Egy német városban drágább parkolással sújtanák a nehéz autókat

Tübingen polgármestere radikális parkolási díjakkal kapcsolatos reformot tervez

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Baden-Württemberg egyik neves egyetemi városa alapesetben hatszorosára emelné a parkolási díjakat, az 1800 kilogramm feletti saját tömegű járművekre pedig a jelenlegi összeg nyolcszorosa, vagy akár tizenkétszerese vonatkozna, ez javaslatonként változik.

Tübingenben jelenleg 30 euró egy éves lakossági parkolóbérlet, ami körülbelül 10 ezer forintnak felel meg: jelenleg nem drága a 90 000 lakost számláló városban letenni az autót, a hasonló méretű, ám hazai fizetésekkel szolgáló Székesfehérváron például 5000 forint ugyanez a szolgáltatás a városgondnokság honlapján található információk szerint. A baden-württembergi településen azonban mindez hamarosan megváltozik. A város klímavédelmi bizottsága a parkolási díjat hatszorosára emelné azzal a kitétellel, hogy az 1,8 tonnás saját tömeget meghaladó járművek tualjdonosai a jelenlegi ár nyolcszorosát kellene, hogy kifizessék. Boris Palmer, a város polgármestere ellenjavaslattal szolgált: szerinte a könnyű autókra vonatkozó áremelés megfelelő, ám a nehéz járművekre az említett nyolcszoros helyett tizenkétszeres összeg lenne megfelelő.
Hirdetés

Ha az utóbbi javaslatot fogadják el, akkor a helyiek éves parkolása egy - a javaslat szerinti besorolás alapján - könnyű autóval 60 000 forint környékére, egy nehéz járművel pedig 120 000 forint környékére nőne.

A polgármester kiemelte, hogy a parkolási rendszer üzemeltetése magában meghaladja a jelenlegi teljes bevételt, az áremelést ellenző tömegnek és sajtótermékeknek pedig a következőt üzente: "Önök nem fizettek az utakért és a parkolóhelyekért, amikor azok épültek. Az adófizetők pénzéből kell fenntartani a jelenlegi rendszert, mert nem fizetnek eleget a parkolásért. De ami még fontosabb: azt a kárt sem önök fogják megfizetni, amit kedvenc járművük okoz majd a következő generációknak. Ha az árak a valóságot tükröznék, akkor nem 30, hanem 3000 euró (kb. 1,1 millió forint) kellene hogy legyen az éves díj." Hogy végül melyik javaslatot fogadják el, az a hónap végén derül majd ki, de drágulás mindenképp várható. Ti mit gondoltok? Reálisan látja a polgármester és a klímavédelmi bizottság a problémát, vagy a tervezett árak még a németországi fizetésekhez képest is magasak?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.09.26. at 16:01
    Permalink

    Jogos!
    Lenne, de csak vihar a biliben!
    Ha van pénzed 2-3 tonnás (villany)autóra, legyen adóra is.
    A rezsim döntéshozói soha nem fognak saját érdekek ellen szavazni.
    Mit akar egy rezsim az első nyert ciklus után?
    Második ciklust!
    A környezetvédelem mint a mélyen “tisztelt” szavazó, nyerés után csak nyűg!

Vélemény, hozzászólás?