0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Bátor vállalkozókat viccelt meg a Toyota 

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a részint elektromos modellek zöme nem igényel külső töltést.

%KA%Vajon hova kell dugni a töltőt a Toyota hibridjébe? − tették fel a kérdést az ötajtós Auris HSD mellett%KA%

Vajon hova kell dugni a töltőt a Toyota hibridjébe? − tették fel a kérdést az ötajtós Auris HSD mellett

Bár az alternatív meghajtású autók piaca egyre bővül és ez szám szerint leginkább a hibridekét érinti egyelőre, sokan nincsenek azzal tisztában, hogy a hibrid autók nem igényelnek külső töltést − leszámítva persze a konnektoros hibrideket, amelyek több 10 kilométer emissziómentes megtételére képesek, és hazánkban 25 kilométeres gyári érték felett zöld rendszámra is jogosultak. A legtöbb hibrid azonban nem ilyen. Az eddig több mint 10 millió hibridet eladott, a műfajt 20 éve az első Priusszal kezdett Toyota legtöbb hibridje sem tölthető kívülről, azok a fékezési energiából, illetve a benzinmotorról töltik akkumulátorukat.

Utóbbi hangsúlyozására, vagyis hogy tisztába tegye azt, hogy a hibridek használata nem igényel plusz törődést, konnektoros töltést, egy vicces programot szervezett a Toyota. Egy bevásárlóközpontban egy ügyes játékvezető − villanyautós töltőcsatlakozót a kezében tartva − arra kérte az érdeklődőket, hogy értékes nyeremény fejében a lehető leggyorsabban találják meg, hova is kellene dugni azt a töltőkábelt. A feladat természetesen teljesíthetetlen volt, amit végül el is árultak a bátor vállalkozóknak, az ajándék viszont nem maradt el, a hírnév pedig az amúgy kiváló Plug-in Hybrid modellt is kínáló Toyotáé.

Ez is érdekes lehet:
 

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

BMW 120i, 2004 - használtteszt

Nem is túl rég játszik szerepet a BMW az ötajtós kompakt kategóriában, de várjunk csak! Az első...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység...

Renault Zoe Z.E. R90 41 kWh Life teszt

Új mércét hozott a villanyautók körében a Renault Zoe. Komoly hatótáv, gyors tölthetőség és mindehhez...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

A hazai Volvo kereskedések is bemutatták itthon az új XC40-et

A hazai kereskedésekben már látható az új Volvo XC40. Stílusa volvós, mégis jóval fiatalosabb...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (23 db)

zold írta: 3 hónapja
Vascsi írta: 3 hónapja

Belátom hiba volt bármilyen adatot (tényt) mutatni neked! :(


Előzmények megtekintése

Csak próbáld helyén kezelni. Nem vagyok egy hibrid őrült de érdekel a technológia. Ahogy a dízel is magával ragadott, a hibridnek sem leszek ellensége, ha elérhető és nem válik aránytalan teherré.

Egyik tesztautót sem használom addig hogy egy egész tanknyit elhasználjak, ezért szoktam megnézni hgy mit tud a fedkomp szerint. Nem szabad túl sokat várni ettől a hajtáslánctól.

Ami a PHEV-et illeti a cél az hogy érdekeld legyél abban hogy kihasználd. Céges töltés, aktív ház stb. Beszereltetsz egy adag napelemet, és éjjel minden nap fullra töltöd a PHEV-edet, máris 0 fogyasztással közlekedsz egész héten.

A sima HSD azonban csak annyit tud hogy kicsit javít a benzinmotor teljesítményén illetve fogyasztásán...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hónapja
zold írta: 3 hónapja

Nem foglalkozom különösebben matematikával. De szerintem hitelesebb forrásnak érzem azt a fedkompot ami hozzá van kapcsolva egyrészről egy ezredmásodperces pontosságú motorvezérléshez és másrészről a kerekek minimális perdületeltérésből defektet észlelő ESP-hez, mint a kocafosőröket és amatőr fanboyokat ki nem szűrő bemondásos alapon szervezett fogyasztási adatbázishoz.



Nem tudom mi köze van ennek a matematikához? Beregelsz és elkezdesz vezetni egy kamu naplót a spritmonitoron ki fog kiszűrni?



Igen ez az adat saját próba alatt történt magam vezettem és tudom milyen körülmények között. Ez eggyel több mint amennyi adatról tudom a spritonitoron hogy valódi...


Előzmények megtekintése

Belátom hiba volt bármilyen adatot (tényt) mutatni neked! :(

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 3 hónapja
Vascsi írta: 3 hónapja

A matematikával nem foglalkozol sokat, ugye? Inkább hiszel a marketingnek, meg egy kis csilivilinek?



Ha van egy adatod (a saját próbád?!), akkor annak az eredményét, hogy lehet tízezerszer több adattal hasonlítani pontosságban?


Előzmények megtekintése

Nem foglalkozom különösebben matematikával. De szerintem hitelesebb forrásnak érzem azt a fedkompot ami hozzá van kapcsolva egyrészről egy ezredmásodperces pontosságú motorvezérléshez és másrészről a kerekek minimális perdületeltérésből defektet észlelő ESP-hez, mint a kocafosőröket és amatőr fanboyokat ki nem szűrő bemondásos alapon szervezett fogyasztási adatbázishoz.

Nem tudom mi köze van ennek a matematikához? Beregelsz és elkezdesz vezetni egy kamu naplót a spritmonitoron ki fog kiszűrni?

Igen ez az adat saját próba alatt történt magam vezettem és tudom milyen körülmények között. Ez eggyel több mint amennyi adatról tudom a spritonitoron hogy valódi...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hónapja
zold írta: 3 hónapja

Ez a digitlis fedkomp grafikusan ábrázolt adata sokkal pontosabb mint az átlag amit a egy számmal hosszabb időt átlagolva meg szokott adni.



Nem hiszem hogy bármivel is kevesebb bizalmat kellene szavaznom neki, mint a közösségi önkéntes adatokkal, amiben semmi hiteles sincs, mint a népítéletek (vagy lemaradtam valamiről). Még az olyan objektív adatokat is meg lehet hekkelni, mint az ADAC megbízhatóság.


Előzmények megtekintése

A matematikával nem foglalkozol sokat, ugye? Inkább hiszel a marketingnek, meg egy kis csilivilinek?

Ha van egy adatod (a saját próbád?!), akkor annak az eredményét, hogy lehet tízezerszer több adattal hasonlítani pontosságban?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hónapja
zold írta: 3 hónapja

Ajánlom figyelmedbe:

http://carsalesbase.com/european-sales-2016-ev-phev-segments/

Az outlanderből 30.000 fogyott azóta a szegmens kicsit újrarendeződött, a teljes PHEV szegmenset kb 110.000 autóra írja, a Prius értelemszerűen nem számított bele.

Priusból 16000 fogyott amivel a második legnépszerűbb lenne ha PHEV lenne. A Prius plust máshova veszi, abből kb 6000 fogyott.



A többi gyártó nem mond le erről a piacról hanem dízelekkel tarolja le.



A kért példádra ott a NX ami messze rosszabbul fogyaszt HSD-vel, mint egy összevethető dízel. de nézz meg egy alapdízelt pl 2-es BMW.


Előzmények megtekintése

Kicsit elbeszélünk egymás mellett.
Én azt írtam, hogy a full és mild hibrid szegmens sokkal nagyobb, mint a PHEV, vagy az EV! És egy ekkora piacról senki értelmes nem mond le.
Hivatkozol rá, hogy az EU-ban 2016-ban az összes gyár eladott 115000 PHEV-et. Én meg azt mondom, csak a Toyota
2016-ban 295000 hibridet!
http://newsroom.toyota.eu/toyota-motor-europe-tme-sold-928500-vehicles-in-2016-with-best-ever-sales-for-hybrids-and-lexus/
Tehát még az EU-ban is töredéke a PHEV a HEV piacnak.

Az US-t meg inkább ne is nézzük, mert ott csak a 3 HEV Priusból 130000-ret adtak el.


"A kért példádra ott a NX ami messze rosszabbul fogyaszt HSD-vel, mint egy összevethető dízel."
Te írtad, hogy Kb. 7,5 l-t fogyaszt a NX-H, ami kb. pontos.
Erre leírod, hogy:
"De a GLC 220CDI 4 Matic kb egy bő litert vert rá"
majd amikor kiderül, hogy pont azonosan fogyasztanak, akkor nem azt írod, hogy bocs megint túloztam, vagy rosszul tudtam, hanem jössz egy teljesen más kategóriás autóval a BMW 2-vel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 3 hónapja
Vascsi írta: 3 hónapja

Komoly fenntartással a te tesztjeidet kell kezelni mert süt róluk az elfogultság. Ne sértődj meg de a fogyasztási adatod egy olyan mérvű hozzanemertest mutat a szakmáról ami mindent elmond. A fedélzeti szgep adata mióta pontos????? A többszáz hitelesített uzemanyagtolto kutfejjel szemben????


Előzmények megtekintése

Ez a digitlis fedkomp grafikusan ábrázolt adata sokkal pontosabb mint az átlag amit a egy számmal hosszabb időt átlagolva meg szokott adni.

Nem hiszem hogy bármivel is kevesebb bizalmat kellene szavaznom neki, mint a közösségi önkéntes adatokkal, amiben semmi hiteles sincs, mint a népítéletek (vagy lemaradtam valamiről). Még az olyan objektív adatokat is meg lehet hekkelni, mint az ADAC megbízhatóság.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hónapja
zold írta: 3 hónapja

Érdemes komoly fenntartásokkal kezelni ezeket az adatokat. Ami alattam laza országúti körülmények között 8.7-et fogyaszt (fedkmp szerint, http://autossagok.blog.hu/2016/01/30/lexus_nx_probakor) , az a mesében fog 7,42-t fogyasztani.


Előzmények megtekintése

Komoly fenntartással a te tesztjeidet kell kezelni mert süt róluk az elfogultság. Ne sértődj meg de a fogyasztási adatod egy olyan mérvű hozzanemertest mutat a szakmáról ami mindent elmond. A fedélzeti szgep adata mióta pontos????? A többszáz hitelesített uzemanyagtolto kutfejjel szemben????

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 3 hónapja
Vascsi írta: 3 hónapja

https://www.spritmonitor.de/en/overview/26-Lexus/1462-NX300h.html?fueltype=2&minkm=5000&powerunit=2

Lexus 7,42 liter



https://www.spritmonitor.de/en/overview/28-Mercedes-Benz/1483-GLC.html?vehicletype=1&power_e=200&minkm=5000&powerunit=2

Merci 7,44 liter



Ennyit erről. Plusz CO2 Ben a merci 14%kal lemaradt.


Előzmények megtekintése

Érdemes komoly fenntartásokkal kezelni ezeket az adatokat. Ami alattam laza országúti körülmények között 8.7-et fogyaszt (fedkmp szerint, http://autossagok.blog.hu/2016/01/30/lexus_nx_probakor) , az a mesében fog 7,42-t fogyasztani.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hónapja
zold írta: 3 hónapja

Az NX tudásban kb egy alap 220CDI szintjén áll. kis jóindulattal, én nem adnám meg neki az 4WD-t mert nem az, ha nincs fullra töltve az aksi. De a GLC 220CDI 4 Matic kb egy bő litert vert rá, pedig használat szempontjából szimpatikusabb volt a Merci fékenergia-visszacsatolásos dízel hajtáslánca...


Előzmények megtekintése

https://www.spritmonitor.de/en/overview/26-Lexus/1462-NX300h.html?fueltype=2&minkm=5000&powerunit=2
Lexus 7,42 liter

https://www.spritmonitor.de/en/overview/28-Mercedes-Benz/1483-GLC.html?vehicletype=1&power_e=200&minkm=5000&powerunit=2
Merci 7,44 liter

Ennyit erről. Plusz CO2 Ben a merci 14%kal lemaradt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 3 hónapja
Vascsi írta: 3 hónapja

Kedves Zold! Ezekre gondolom nem véletlenül nem válaszoltál:



"...mindig tisztában vagy az eladási adatokkal nézd már meg tavaly mennyi konnektoros (az összes márkát nézheted) és mennyi HSD Toyota hibrid fogyott a világon, vagy az Euban! Talán azt akarod bemagyarázni, hogy a többi gyártó magától lemond egy ekkora piacról?..."



"...mutass egy kb. ekkora fogyasztású (~4,4 liter/100km), 2015 utáni dízelt, ami ezt megközelítő fogyasztást ad? És akkor ne is beszéljünk az adóalap CO2-ről, ami 14%-kal magasabb egy dízelnél?"



és akkor ezekhez az új:

"dízellel jobban kiszolgálják az igényeket"

azért esik rohamosan a dízel eladás? A dízelekkel a vevőket súlyosan átvágták. Elhallgatták az igazságot, törvényt nem tisztelve lépéseket tettek, hogy ne derüljön ki óriási hátránya a dízelnek.



"A HSD-k között a Prius az amit igazán annak terveztek, és az egyetlen ami igazán hozza a dízelek adatait"

meg a Yaris HSD, és az Auris HSD, meg a Lexus CT 200h, stb.. Nem hozza hanem magasan veri a dízelek adatait, mind fogyasztás, mind hatékonyság terén a környezetvédelmet nézve meg évtizedes lemaradásba van a dízel. De szívesen elfogadok bármilyen komoly hivatkozást, ami ezt megcáfolja.



"Lexus NX-H 7,5 litert eszik. Ez esetben egy összevethető dízel lényegesen egyszerűbb és hatékonyabb"

BMW, Audi, Merci-ből melyik típusú, méretű dízelhez hasonlítsam?


Előzmények megtekintése

Az NX tudásban kb egy alap 220CDI szintjén áll. kis jóindulattal, én nem adnám meg neki az 4WD-t mert nem az, ha nincs fullra töltve az aksi. De a GLC 220CDI 4 Matic kb egy bő litert vert rá, pedig használat szempontjából szimpatikusabb volt a Merci fékenergia-visszacsatolásos dízel hajtáslánca...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Renault Zoe Z.E. R90 41 kWh Life teszt

Villanyautó, amit már nem kell otthon töltögetni

Új mércét hozott a villanyautók körében a Renault Zoe. Komoly hatótáv, gyors tölthetőség és mindehhez bajnok ár. Egy hét és több mint 800 közös kilométer után kijelenthető: egyedüli autónak is kiváló.


Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Remegett a kezem: próbán a legkomolyabb Alfa Romeo sportautók

Jó móka a Giulia QV, de még jobb a 4C

21 órája – Sztori

Az utóbbi idők legjobb Alfa Romeóját köszönthetjük a Giulia QV személyében, de az élményeket gyorsan elnyomja, ha átülünk egy 4C sportkupéba.


Aukción a világ egyetlen működő Alfa Romeo G1 sportautója

Ez volt az első Alfa Romeo, közel 100 éves, és most eladó

Tegnap – Sztori

70 lóerőt teljesített 1921-ben az Alfa Romeo G1, mindössze 52 darab készült belőle, és nem csak az olasz gyárnak felbecsülhetetlen érték.


Újabb rekordot ért el a Ford Ranger

A Ranger a terepen és a piacon sem viccel

2 napja – Sztori

Tíz itthon eladott pickupból négy Ford Ranger, ezzel toronymagasan piacvezető a Ford, ahogyan Európában is a Ranger a szegmens vevőinek kedvence.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA COROLLA VERSO 2.2 D-CAT Linea Sol

TOYOTA COROLLA VERSO 2...

Ár: 1.699.000 Ft

Évjárat: 2005 / 10

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA YARIS 1.0 Ice Megbizhato Benzines!Klima!5L.!

TOYOTA YARIS 1.0 Ice M...

Ár: 1.299.998 Ft

Évjárat: 2007 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA RAV 4 Rav4 2.0 D 4x4 Sol Plus

TOYOTA RAV 4 Rav4 2.0...

Ár: 2.290.000 Ft

Évjárat: 2005 / 8

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!