40 új modellel szerezné vissza koronáját a BMW

Soha nem látott modell-boom a bajoroktól

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Negyven új autóval venné vissza prémium szegmensbeli elsőségét a BMW. Ebből néhány már bemutatkozott, de így is temérdek új modellt várhatunk.


2,23 millió eladott autóval a Mercedes-Benz lett a legsikeresebb prémium autógyár 2016-ban. Ezt a címet 2004 óta nem sikerült visszaszerezniük a BMW-től, ám most is a smart eladásait beleszámolva sikerült ezt a számot abszolválniuk. Mögöttük persze továbbra is ott vannak a bajorok 2 millió eladott példánnyal, méghozzá a Rolls-Royce és a Mini eladásai nélkül. Egyébként utóbbi kettőt hozzáadva már 2,37 millió darabot számlálna a BMW. A harmadik az Audi lett 1,87 millióval.
A müncheniek természetesen szeretnék visszavenni elsőségüket, méghozzá a brit almárkák segítsége nélkül. Céljaik elérése érdekében nem kevesebb, mint 40 új autó bemutatását tervezik 2 éven belül. Ebben az időszakban már bőven benne vagyunk, így például az új 5-ös generáció is beleszámít ezen tervezett számba, ahogy a létező generációk ráncfelvarrásai is ide sorolhatóak. Rajtuk kívül hamarosan érkezhetnek az X2 és X7 SUV-k, valamint az új X3 generáció, amiből először készülhet M-es változat is. Az új SUV-okat már álcázva tesztelik, ahogy az új Z4 is számtalanszor feltűnt már. Utóbbi palettájához az új Z5 is csatlakozhat, bár ezt még nem hagyták jóvá. Ha már sportautó, a hibrid i8 kabrió, azaz Spyder kivitelt hozhat, más pletykák szerint a 8-as sorozat is visszatérhet 2019-re.
Hirdetés

A BMW éves sajtótájékoztatóján Harald Krüger vezérigazgató jelentette be a bajorok ambiciózus tervét. Elmondása szerint a valaha volt legnagyobb palettabővítési programot viszik végbe, amilyen még soha nem volt a márka életében. Erre több mint 10 milliárd eurót szánnak, amiből nem kevés jut az önvezető és elektromos rendszerek fejlesztésére. Ezek szülöttje lehet a 2021-ben bemutatkozó iNext villanyautó, ami a BMW egyik új zászlóshajója lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 20:23
    Permalink

    Ez azért nem a kínálat 15-ről 40-re emelése, a 8-as, az X-7-es meg az X-2-es lesz teljesen új a kínálatban (bár azok is létező műszaki alapokra épülnek) a többi egyszerűen a modellciklus-váltás miatti új modell bevezetés (pl a 3-as alapra is épül vagy hat típus).
    De az egy termékre eső rezsiköltség miért romlik csak attól hogy több terméket gyártanak? (egyáltalán a rezsi költség alatt itt pontosan mit értünk?)

  • 2017.10.27. at 20:23
    Permalink

    Fura hogy meg sem említik a felsorolásban a jövőre megjelenő 3 as szériát és 2019-ben a 4 es amik biztosan megjelennek . Ellenben viszont egy kétséges és csak pletykaszinten lévő koncepciót igen ” 8 as széria” .

    Naaaa mind1 ….

  • 2017.10.27. at 20:23
    Permalink

    Ehhez a hírhez csak egy dolgot érdemes hozzátenni. Ha tizenöt fajta termék helyett negyvenet gyárt valaki, annak romlani fog az egy termékre eső rezsiköltsége, ha csak nem annyival megemeli az eladási darabszámot amekkora a korábbi és a későbbi termék paletta arányszáma. Ami azért egy eleve drága BMW esetén elégé valószínűtlen.

Vélemény, hozzászólás?