A Frankfurti Autószalonon debütált az üzemanyagcellás BMW X5
BMW i Hydrogen NEXT néven mutatta be a BMW azt az üzemanyagcellás járművet, amely lényegében egy X5-ös. Azért fontos ezt hangsúlyozni, mert jól mutatja, hogy az üzemanyagcellás hajtáslánc köré nem szükséges teljesen az alapoktól új autót fejleszteni, a már meglévő típusokba is beépíthető a rendszer. Persze azért néhány módosítással jelezték, hogy alternatív hajtáslánc dolgozik az autóban. Habár ezek nem formai változások, nevezzük inkább díszítésnek. A fehér kasztnira kék mintát álmodtak meg, de a kék visszaköszön a hűtőmaszkokról és az egyedi könnyűfém keréktárcsákról is, hátul pedig a diffúzor hatású díszbetétről.
Kipufogó nincs, a végtermék víz
A hajtásláncról viszont alig árultak el valamit. Azt már évek óta tudni lehet, hogy a
Toyotával közösen fejlesztik az üzemanyagcellás hajtásláncot, hiszen a közös munka 2013-ban kezdődött és a BMW 2022-ben már szeretné az X5-be csomagolva piacra küldeni. Az autó hatótávolsága több száz kilométer, a tankolás kevesebb, mint négy percet vesz igénybe, kiválóan alkalmas vontatásra és csupán nagyon minimális mértékben függ az éghajlati körülményektől, szóval télen és nyáron is szinte ugyanakkora hatótávolsággal számolhatnak a tulajok. Tehát a kényelem terén nem követel kompromisszumot, viszont a technológia népszerűségének ugrásszerű növekedéséhez a hidrogén-infrastruktúra elterjedésére van szükség.
A hidrogén-infrastruktúra a legtöbb országban sajnos még gyerekcipőben jár