Családi nap és villanyautók most hétvégén a Renault Schillernél

Fizetett hirdetés

Tudod miért jó egy villanyautó? Kipróbálnád? Most megteheted!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Renault Elektromos Autó Túrája eddig két modellel futott, a Renault Schillernél azonban egy harmadik is csatlakozott hozzá. Náluk a Master Z.E. most szombaton meg is tekinthető, ki is próbálható, a másik két elektromos Renault mellett.

A leszorítandó emissziós értékek mellett egyre égetőbb az autómárkák számára, hogy mind több elektromos, azaz (helyi szinten) zéró emissziós modellt adjanak el. Ahhoz, hogy egy márka, például a Renault olyan modelleket is kínálhasson, mint például a vérpezsdítő Megane R.S. Trophy TCe 300, ahhoz bizony arra is szükség van, hogy sok-sok elektromos, sokak által unalmasnak tartott, ám annál praktikusabb elektromos autó fogyjon. Az eladások ösztönzése mellett annak érdekében, hogy a villanyautókról alkotott kép megváltozzon, a Renault Hungária nemrégiben egy úgynevezett Elektromos Autó Túrát indított útjára, melynek keretében az egyes kerekedésekben szakmai előadók összefoglaló fejtágítást tartanak a villanyautók és azok üzemeletetése kapcsán.
Hirdetés

Az ismeretterjesztéshez erős sales ajánlat is csatlakozik: a Zoe R110 esetén a márka megduplázza a 1,5 millió forintos vásárlási támogatást, mely által a jelenlegi Zoe csúcsverziója is megkapható 7 849 000 forintért.

A Zoe mellett a szintén tisztán elektromos és kétféle hosszúsággal, valamint raktérmérettel elérhető Kangoo Z.E. kisáruszállító is szerepel a Renault Villanyautó Túra kínálatában. A Kangoo Z.E. nettó 6 199 000 forinttól vihető állami támogatással, s a 2 személyes furgon mellett 5 személyes kombi kivitelben is elérhető. 33 kWh-ás lítium-ion akkumulátora 200 kilométeres hatótávot ad, ami a legtöbb privát és céges felhasználó napi futását gond nélkül kielégíti. A már csakis 41 kWh-ás akkumulátorral kínált Zoe WLTP hatótávadata 300 kilométer, de azt mindenképp érdemes megjegyezni, hogy autópályán jelentősebb fogyasztás, kisebb hatótáv adódik. A Zoe és a Kangoo Z.E. mellett hazánkban először a Renault Schiller programján debütált a mai napon a Master Z.E., ami egy méretes, 120 kilométer hatótávú furgon, 8-13 köbméteres raktérrel és Kangoo Z.E. hajtásláncával. Míg a Zoe akár 22 kW-os AC töltést fogad, a Kangoo Z.E. és a Master Z.E. 7 kW-osat, amivel szintén nem vészes, alig több mint 6 óra a teljes töltési ideje. A Zoe már korábban és többször is bizonyította praktikus képességeit, s rövid próbán már a Kangoo Z.E. is járt nálunk, esetében sem volt kérdés, hogy kiváló városi szaladgálós gép. Most a Masteren volt a sor. Nem is gondolnánk, de a villámpróba szerint az 57 kW (76 lóerő) teljesítményű, 225 Nm nyomatékú Master Z.E. is teljesen elfogadhatóan mozog. Az elektromos, zöld rendszámra jogosult modellek vételárát az állami támogatáson túl az is csökkenti, hogy rájuk nincs regisztrációs adó, üzemeltetésüket a fizetősen is olcsó tölthetőség mellett a gépjármű és cégautó adó alóli mentesség, valamint a legtöbb városban az ingyenes parkolás is olcsóbbá teszi. Holnap még biztosan lehet ismerkedni a Master Z.E. furgonnal is a Renault Schillernél, ahol ráadásul családi nap is lesz, így míg a felnőtteket tesztvezetési lehetőséggel, a gyerekeket elektromos kisautó tesztpályával, elektromos rollerpályával és autóverseny szimulátorral is várják. Finom falatok és frissítők minden vendég számára rendelkezésre állnak majd. Aki nem jut el holnap, ne csüggedjen, a Zoe mindig, a Kangoo Z.E. egyeztetés alapján elérhető a hamarosan a már kialakított dedikált parkolóhelyeken saját gyorstöltőt is kínáló Renault Schillernél, azaz Budapest legújabb Renault szalonjában, ahova nem csak akkor érdemes betérni, ha új autót kívánunk venni, hanem akkor is, ha használtat. Amennyiben egy elektromos Renault a kiszemelt használt, a vásárlás előtti átvizsgálás keretében az akkumulátor tulajdonjogának ellenőrzése is erősen ajánlott, ugyanis a Renault Nyugat-Európában csakis akkubérletes konstrukcióban kínálja villanyautóit, nálunk pedig csakis a telep megvásárlásával, s nem ritka eset, hogy a használtan vásárolt villany-Renault-ról egy-két hónap után derül ki, hogy még akkumulátorát is meg kell vásárolni - milliós tételként. Az akkumulátor tulajdonjogáról természetesen minden márkaszerviz tud infóval szolgálni, ha pedig már ott járunk, érdemes megejteni egy próbakört, hogy tudjuk, milyen egy hibátlan példány.
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?