Még álcázva, de már adatokkal a Skoda Karoq

Új SUV-ját mutatja a Skoda, de még álcafólia alatt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ami a Volkswagennél a Tiguan, a SEAT-nál az Ateca, az a Skodánál a Karoq lesz. Kompakt SUV a javából, a Skodák közt elsőként digitális műszerblokkal.


Bár 2025-re 5 villanyautót is ígér a Skoda, ugyanakkor azt is mondja, hogy addig egészen biztosan a SUV modelleket helyezi központba (amelyek persze lehetnek részben vagy egészében elektromosak). A márka első nagyméretű SUV-ját, a Kodiaqot már idén követi a Karoq, ami május 18-án, Stockholmban fog bemutatkozni teljes egészében. A második félévben már piacra is lépő újdonságról ugyanakkor már most nyilvánosságra hoztak néhány, az autót még álcázva mutató fotót és némi információt. Ez persze nem is túl meglepő azok után, hogy a Yeti utódjául érkező modellről már tegnap kiszivárgott néhány, kevesebb álcát tartalmazó fotó.
Hirdetés

A lényegében a SEAT Atecával egyező méretű, 4382 mm hosszú, 1841 mm széles és 1605 mm magas Karoq tengelytávja 2638, összkerékhajtás esetén 2630 mm. Hajtásláncának 5 motorja közül 4 egység új, a teljesítményspektrum 115-190 lóerő közötti, opcióként az összkerékhajtáson túl természetesen DSG-váltó is szerepelhet. Az 1,0 literes, háromhengeres (115 LE) alapbenzines utáni következő lépcső a Golf VII frissítésével debütált hengerlekapcsolásra is képes 1.5 TSI EVo, dízelből 1,6 és 2,0 literes verziók szerepelnek majd. A váltók alapesetben is hat fokozatú kézik; egy kivétellel, a 190 lóerős 2.0 TDI alapáron a 7 fokozatú DSG-t kapja, továbbá esetében az összkerékhajtás is alap. A terepjárást a Kodiaqból vagy az Octavia Scoutból ismert sofőrsegédek, például lejtmenetvezérlő, az utánfutóval parkolást tréler-asszisztens segítheti majd. Nem mellékes, hogy a Karoq akár 2 tonnás vontatási képességgel érkezik. A közúti autózást távolságtartós tempomat, holttérfigyelő, sávtartó és táblafelismerő teheti egyszerűbbé.
Az utastér egyik legfontosabb újdonsága a Skodánál először itt megjelenő opciós digitális műszerblokk, a sajtóanyag továbbá nagy hátsó lábteret ígér, ami az Atecát ismerve abszolút hihető is. A csomagtér alaphelyzetben 521 literes, ülésdöntéssel 1630. Kapható lesz egy VarioFlex hátsóülés-csomag, mely egyenként tologatható és kiemelhető hátsó üléseket jelent, öt üléssel 479-588 literes csomagteret adva, az ülések kiemelésével pedig 1810 literes raktérrel. Full LED fényszóró, fedélzeti wifi, okostelefonunkat az autó külső antennájához csatlakoztató, vezeték nélküli töltést is adó telefonrekesz, Apple CarPlay és Android Auto támogatás ugyanúgy szerepelhet majd, ahogyan az autó alapadatait és aktuális pozícióját mutató Care-Connect alkalmazás is. Az Ambition szinttől jár a vezetési profil választhatósága - Normal, Sport, Eco, Individual (személyre szabható) és 4x4 esetén Snow (havas) programmal. Álcafólia nélkül legkésőbb a május 18-ra ígért premieren láthatjuk a Karoq kompakt SUV-t, de azért nagyon nem fogunk meglepődni, ha a Skoda - szokása szerint - már korábban is szivárogtatni kezdi róla a maszk nélküli képeket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 19:07
    Permalink

    Érdekes kérdés, hogy az Octaviától vagy más kompkat SUV-októl vesz el majd vásárlókat. Könnyen lehet a legnépszerűbb Skoda. Bár idehaza állítólag a cégek nem engedik ez utóbbi kategória választását alkalmazottjaiknak, így maradhat az Octavia privilégiuma.

Vélemény, hozzászólás?