RendkÃvül sikeres a Mercedes-AMG GT4
A mérleg: 363 verseny, 137 dobogós helyezés, 151 kategóriagyÅ‘zelem, 53 összetett gyÅ‘zelem. Mindez 2018 óta, hiszen a Mercedes-AMG GT4 akkor érkezett meg a pályákra. Az új géposztály gyorsan népszerűvé vált a versenysorozatok, a csapatok és a nézÅ‘k körében is, Ãgy a GT3 kistestvérébÅ‘l is szép számmal fogyott. Világszerte több mint 120 darabot értékesÃtettek, most pedig eljött az idÅ‘, hogy frissÃtsék a technikát.
Több területen is továbbfejleszteték a versenyautót
A legfontosabb fejlesztések között emlÃthetÅ‘ a fék és a motor hűtésének optimalizálása. Az elsÅ‘ tengelyen javÃtottak a fékek hűtésén a nagyobb átmérÅ‘jű légbeömlÅ‘ csatornákkal. A szénszálas alkatrész mellett új féktárcsákat is kapott a versenyautó az elsÅ‘ tengelyen. Ezek a változások hatványozottan fontosak a hosszútávú versenyekre szánt példányoknál. A négyliteres, V8-as biturbó motor olajhűtÅ‘jét piszkálták még meg, új karbon alkatrészek jelentek meg a kipufogórendszerben, illetve a motorháztetÅ‘t is átdolgozták.
Márciustól már elérhető az ügyfélcsapatok szánára
Szintén fontos a hosszútávú versenyzés során a fényszórók milyensége. Az új versenyautón tovább javÃtották a LED-fényszórók erejét, hogy az estébe nyúló futamokon jobban szuperáljanak. Amit csak lehetett, a biztonság terén is megtettek a mérnökök. A nagy szakÃtószilárdságú acélból készült bukókeret egy alumÃnium vázhoz csatlakozik. A pilótafülke szénszálas műanyag, tetején pedig vészkijáratot is kialakÃtottak és természetesen a tűzoltó készülék sem hiányzik bentrÅ‘l. A friss versenyautót márciusban már meg is rendelhetik az ügyfélcsapatok.
A tetÅ‘n vészkijárat segÃti a bajba jutott pilóta kijutását