Nem mond le a Wankel motorról a Mazda

Továbbfejleszti a forgótárcsás motort a Mazda

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár az RX-8-cal egyelőre nyugdíjba vonult, a Mazda továbbra is hisz a forgótárcsás motorban. A SkyActiv fejlesztése során szerzett tapasztalatok új lendületet adhatnak a továbblépéshez.


Annak ellenére, hogy az RX-8 sportautó korai nyugdíjazásához erősen hozzájárultak a Wankel-motorral kapcsolatos kifogások - nagy fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, magas olajfogyasztás, megbízhatatlanság - a Mazda továbbra is folytatja a technológiában rejlő lehetőségekkel kapcsolatos kutatásokat, és fejlsztői elszántak annak kapcsán, hogy a SkyActiv-család fejlesztése során szerzett tapasztalataik felhasználásával megújítsák, és a kor által elvárt színvonalra hozzák ezt az általuk annyira kedvelt technológiát. A SkyActiv motorok kifejlesztése során ugyanis hasznos tapasztalatokkal gyarapodtak, különösen, ami az égés hatékonyságát illeti, és úgy vélik, hogy ezek átültetésével képesek lennének jelentősen lefaragni a motorok fogyasztásából. Azt is elárulták, hogy modernebb gyújtástechnológia alkalmazása is sokat segíthetne a Wankel-motor leggyakrabban kritizált gyengeségein. Egyik mérnökük a brit Autocarnak úgy nyilatkozott, hogy alapvetően 5 év múlva már sorozatgyártású autóban is előállhatnának a motor továbbfejlesztett változatával, és ennek sikere, valamint megbízhatósága esetén akár turbóval is növelhetnék a forgótárcsás motor amúgy is jelentős lóerő/térfogat arányát. Maga a Mazda főnöke, Takasi Jamanucsi is úgy nyilatkozott nemrég, hogy amíg ő a cég élén van, folytatják a jelenleg partvonalra szorult technológia fejlesztését.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?