Duplaturbós V8 és 170 kiló mínusz, ezzel jött az új G-osztály

Tágasabb, kényelmesebb és csinosabb lett az új G Merci

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindent megváltoztattak rajta, mégis teljesen ugyanúgy néz ki. Tágasabb, kényelmesebb, jobb autó lett az új G-osztály, miközben karakteréből semmit nem vesztett, méltó utód lesz.


Újjáéleszteni egy ikont talán könnyebb feladat, mint szándékosan leváltani, a Mercedes G-osztálynál viszont már nem volt tovább, elfogytak a lehetőségek. Míg a Land Rover úgy fejezte be a Defender gyártását, hogy egyelőre nincs utód, addig a Mercinél már el is készült a második generációs G-osztály és azok, akiknek ez a legfontosabb, vagyis a vásárlók egy cseppet sem lehetnek csalódottak, hiszen az ikon karaktere maradéktalanul megjelenik az új G Mercin is. Mivel a külső már lebukott, a belsőt pedig megmutatták, kevés újdonságról beszélhetünk. Az új G-osztály egy kicsit letisztultabb, egy hangyányit gömbölyűbb és frissebb, de a tank karakter továbbra is megvan benne.
Hirdetés

Odabent már egészen más a kép, a teljesen új fejlesztésű padlólemezre nagyrészt alumíniumból készült új karosszéria 53 milliméterrel hosszabb és 121 milliméterrel szélesebb elődjénél, a hátsó sor lábtere viszont 15 centivel lett hosszabb. Jóval kényelmesebb lesz így, pakolórekeszből is több fér el, valamint a márkától megszokott technikai felszereltségek is kényelmesen elférnek. Mint például a felárasan két kijelzővel szerelt műszerfal, amin a formák, a részletek egészen másak, mint bármelyik Mercedesben, a G-osztály itt is egyedi tud maradni. Az ülések persze elektromos mozgatásúak, fűthetőek, szellőztethetőek és akár masszírozni is képesek.
Az alapverzió hagyományos műszeregységet kap és egy központi 12,3 colos, nem érintős kijelzőt, valamint héthangszórós audiorendszert. A feláras extrák között szerepel természetesen a 16 hangszórós Burmeister hifi és a Nappa bőrkárpitozás, amiből nem csak az ülések, hanem a műszerfal és az ajtók is kapnak, sajnos nem olyan klasszikus függönyszerű kinézettel, mint az elődben. A legfontosabb talán a hajtás, az új G Merci bevezetésekor egyféle motorral lesz elérhető, méghozzá a 416 lóerős és 609 Nm nyomatékú 4,0 literes duplaturbós V8-assal. A Detroiti Autószalonon Arnold Swartzenegger - aki nemrég átvette saját teljesen elektromossá alakított G-osztályát a Kreiseltől - megkérdezte a Mercedes igazgatóját arról, hogy lesz-e teljesen elektromos az új G-osztályból? Dieter Zetsche erre csak annyit válaszolt, hogy "Stay tuned", vagyis maradjunk velük, amivel arra utalt, hogy itt még nincs vége az új G-osztály kínálatának.
A hajtás továbbá marad a megszokott, ugyanakkor mindent lecseréltek. A létraalvázas felépítés is maradt, mind a négy sarkán tekercsrugók dolgoznak, hátul merevtengellyel hajt, és összesen három, 100%-osan zárható differenciálművet kap. A futómű hangolásáról az AMG gondoskodott, akik bár a sportos modellekért felelősek, vélhetően a terepképességekre is odafigyeltek a G-osztály esetén. Van egy új vezetési mód, a G-Mode, ami a gázpedál érzékenységet, a futómű csillapítását és a 9 fokozatú automata váltó kapcsolását a legideálisabbra állítja terepezéshez. Az új G-osztály nem csak technikában lett fejlettebb, de a könnyű anyagok használatának köszönhetően 170 kilogrammal könnyebb is lett elődjénél. Ez még terepen is jól jöhet, ott is etalon maradhat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?