210 lóerőt hoztak ki a Mazda 1,5 literes benzineséből
Turbó nélkül 130, azzal 210 lóerős a Mazda 1.5 Skyactiv-G motorja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tökéletes kis játékszer a Mazda MX-5 az alapverziójával is, de még komolyabb a 2,0 literessel, a BBR most viszont elkészÃtette az utóbbinál is erÅ‘sebbet, az alapmotorosból.
Remek a Mazda MX-5-bÅ‘l az alapmotoros verzió, a 130 lóerÅ‘s 1,5-ös is, de persze még jobb a szintén feltöltÅ‘ nélküli 2,0 literes (160 lóerÅ‘s) is, amihez egyebek mellett már Bilstein lengéscsillapÃtókat sperrdiffit is kapunk. Az angol BBR most viszont csavart egyet a dolgon, s olyan átalakÃtó-kittet kÃnál az 1,5-öshöz, amivel az még a 2,0 literesnél is erÅ‘sebb, 210 lóerÅ‘s lesz, Ãgy a mindössze 1065 kilogrammos roadster lóerÅ‘/tömeg aránya közel 200 lóerÅ‘/tonna értékre nÅ‘.
Nagyon jelentÅ‘sen nÅ‘tt az 1,5-ös motor nyomatéka is, 150-rÅ‘l 267 newtonméterre, amivel a 2,0 literes 200 newtonméterére is alaposan rálicitál. Az átalakÃtás legfÅ‘bb eleme a kettÅ‘s megfúvású turbófeltöltÅ‘, ami gyári minÅ‘ségben és bármikor visszaalakÃthatóan, intercoolerrel kerül a motorra. Természetesen van új vezérlÅ‘elektronika is, s az emissziós besorolást nem befolyásoló teljesÃtménynövelés TÃœV minÅ‘sÃtéssel is rendelkezik. Ha a BBR-nél kérjük a beépÃtést, 4995 fontot (1,77 millió forintot) kell fizetnünk a teljesÃtménynövelésért, mÃg maga a hardware 4935 fontért (1,56 millió forintért) is hazavihetÅ‘.