag a műszaki részleteket érintő tuningprogram.
Az 1999 és 2003 között gyártott Z8-as roadstert az azóta saját villanyautójával is hírnevet szerzett Henrik Fisker tervezte, és E52 kódnéven meglehetősen hű mása az 1997-es Tokiói Autószalonon bemutatott, a BMW 507-esnek emléket állító, közönség által körülrajongott Z07 tanulmányautónak. Hajtását az akkor futó BMW M5 (E39) ötliteres, 400 lóerős V8-asára bízták, az 500 Nm nyomatékú motor 4,7 másodperc alatt repíti álló helyzetből 100 km/h-ra a 1,5 tonnás autót. Bár végsebességét 250-nél korlátozták, lehet tudni, hogy az elektronikus tiltás kiszerelése után megfutja a 300 km/h-t. Az Z8-at a Car and Driver egyik írásában a mára már szintén klasszikus és meglehetősen tökös sportkocsinak tartott Ferrari 360 Modenával hasonlították össze, és a tesztelők három igen fontos szempontból – gyorsulás, vezethetőség, fékezés – jobbnak találták olasz konkurensénél.
A Senner sem érezte szükségét feltöltésnek, vagy más agresszív teljesítmény-növelő megoldásnak, a motorvezérlés enyhe módosítása, valamint a sportlégszűrő és az egyedi kipufogórendszer felszerelése után az S62-es V8-as motor teljesítménye 450 lóerőre, legnagyobb nyomatéka pedig 535 Nm-re növekszik. Ezzel egy időben a sebesség-határolót is kiiktatják, s ennek köszönhetően már 300 km/h feletti tempót is élvezhetnek a Z8 tulajdonosok.
Hirdetés

A futóművet Variant 2 Inox-Line típusú állítható keménységű lengéscsillapítókkal és erősebb első toronymerevítővel teszik masszívabbá, és már jöhetnek is Racing Gold fényű féknyergek, valamint az elöl 255/40, hátul 285/35 méretű Continental Sport Contact 5P gumikkal felvértezett 19 colos Schwert SC1 könnyűfém felnik, hogy elkészüljön a mű.
A Senner mindösszesen 18 900 eurót kér az átalakításért, ami a maga korában 235 000 német márka (körülbelül százhúszezer euró) vételárú roadster esetében nem tűnik túlzásnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?