A VW-nél elgurult a gyógyszer? Sportverzió jön a Transporterből!

Sokan tuningolnak furgonokat és kisbuszokat, de még így is meglepő a látványos gyári VW sportcsomag

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már a T4 Transporter is jól ment a legerősebb TDI-vel és a VR6-tal, kicsit megpiszkálva a 200 lóerő sem volt elérhetetlen. Abból vezettem is egy "utólagos sportváltozatot", így megértem a VW-t, hogy megcsinálják gyárból. Kereslet biztosan lesz rá.

Nem a Volkswagené az első ilyen ötlet, az Egyesült Államokból átszivárgó Ford Transit Custom Sport is hasonló, de a VW próbálkozása valamivel erősebb alapról indul. És hogy ez a Sportline Black Edition csak egy "látványcsomag"-e? Igen is, meg nem is. A pakk ugyanis egy hétköznapi Tranyóhoz képest bőr sportüléseket, digitális műszerfalat, durvább hangcuccot, 18-as fekete felniket és egy jelentős ültetést is tartalmaz a bodykit mellett - mind olyan részletek, amiket nem egy kisbusztól várnánk - de plusz motorerőt nem kapunk vele.
Hirdetés
Az új Transporter legerősebb motorváltozatát megnézve - ami 201 lóerős, és DSG váltóval 9 másodpercre sincs szüksége a százas sprinthez - én egyébként sem hiányolom a lóerőket. Sőt, az én tapasztalataim szerint a Black Edition polgárpukkasztó lökhárítója, küszöbtoldata és hátsó szárnya is éppenhogy elvesz a feelingből. Sohasem fogom ugyanis elfelejteni, hogy egyetemista koromban a (hétvégente quaddal és épített terepjáróval versenyző) lakótársam elég komolyan megokosított, de teljesen gyárinak kinéző T4-esével milyen meglepetéseket lehetett okozni. A metálkék fényezés és a kicsit nagyobb felnik még nem árulkodtak semmi rosszról, az óvatos ültetést pedig észre sem vette senki. Aztán váltott a lámpa, felhördült az öthengeres TDI, a szomszéd utcáig fütyült a turbó és már meg is volt az 50 kilométeres óránkénti sebesség. Még csak szabályt sem kellett szegni vele, hogy mindenki értetlenül álljon a történtek előtt: a kisbusz tényleg átugrotta állórajtból a kihívókat. Ebből az úgynevezett "sleeper" életérzésből vesz el számomra az ormótlan bodykit és a tetőszpojler, hiszen ha mindenki látja, hogy ez nem egy hétköznapi Transporter, - pedig egyébként motorikusan az - akkor hiába a 200 lóerő, oda a meglepetés ereje. Persze, akinek kizárólag a polgárpukkasztás a célja, annak mindez másodlagos, ráadásul ha nincs meg a kellő rutin és önuralom(!), akkor jobb, ha a inkább csak a látvánnyal vonzzuk a tekinteteket, minthogy a gázpedál tiprásával. Én mondjuk biztosan a hétköznapi külsővel kérném, de lehet, hogy ebben a személyes nosztalgiám is szerepet játszik.
Hirdetés
A bodykit nélküli változat ráadásul rövid és hosszú tengelytávval is elérhető lesz, a felszpojlerezett verziót viszont csak a rövidebb formájában lehet majd kérni. Szerencsére a felhasználás jellegére nem vonatkozik "korlátozás", kisbuszként és furgonként is választható lesz mindkét felszereltségi szint. Foglalásra március végétől lesz lehetőség, az első kész produktumokat pedig valamikor júliusban vehetik át új tulajdonosaik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?