Üzleti szolgáltató központot nyitott a Ford Budapesten – a legnagyobbat Európában

Tovább erősíti hazai jelenlétét a Ford, immár globális szolgáltatóközpontja is van nálunk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Autót ugyan nem gyárt hazánkban a Ford, de így is több mint 500 alkalmazottja van, s jövő év végéig további 200 főt kíván felvenni. Mutatjuk, miért!


Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Molnár Viktor, a Ford regionális igazgatója ma nyitotta meg Budapesten a Ford Motor Company legújabb és egyben legnagyobb európai szolgáltató központját. Szentendrei bázisa mellett a főváros XIII. kerületében, a Váci Greens irodaházban így már második budapesti központját üzemelteti a Ford, ami az elmúlt 4 évben 161-ről 500 fölé növelte magyarországi alkalmazottainak számát, s idén év végére már 600, jövőre 700 fő foglalkoztatását ígéri. Az amerikai autógyártó ezzel európai tevékenységének központját gyakorlatilag hazánkba helyezte. Piaci szereplőként is jelentős a cég, hiszen összesített számok szerint 2010 óta piacvezető a magyar személygépkocsi és kishaszongépjármű-piacon, 10 százalékos piaci részesedést szerezve a személygépkocsi-szegmensben, és közel 23 százalékos részesedéssel a haszongépjárművek piacán. Az európai piacok árazása már eddig is hazánkból, a Ford szentendrei központjából folyt, most még több marketing és gyártástervezési feladat került hazánkba, de ami talán a legfontosabb: az Európát, Közel-Keletet és Afrikát kiszolgáló új Regionális HR Szolgáltatóközpont is az új budapesti irodába került.
“Az új budapesti Ford Üzleti Szolgáltató Központ megnyitása egy 2013-ban elkezdett hosszú folyamat legújabb lépése, amelynek során a magyarországi központban dolgozó jól képzett, motivált, több nyelvet beszélő, diplomás magyar munkavállalók teljesítményét és szaktudását elismerve a Ford egyre több európai és globális funkciót hozott Magyarországra.” - nyilatkozta Molnár Viktor, a Ford regionális igazgatója.
Hirdetés
A program keretében ebbe a budapesti tudásközpontba kerül át Európa összes Ford-piacának számos pénzügyi, gyártástervezési, termékmanagement, marketing kontrolling, és after sales funkciója, valamint számos globális, a világ 41 piacát kiszolgáló feladatkör is, mint például a beszállítói kör fejlesztése és minőség-ellenőrzése. Mindez komoly munkaerőigényt is jelent, nem mellesleg egy globális, amerikai gyökerű vállalatnál.
Bár autót nem gyárt hazánkban a Ford, s így közvetlenül jelenleg "csak" mintegy 500 főt alkalmaz, az európai üzemeit kiszolgáló mintegy 40 hazai beszállítóján keresztül csaknem 70 ezer (!) embernek ad munkát. Ez a beszállítói kör 2017-ben 580 milliárd forint forgalmat bonyolított le, és a Ford megrendeléseinek köszönhetően a hazai GDP 1,7 százalékát állította elő.
A most megnyitott centrummal a Ford folytatja azt a törekvését, hogy – bár nem végez az országban autóösszeszerelő tevékenységet – kiemelten fontos autóipari munkaadóvá váljon Magyarországon. Mindezt azzal hangsúlyozzák, hogy az új szervezet létrehozásával a Ford lett az ország legnagyobb amerikai székhelyű autóipari munkáltatója. Hozzá kell tegyük: azért, mert a többi, hazánkban jelen lévő autógyártó nem amerikai székhelyű.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2018.09.15. at 09:14
      Permalink

      Nem vagyunk fontosak, ezt sehol nem írta a cikk. Ezekbe a budapesti “szolgáltatóközpontokba” (városi nevén: SSC) iparágtól függetlenül azokat a feladatokat hozzák a nagyvállalatok, ami másütt kulimunkának számít vagy itt olcsóbb elvégeztetni. S itt lehet gondolni mindenre a könyvelés melléktermékeitől kezdve az értékesítési jelentéseken át a világ minden tájáról beáramló ügyfélpanaszok megválaszolására. Akad még sok informatikai munkakör is, de hogy ezekben az irodákban mérnöki vagy szakfordítói tevékenység is folyjon az elég valószínűtlen. Nem sok közük lehet a Ford hazai vezérképviseletéhez vagy a Ford gyárakhoz (vagy legalábbis nem több, mint a szlovák, horvát vagy cseh Fordnak).

  • 2018.09.15. at 10:06
    Permalink

    Igazad van, nem vagyunk fontosak. Nem is írták, ez is igaz. Csak én valamiért mégis azt hittem, ha már arról regélnek, hogy milyen jó nekünk, hogy itt vannak. Meg piacvezetők itthon. Nem is kell menü, hat új fordot vettem eddig, átállok másra.

Vélemény, hozzászólás?