Már sorozatban gyártják a Peugeot hidrogénhajtású furgonját

Sorozatgyártású lett a Peugeot e-Expert Hydrogen, de azért van egy kis csavar a történetben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly december 13-án legördült a gyártósorról a Peugeot legelső hidrogénüzemű szériamodellje.

Az e-Expert Hydrogen a Peugeot „Extended power of choice” névre hallgató stratégiájának új szimbóluma. Ezzel a stratégiával garantálja a márka, hogy a választási lehetőségek kibővítésével minden ügyfél megtalálja a saját céljainak legmegfelelőbb motorváltozatot, azonos dizájn, karosszéria és helykínálat mellett. Az üzemanyagcellás furgon gyártása alig 15 hónappal a 2020-ban piacra dobott, akkumulátoros villanyhajtású e-Experté után kezdődött, amely elnyerte az Év Haszonjárműve díjat is. A hidrogénes változat az e-Expertre épül, amely Franciaországban az hordaini gyárban készül, viszont a hidrogénes átalakítás a németországi Rüsselsheimben történik, a Stellantis hidrogéntechnológiára specializálódott szakértői központjának gyártósorain. Az átalakítás után változatlan marad a rakodókapacitás, ám a súlypont alacsonyabbra kerül, ami nagyobb stabilitást és biztonságot eredményez. Ráadásul az autó hidrogénnel való feltöltése mindössze 3 percet vesz igénybe, hatótávolsága pedig 400 km a WLTP ciklus szerint.
Hirdetés
Az első ügyfél, amelyik még az ünnepek előtt átvehette a furgonokat, a WATEA by MICHELIN, a MICHELIN csoport zöld mobilitási megoldásokra szakosodott, fiatal leányvállalata. Ám, ez valójában még egy céges kísérleti flotta, amelynek célja a tapasztalatszerzés a későbbi fejlesztésekhez, illetve a nagyobb volumenű gyártáshoz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?