Így újul meg a legkisebb Skoda

Skoda Citigo facelift - kis autó, kis frissítés

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Genfben már új arccal áll pódiumra a Skoda miniautója, a Citigo. A csöppnyi autó változása sem lesz túl jelentős.


Tavaly megújult a Volkswagen up!, idén pedig a vele lényegében azonos Skoda Citigo (kimerítő teszt róla itt) is megkapja jól megérdemelt frissítését. A Genfi Autószalonon így nem csak az Octavia, a legkisebb Skoda is új arccal debütál majd. Utóbbinál nem kell túlzottan komoly változásokra számítani.
Hirdetés
Módosul a gépháztető és a hűtőmaszk, meg persze a lökhárítók is, az új ködfényszórók statikus kanyarfényt is adhatnak. A beltérben új a műszerblokk és a multifunkciós, bőrbe varrott kormánykerék. A Simply Clever részletek sorában itt is megjelenik a Superbnél jól megszokott esernyő, ám az itt az ajtó helyett az első utasülés alá kerül. Az ciklusközi modellfrissítések kötelező elemeként új kárpitok és színek is érkeznek a kínálatba, az Ambition szinttől immár sötétítettek a hátsó lámpák. Jön két limitált széria is, a Monte Carlo és a Fun, de említhető az Ambition és Style felszereltségeknél elérhető „colour package” is, fekete vagy fehér tetővel és tükörházakkal.
A menetfény immár LED-es, az opciós ködfényszórók kanyarba világítása 40 km/órás tempó felett aktív, az újfajta 15 colos alufelnik mellett legalább akkora dizájnelem a vadonatúj kivizöld fényezés. A miniautók körében továbbra is különlegességnek számít az 5-30 km/órás tempó között aktív városi vészfékrendszer, de a kéttónusú beltér opciója is.

Motorfronton nincs újdonság, csakis 1,0 literes háromhengeres benzinmotor kerülhet a Citigo orrába, 60 vagy 75 lóerővel, illetve a G-TEC kettős (benzin/CNG) üzemű verzió esetén 68 lóerővel. A váltók ötfokozatú kézik, opcióként robotizált is elérhető. A frissített Citigo élőben a Genfi Autószalonon, a közönség számára pont egy hónap múlva debütál, nem sokkal később a hazai piacon is elérhető lesz, komoly árváltozásra esetében sem kell számítani, akár maradhat is a 2,6 millió forint alatti alapár.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?