Olcsó világautó a Nissantól

Újra támad a Nissan Tiida/Versa sorozat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Micra növelt tengelytávú padlólemezén érkezik második generációjával a már nem csak nevével különböző Nissan Versa/Tiida. Mindkettő tágas utasteret, kedvező árat ígér.

Aki ma megnézi a Nissan kínálatát, városi autókat, crossovereket, terepjárókat, sportkocsikat és haszonjárműveket talál. Sokan azt hihetnék, hogy az eladások zömét a városi autók adják, azonban nem így van. A Nissan legsikeresebb modellje jelenleg a 2007-ben valódi forradalmárként érkezett, az alsó középkategóriás modellek és a szabadidőautók közé pozicionált, egyterűs jegyeket is mutató Qashqai. Noha a crossoverek között további két modellt, a Micra alapú Juke-ot, illetve a prémiumos Muranót is kínálja a Nissan – ezekből áruk miatt komoly volumenre aligha számíthat.
Nem kell komoly logika ahhoz, hogy rájöhessünk, a Nissan eladásait egy új, alsó-középkategóriás modell ívelhetné fel legkönnyebben. Egyrészt ugyanis jelenleg itthon és Európában is ez a legkelendőbb szegmens, másrészt a márka kínálatából pont ilyen méretű autó hiányzik. A Nissan azonban cseles, azonos, ráadásul eddig is létező alapokra két új modellt is épít. Az eddig csak piactól függően, nevével különböző Versa/Tiida sorozatot két vonalra bontja. A merészebb vonalakkal rajzolt Tiida az ötajtós, a hagyományosabb szedán a Versa. Mindkettő a Micra/Juke viszonylag könnyen variálható, 2,6 méter tengelytávúra nyújtott padlólemezére épül, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművel készül, az ötajtós Tiida Kínában, a szedán Versa az Egyesült Államokban debütált.

A még négyajtósként is mindössze 4,45 méter hosszú, 1,7 méter széles, 1,51 méter magas Versa beltere az alsó-középkategórián is túlmutató helykínálatot ígér, berendezése ugyanakkor egyértelműn a kisautó Micrából való. Ez persze az esetben aligha lenne zavaró, ha az Ausztráliában, Ázsiában, Európában, valamint Észak- és Dél-Amerikában egyaránt forgalmazni kívánt sorozat hozzánk is az USA-ban hirdetett, mindössze 10 990 dolláros, azaz nem egész két millió forintos árért érkezne majd. Utóbbi persze számunkra teljes mértékben utópisztikus, ám a Versa tengerentúli ára olyannyira kedvező, hogy még azt másféllel szorozva is nyerő lehetne itthon. Sajnos azonban a jelenlegi egyetlen motorként említett, a Juke-ból ismert, 1,6 literes, hengerenkénti dupla befecskendezős, 109 lóerős benzinessel még a hárommilliós ár is nehezen elképzelhető a kompakt Nissannak. Reménykedni azonban még jó ideig lehet, az európai piacra lépés ugyanis legnagyobb eséllyel csak jövőre várható.
Egyértelműen drágábbnak ígérkezik a Micra beltere helyett saját, nagyautósabb berendezést kapó Tiida, ám konkurenseihez mérten az is csábító árúnak ígérkezik. A tervek szerint fokozatmentes automata váltó mindkét friss Nissan palettáján szerepel majd, a sportosabb fazonú Tiida pedig akár a Juke turbós, 190 lóerős egységét is megkaphatja!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?