Pokoli gyors lett a Nissan GT-R. Meg puccos is

Szerény 600 lóerős lett a Nissan GT-R Nismo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már megint frissült egy kicsit a Nissan rakétája, a szokás szerint újfent erősödő GT-R a Nismo csomaggal eszement tempóra képes a Nürburgringen.


Befutott a Nismo-família harmadik tagja, a legdurvább. A Tokiói Autószalonon leleplezett GT-R Nismo erősebb, mint a Juke Nismo és a 370Z Nismo együtt. A 3,8 literes biturbó V6 teljesítménye 600 LE percenkénti 6800-as fordulaton (a mezei GT-R 6400-a helyett), a nyomatékot 652 Nm-re tornászták fel. Európába 2014 derekán érkezhet meg az autó.


Hirdetés

Állítólag még erősebbre is vehették volna a figurát, de hogy a rajtautomatikás, 6 fokozatú dupla kuplungos automata váltó is bírja a strapát, megelégedtek ennyi tuninggal (+50 LE és 20 Nm), amit a GT3-as versenygép feltöltőivel, továbbá módosított szívósorral, kipufogóval és gyújtással értek el. Hivatalos 0-100 km/órás gyorsulási adat még nincs, de csalódnánk, ha a 2,7 mp-es értéket ne faragná 2,5-re a Nismo. A karbonszálas műanyagok bevetésével 65 kilóval könnyebbre vett Nismo.

A leggyorsabb – nem limitált - szériagyártású kocsi címre törő GT-R Nismo 7:09 perc alatt tudta le a Nordscleife-kört, amivel vagy 10 mp-et javított a spéci pályacsomag nélküli sima GT-R korábbi idején. A csomagban keményebb rugó, 3 fokozatban állítható Bilstein gátló, új lengőkar, vaskosabb toronymerevítő és a ponthegesztésen túl ragasztással merevített kasztni szintén, 20 colos kovácsolt felnikre szerelt elöl 255/40-es, hátul 285/35-ös Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST semislick abroncs, ultraerős kerékcsavar, hatékonyabb fék is figyel.

A légellenállási együttható cw=0,26 maradt, a leszorítóerő bezzeg nőtt: az új aerokittel 300 km/óránál a GT-R-t 100 kg-mal több ragasztja az aszfalthoz. Bent karbonvázas Recaro alcantara kagyló öleli a sofőrt, a kormány is alcantarával borított.

És a Nismóval együtt a GT-R 2014-es változata is bemutatkozott. Ő mindössze ugye 550 lóerős, a facelift arany metálrészecskés vörös metálfényt, LED-es világítást, kormány- és futómű-finomhangolást hozott javított rugózási komforttal, egyenesfutással meg opciós karbonelemekkel.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?