210 lóerőt hoztak ki a Mazda 1,5 literes benzineséből

Turbó nélkül 130, azzal 210 lóerős a Mazda 1.5 Skyactiv-G motorja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tökéletes kis játékszer a Mazda MX-5 az alapverziójával is, de még komolyabb a 2,0 literessel, a BBR most viszont elkészítette az utóbbinál is erősebbet, az alapmotorosból.


Remek a Mazda MX-5-ből az alapmotoros verzió, a 130 lóerős 1,5-ös is, de persze még jobb a szintén feltöltő nélküli 2,0 literes (160 lóerős) is, amihez egyebek mellett már Bilstein lengéscsillapítókat sperrdiffit is kapunk. Az angol BBR most viszont csavart egyet a dolgon, s olyan átalakító-kittet kínál az 1,5-öshöz, amivel az még a 2,0 literesnél is erősebb, 210 lóerős lesz, így a mindössze 1065 kilogrammos roadster lóerő/tömeg aránya közel 200 lóerő/tonna értékre nő.
Hirdetés

Nagyon jelentősen nőtt az 1,5-ös motor nyomatéka is, 150-ről 267 newtonméterre, amivel a 2,0 literes 200 newtonméterére is alaposan rálicitál. Az átalakítás legfőbb eleme a kettős megfúvású turbófeltöltő, ami gyári minőségben és bármikor visszaalakíthatóan, intercoolerrel kerül a motorra. Természetesen van új vezérlőelektronika is, s az emissziós besorolást nem befolyásoló teljesítménynövelés TÜV minősítéssel is rendelkezik. Ha a BBR-nél kérjük a beépítést, 4995 fontot (1,77 millió forintot) kell fizetnünk a teljesítménynövelésért, míg maga a hardware 4935 fontért (1,56 millió forintért) is hazavihető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?