Még mindig népszerű itthon a Lada!

Tippelj, hogy mennyi Ladát adtak el itthon az utóbbi években!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem lehet letagadni, hogy a „nosztalgia faktor” is szerepet játszhat a Lada hazai sikerességében. A legtöbb magyar családnak megvannak a maga zsigulis emlékei, amelyekre szívesen gondolnak vissza.


A Zsiguli szinte mindenkiben pozitív emlékként él, pedig már közel 50 éve, hogy az első Lada modellek megjelentek hazánkban. A kereklámpás Zsiguliknak, de a 2107-eseknek is hatalmas kultusza alakult ki, főleg a raliversenyeken, de a közutakon is fel-felbukkan néhány szépen karbantartott példány. Ugyanakkor az új modellek is gyorsan népszerűvé váltak.
Hirdetés

Öt évvel azután, hogy az egykori HungaroLada megszűnt, 2015-ben megalakult a Lada Hungary, amely még az év decemberében el is kezdte újra forgalmazni a Granta, a Kalina és a 4x4 (régi, ismertebb nevén Niva) modelleket. Később a Vestával bővült a paletta, és ma már ez a legnépszerűbb típus. A Lada Hungary adatai szerint már több mint 3000 új autót adtak el idáig.
„Csúcsnak a 2017-es év mondható, amikor közel 1100 gépkocsit helyeztünk forgalomba országszerte, 22 márkakereskedésünk közvetítésével” – számolt be az eredményekről Pataki András, a Lada Hungary cégvezetője. „Igaz, időarányosan valamivel kevesebbet értékesítettünk idén, mint tavaly ilyenkor, habár lett volna rá kereslet. Ennek oka, az egész autópiacot érintő, Euro6b/6c átállás következtében történő gyártáskiesés.”

Érdekes adat még, hogy a piaci trenddel ellentétben Ladát inkább a magánszemélyek vásárolnak. A vásárlók többségének már van egyfajta kötődése a márkához, de az új Vesta a fiatalabb, 35 év körüli vásárlókat is érdekli. Tapasztalatok alapján a potenciális vevők egyre tudatosabbak, konkrét elképzelésekkel keresnek autót, és egy kategóriában akár több márkát, modellt is összehasonlítanak, hogy végül a Lada mellett döntsenek. A Ladákat általában a Dacia modellekkel szokták összevetni, de a Vesta Sedannak például a Fiat Tipo, a Citroën C-Elysėe és a Peugeot 301-es a legnagyobb versenytársa. A 4x4 esetében azonban gyakorlatilag nincs konkurencia – erdészek, vadászok, horgászok kedvelt munkaeszköze továbbra is.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?