Toyotában az élet: ilyen az, ha a Proace az otthonod!

Toyota Proace: műhelykocsi, otthon és iroda egyben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha a norvég drift-fenomént, Fredric Aasbøt kérdeznénk a Proace funkcióiról, kapásból hármat is fel tudna sorolni. És ez nem véletlen.

Aasbø számára egy speciális kialakítású Proace jelenti a műhelykocsit, az otthont és az irodát is. A norvég versenyző ugyanis nem tud elszakadni a Toyotától! Míg versenyeit rendszerint egy GT86-X-et hajtva teljesíti, addig európai versenyei során a pályán kívül töltött legtöbb időt az idei évtől kezdve egy Toyota Proace furgonban tölti.
Az sosem volt kérdés, hogy a csapat szervizkocsija is egy Toyota lesz, csupán arról oszlottak meg a vélemények, hogy egy Hiluxot vessenek be erre a nemes feladatra, vagy a Proace-t, de a Proace praktikusabb belső tere jobban megfelel pl. az alkatrészek és különböző szerszámok tárolására, illetve biztonságos szállítására. Két évet húztak le az első generációs modellel, míg 2018-ra már a második generációsra váltottak.
Hirdetés

Mindössze olyan apróbb kiegészítőkre volt szükség, mint például az oldalablakra szerelt szélterelő, egy vonóhorog és négy dögös könnyűfém keréktárcsa. Persze a matricázás mellett sem mehetünk el szó nélkül: ez Norvégiában annyira népszerűnek bizonyult, hogy opcióként megrendelhető a Proace-hez.
A vezetőfülkén is csupán annyit változtattak, hogy a középső üléshez rögzítettek egy mappatartó dobozt, így az most már irodaként is funkcionálhat. A raktér kicsit keményebb diónak bizonyult: egy specialista tervei alapján épült meg az a tárolófal és polcrendszer, amiben a cserealkatrészeket tartják.
A legmeglepőbb, hogy az itt tárolt alkatrészekből egy komplett autót meg lehetne építeni, hiszen a sebességváltót és a motort is el tudják ezekben a rekeszekben rejteni, ráadásul saját belső 220V-os csatlakozóval is ellátták, külső energiaforrás nélkül is tudnak hegeszteni és flexelni a járműben! A moduláris elemeknek köszönhetően két verseny között kiemelhetik a feleslegessé vált elemeket, és normál furgonként üzemelhet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?