0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Két centivel nagyobb a cseheké

Skoda Citigo, így mondják csehül a Volkswagen up!-ot

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olyannyira bízik az up! sikerében a Volkswagen, hogy saját konkurenst is piacra küld ellene. A Skoda Citigo persze nem csak azonos méretű, lényegében azonos autó is, az eladásaiból befolyó pénz pedig azonos kasszába csörren.

Balra a Skoda Citigo, jobbra a Volkswagen up!, a különbségek szinte modellváltásnyiak. Már most ki lehet találni, hogy a két miniautó közül a cseheké lesz a praktikusabb Balra a Skoda Citigo, jobbra a Volkswagen up!, a különbségek szinte modellváltásnyiak. Már most ki lehet találni, hogy a két miniautó közül a cseheké lesz a praktikusabb

Balra a Skoda Citigo, jobbra a Volkswagen up!, a különbségek szinte modellváltásnyiak. Már most ki lehet találni, hogy a két miniautó közül a cseheké lesz a praktikusabb

Módosítottak a karosszérialemezek présgépein is, hiszen az oldalfal hátul eltérő a Citigo és az up! esetében

Módosítottak a karosszérialemezek présgépein is, hiszen az oldalfal hátul eltérő a Citigo és az up! esetében

Köztudott, hogy a Volkswagen Polo és a Skoda Fabia azonos alapokra épül, habár kisautóit a VW-konszern minél jobban igyekszik elkülöníteni. Most azonban a miniautó up! és a vadonatúj cseh csöppség, azaz a Citigo néven érkező háromajtós között nagyjából olyan erős az azonosság, mint a SEAT Alhambra és a Volkswagen Sharan között. Magyarán a két kisautó szinte csak emblémáival és persze lökhárítóival, fényszóróival különbözik. Annak érdekében, hogy oldalról se lehessen őket összetéveszteni, a Citigo több üvegfelületet kapott, mint az up!. A méretek közül egyedül az 1,48 méteres magasság azonos, ám a Citigo 3,56 méteres hosszával 2, 1,65 m-es szélességével 1 cm-rel nagyobb az up!-nál. Az átemblémázás során (érthető módon) sem a 2,48 m-es tengelytáv, sem a négyüléses utastér mögötti 251-951 literes csomagtér nem módosult.

A műszaki alapok természetesen azonosak, azaz a Citigo is az up!-pal érkezett 1,0 literes, háromhengeres benzinmotort kapja, alapesetben 60, turbóval 75 lóerővel. Utóbbi nem csak izmosabb, 4,2 l/100 km vegyes fogyasztási értékével takarékosabb és 99 g/km szén-dioxid emissziójával tisztább üzemű is, mint a belépőverzió.

A Citigo az up!-pal lényegében egy időben, jövő év elején lép piacra és a két újdonság együtt kínálja majd a ma még a kisautók körében is ismeretlen, 30 km/óra alatt állóra fékező városi koccanásgátló-rendszert.

Ez is érdekes lehet:
 

Brutális gyorsulást ad a világ legfürgébb gokartja

Jó móka a gokartozás, főként ha komoly gyorsulás is társul hozzá. A világ legfürgébbjét egy villanymotor...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák...

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt...

Gyorsan adnál túl autódon a használat után? Mutatjuk, mit érdemes venned!

Brit tudósok szerint használtan a Lexusok minden többi autónál könnyebben eladhatók. Azért nyilván...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Körkép: divat-crossoverek 5 millióig

Egyre csak növekszik a városi crossoverek szegmense. A sok új nevező meghozta a kedvet, hogy...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Hirdetés

SKODA tesztek

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Skoda Rapid 1.2 Tsi Ambition teszt

Olcsónak tűnik, de nem az - Skoda Rapid 1.2 Tsi teszt

Éppen csak nem alap, de leggyengébb turbómotorjával, kielégítő ellátmánnyal járt nálunk a Skoda olcsónak szánt, ám méretes, limuzinnak tűnő ötajtós modellje, a Rapid.


Skoda Citigo 1.0 75 LE Elegance teszt

Egy literrel Horvátországba? Skoda Citigo teszt Videó

Komoly kihívást kapott a Skoda Citigo: egyetlen - hosszú - hétvége alatt tekertünk vele Horvátországba és vissza. Fájdalommentesen sikerült.


Skoda Yeti teszt

Amikor a látszat csalhat

Hiába vezettük pár percet a bemutatón, a Skoda Yeti Experience 2.0 CR TDI 4x4 tesztautó átvételekor mégsem voltunk vele tisztában, vajon egy mindentudó terepes-mindenest, vagy csupán egy dizájnos divatcikket lesz-e szerencsénk személyében megismerni.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Végleges formában a Volkswagen Up

Egyliteres turbómotorral jön a VW Lupo utódja

6 éve – Autósvilág hírei

Frankfurtban mutatkozik be, és jövő év elején kerül a kereskedésekbe a Lupo-utód Volkswagen Up.


Melyik kihangosító szól legjobban az olcsóbbak közül?

Leteszteltük, kialkudtuk: így úszható meg a telefonálás bírsága

5 éve – Tippek, tanácsadók

Akár 30 ezer forintos bírság is járhat a vezetés közbeni, kihangosító nélküli telefonálásért. Próbára tettük az annak megúszását segítő, olcsó, de profi rendszereket.


E hét végén Shell Eco-marathon

Mire elég 1 liter benzin maximális hatásfokkal?

5 éve – Sztori

A Shell Eco-marathonon a lehető legnagyobb távokat kell megtenni a lehető legnagyobb hatékonysággal. Idén öt csapat képviseli Magyarországot a hétvégi rotterdami versenyen.


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA 1.2 TSI Ambiente DSG Magyar 1.Tulaj Vez.Szkönyv

SKODA OCTAVIA 1.2 TSI...

Ár: 2.490.000 Ft

Évjárat: 2010 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

SKODA FABIA 1.9 SDI Classic 110e.Km-Szervizkönyv

SKODA FABIA 1.9 SDI Cl...

Ár: 630.000 Ft

Évjárat: 2001 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA 1.6 CLEVER

SKODA OCTAVIA 1.6 CLEVER

Ár: 2.110.000 Ft

Évjárat: 2010

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!