Ironikus: egy évre leállnak a benzines 7-esek gyártásával
Tisztábbak a dÃzel 7-esek, mint a benzinesek, idÅ‘t kér a BMW
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A dÃzelpara margójára tökéletes és egyben ironikus példa a 7-es BMW benzines motorokkal való gyártásának szüneteltetése. Tisztább üzeműek a dÃzelei.
A dÃzelüzemű autók kitiltásáról szóló hÃrek után csöppet ironikus az, ami a 7-es BMW-vel most történik. AmÃg a nagyvárosok sorra jelentik be az évet, ami után már dÃzelmotorral szerelt autóval nem léphetünk be egyes kerületekbe, addig a BMW azzal küzd, hogy a nagy benzinmotorok károsanyag kibocsátását lecsökkentse. 2018 második felében életbe lép a WLTP szabványú károsanyag kibocsátási normákat meghatározó szabályozás, aminek a 7-es BMW nagy benzinmotorjai nem felelnek meg, az összes dÃzele viszont igen.
A BMW most egy kis idÅ‘t kért a vásárlóktól, amÃg találnak megoldást arra, hogyan férhet el a V8-as és V12-es motorok mellett a részecskeszűrÅ‘, ugyanis most a helyhiány a probléma. A benzinmotoros 7-esek gyártását ezért elÅ‘reláthatóan egy évig szüneteltetik, az viszont még egyáltalán nem biztos, hogy a V12-es M760Li gyártását folytatják-e, az ugyanis részecskeszűrÅ‘vel sem biztos, hogy teljesÃteni tudja majd a normákat. A 7-es Ãgy a továbbiakban egy-, kettÅ‘-, vagy négyturbós hathengeres dÃzellel, illetve kétliteres négyhengeres benzinmotorral, hibridhajtással lesz elérhetÅ‘, csak jövÅ‘ májusig. A dÃzelüzemű autók kitiltása tehát nem feltétlenül a legjobb megoldás, amÃg rengeteg prémiumgyártó V6-os V8-as benzinmotorja több károsanyagot ereget, mint a korszerű dÃzelek.