Zöld utat kapott az új budapesti Duna-híd

Új Duna-híd épülhet Budapesten. Akár kettő is!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint a kormány támogatja, hogy megépüljön az új Duna-híd a Galvani utca-Illatos út vonalában.


Ha most Budapest térképére nézünk, több olyan pontot is megjelölhetnénk, ahol nagy szükség lenne egy hídra. Ezen a helyzeten javíthat kicsit a Galvani utca-Illatos út vonalába tervezett új átkelő, amelyre most már a kormány is az áldását adta. Látványtervek is készültek már a hídról az UNStudió jóvoltából, ám egyelőre csak a tervek előkészítése folyik, a valóságban azonban legelőbb csak 2022-ben hajthatunk át az új hídon.

A híd egyébként a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér elérhetőségét is javíthatja, amennyiben létrejön az Üllői út és a Határ út találkozásánál egy csomópont is. Ugyanakkor kikötötték, hogy a repülőtérre vezető út fejlesztése nem növelheti Budapest belvárosának közúti terhelését, illetve az agglomerációból és a külső kerületekből beáramló forgalmat.
Hirdetés

Ugyanez a határozat vetíti előre egy újabb Duna-híd megépítésének lehetőségét is. Ez az Aquincum híd lehetne, amely egy új körút egyik pilléreként létesülne. Az M3-as autópálya bevezető szakaszát kötnék össze a Bécsi úttal, tehermentesítve ezzel a város belsőbb kerületeit. Az említett projekteknek az előkészítésére 5,484 milliárd forintot biztosít a kormány, amelyből 2019-ben 136 millió forintot, 2020-ban 3,993 milliárd forintot, 2021-ben pedig 1,355 milliárd forintot költhetnek el.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2018.12.19. at 11:59
      Permalink

      Hol hiányzik még szakasz? Szerintem a nyugat-budai több kárt okozna mint hasznot. A lényeg az északi híd volt. Nevetséges volt hogy Szentendréről vácra évtizdekeig az Árpád-Hídon kellett átkelni egy 50km-es kerülővel.

      Még az is többet ér ha a déli vonalon építenek tehermentesítő szakaszokat, hogy a nemzetközi árufuvarozás minél nagy ívben leváljon a budapesti közlekedésről.

      • 2018.12.19. at 13:43
        Permalink

        Budakalász és az M1 között hiányzik, de nagyon. Hihetetlen, mit nem szenvednek a befejezéssel, nagyon sokszor halasztották, legutóbb kb. egy hónapja. Nem tudom milyen kárt okozna, ha meglenne a körgyűrű, szerintem csak pozitív lenne. Mondjuk az M4 torzók láttán már nem is csodálkozom.

Vélemény, hozzászólás?