Letarolhatja a cégautó-piacot az új Hyundai i30

Teljesen megújul a Hyundai i30

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új arcéleivel jobban illeszkedik majd az idén érkezett i40 vonásaihoz a vadonatúj Hyundai i30.


2012 elején kerül piacra a Frankfurtban hamarosan debütáló, felfrissített Hyundai i30-as. A 2008 óta piacon levő Golf-rivális méretein és műszaki megoldásain nem változtatnak, de bevezetik az európai modellekért felelős főtervező, Thomas Burkle által folyékony szobrászatnak definiált formatervezési irányvonalat. A recept voltaképp a Golftól ismert, az alsó-középkategóriás etalon-modell generációról generációra így, azaz részint változatlan alapokkal lép.
Marad az ötajtós i30 4,3 méteres hossza és 2,65 méteres tengelytávja, ahogyan az elöl MacPherson, hátul független, több lengőkaros futómű elvén sem változtatnak. A motorpaletta sémája is az ismert lesz, ám az i30 mai (1,4, 1,6 és 2,0 literes - benzines és dízel motorjai) mellé jó eséllyel megérkezik majd az i40-ből ismert 1,7 literes gázolajos is, s a váltók közé is befut a hatfokozatú automata.
Az új formai megoldásokkal, mint az “ékszerszerű fényszórók”, illetve a hatszögletű hűtőrács, az i30 jobban illeszkedik majd a márka jelenlegi, leginkább az i40-nel képviselt arculatába, és ezzel tovább segíthet abban a törekvésben, hogy a koreai cég két év múlva, azaz 2013-ban átlépje az ötszázezer darabos értékesítési célt Európában.
A tervezett növekedéssel egy ütemben a gyártókapacitás bővítésére is szükség lesz: az már biztos, hogy a csehországi Nosovicében található üzem éves termelékenységét kétszázezerről háromszázezer példányra emelik, de az is elképzelhető, hogy további beruházásokra kényszerül majd a koreai gyártó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?