Keresd a különbségeket az új Mercedes-Benz GLE frissítésén!

Szinte láthatatlanul frissül a Mercedes-Benz GLE

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kívülről alig látni a különbséget az eddigi és az új Mercedes-Benz GLE között, ám a lemezek alatt akadnak újdonságok.

Egy évig rejtegette álca alatt tesztelés közben a Mercedes a GLE frissítését, amelyen már akkor is látható volt, hogy nem fog sokat változni. Ez azonban egyáltalán nem probléma, hiszen a népszerű szabadidő-autó eddig is stílusos, modern és tekintélyt parancsoló volt. Valószínűleg nem árulunk el nagy titkot tehát azzal, ha leleplezzük, hogy a különbségeket inkább a lemezek alatt kell keresni.
Hirdetés
Megérkezett ugyanis ebbe a modellbe is a Mercedes legújabb konnektoros hibrid hajtáslánca, a GLE 400e 4Matic névre keresztelt változat a már megszokott 2,0 literes, négyhengeres erőforrást kombinálja egy 134 lóerős villanymotorral, összesen 375 lóerőt és 750 newtonmétert eredményezve rendszerteljesítmény gyanánt. A 23,3 kWh kapacitású akkucsomagnak köszönhetően a tisztán elektromos hatótávolság 109 kilométer, de ha inkább az erő kell, akkor a két motor együttes munkájával 5,8 másodperc alatt abszolválható a százas sprint állórajtból. A többi változat lágyhibrid rendszereit is figyelembe véve kijelenthető az is, hogy a típus minden hajtáslánca kapott elektromos rásegítést. Nem sokat nyúltak a beltérhez sem a stuttgartiak, érintésérzékeny kormánykereket, króm szellőzőrács-bevonatokat és a korábban kizárólag Maybach modellekben elérhető zongoralakk elemeket is megkapta. Az MBUX infotainment rendszert is frissítették, ami ráadásul új off-road funkciókat is kapott, a terepszögeket, az autó helyzetét és az első kerekek környezetét is figyelemmel lehet kísérni a központi kijelzőn. Mindezt egy új, Off-Road Engineering Package is kiegészítheti, amelyhez 3 centi hasmagasság-emelés is jár. Azokról a vásárlókról sem feledkeztek el a Mercedesnél, akik egy GLE-t trélerezésre vennének: a központi rendszer innentől a vontatmány méreteit és típusát figyelembe véve is tud útvonalat tervezni, illetve az utánfutóval tolatást segítő asszisztensrendszer legmodernebb változata is belekerült a modellbe.
Hirdetés
Az AMG változat sem maradt újítás nélkül: a GLE 53 AMG 4Matic+ és a GLE 63 S AMG 4Matic+ is megkapták ugyanezeket a vizuális változásokat. Bár a teljesítményértékek ugyanazok maradtak, a belépő sportmodell 435 lóerős, 3,0 literes sorhatos erőforrása új motorvezérlő-szoftvert és nagyobb turbófeltöltőt kapott, ezzel 560 newtonméterre nőtt a csúcsnyomaték és kereken 5 másodpercre csökkent a gyorsulási érték. A 4,0 literes, V8 hengerelrendezésű csúcsváltozat a 612 lóereje mellé ESP finomhangolást kapott, hogy még precízebb és közvetlenebb legyen. Az Active Ride Control karosszériadőlés-szabályozó rendszer továbbra is alapáras az erősebb AMG modellen, ám innentől a gyengébbik változatban is kérhető. Általánosságban elmondható a GLE modellekre, hogy a frissítéssel jelentősen megnő az alapfelszereltségük is, amikor a kereskedésekben is megtörténik a váltás a frissített modellekre. Egyelőre árakról még nincs hír, ezeket valószínűleg a kereskedelmi bevezetéshez közeledve tudjuk majd meg.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?