Lejár a garancia, elromlik az autó?

Tönkremegy a brit autók fele a garancia lejárta után 

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Legalább minden második Nagy-Britanniában közlekedő autó lerobban, amint eléri a 100-130 ezer kilométeres futásteljesítményt, azaz nagyjából a garanciaidő végét.


A címben szereplő megállapítás nem légből kapott, a brit Warranty Direct biztosító elemzése ötvenezer élő szerződés tapasztalatai alapján készült. Eszerint a kocsik 50,7 százaléka a 100-130 ezer kilométeres futásteljesítmény környékén lerobban, elromlik, komoly szervizre szorul. Ezeknek az átlagos javítási költsége a szervezet számításai szerint 420 font (145 ezer forint), de esetenként ennek akár a két-háromszorosa is lehet. Leggyakrabban a féltengelyekkel és a felfüggesztéssel adódik probléma, ez adja a meghibásodások negyedét (netán ott is rosszak az utak?). A hibalista második helyén az elektromos rendszerek állnak, a bajok 19,6 százalékáért ezek felelnek.
Bár egyre több gyártó vállal háromnál több évig garanciáit autóira, mégis a többségük 36 hónapban és általában 100 ezer kilométerben szabja meg a gondoskodás időtartamát és hosszát (Nagy-Britanniában 40 forgalmazott márkából 34, azaz a 85 százalék hároméves, vagy annál rövidebb garanciát ad új autóira). Hiába egyre megbízhatóbbak az autók, a használat és az idő vasfoga kivétel nélkül kikezdi a legpatinásabb márkák legjobb modelljeit is - állítja a Warranty Direct tanulmánya. Ha új autót veszünk, igazán nem várjuk, hogy három év múlva tönkremenjen, de gondoljunk csak bele, nem hiába szabják meg ezt a határidőt a gyártók, megvan rá az okuk. A hosszabb garanciát nyújtó márkák (például a Kia) is megjegyzik az apró betűs részben, hogy a garancia hét évig, vagy az előírt 150 ezer futásteljesítményig értendő. Azaz, amelyik hamarabb bekövetkezik.
Hirdetés
A tanulmány az egyes márkákat sem kíméli, azaz nevesíti őket. A legrosszabbul a Chryslerek tulajdonosai jártak, akik a 100-130 ezres futásteljesítményt követően 516 fontos (180 ezer forint) átlagos javítási költségre számíthatnak, a legkedvezőbb rossz hír a Fiatok használóit érheti, ők 247 fontból (85 ezer forint) megússzák a garanciaidő letelte után rögtön jelentkező költségeket. Javítási időben a Toyota a legrosszabb átlagban 2,81 munkaórával, míg a Fiat modelljei töltik a legkevesebb időt, 1,57 órát egy-egy szerviz során a műhelyben. Az átlagos garanciaidő utáni javítás 2,29 órás a brit felmérés szerint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 00:11
    Permalink

    Elnézést, de ez teljesen értelmetlen cikk, [b]nem méltó az Autónavigátorhoz[/b], kérem a hasonló, hatásvadász (lásd “blikkfangos” cím), de konkrét tényeket, használható információkat nélkülöző, népbutító irományokat mellőzni, köszönettel!

  • 2017.10.30. at 00:11
    Permalink

    Ebbe az 50%-ba beletartozik minden olyan autó, amin 100-130 km között valamit cseréltek. Az átlag 2,29 óra díja közel az átlag szervízdíj fele, tehát akár egy kiégett izzó cseréje is számít, ez átlagolva egy kettős tömegű lendkerék cserével kb. 140 eFt…

  • 2017.10.30. at 00:11
    Permalink

    Erre van egy szakszó is: “Tervezett Élettartam” Mint ahogy a mosógép/tvnyomtató esetében is pont 1-év 1-hét után hal be mindegyik. Mi ez ha nem szándékosság, vagy ahogy tanult kollégám mondaná: “beépített hibagenerátor” Ha lejár az idő, pusztuljon a gép, lehetőleg úgy hogy újat kelljen hogy vegyél! Ez a fogyasztói társadalom, sajnos…

Vélemény, hozzászólás?