A Citroën SM kora egyik legmenőbb autójának számított - mai szemmel kicsit furcsának tűnhet a formavilága
Az 1972-es kiadású, Citroën SM nem véletlenül örvendett nagy népszerűségnek a ’70-es években: kényelmes volt, vezethető, és a korabeli viszonyokat tekintve, lassúnak sem volt mondható, ugyanis 8,5 másodperc alatt gyorsult fel 0-ról 60 mérföld/órára.
Mondjuk ez a modell egy kis törődésre szorul, arra vár, hogy valaki életet leheljen belé: ahhoz, hogy visszatérhessen az utakra, némi mechanikai felújításra szorul, mert korábban egy közúton nem igazán futtatott projektautóként funkcionált.
Külső- és belső dizájnjában is a barna különböző árnyalatai dominálnak, európai fényszórókkal rendelkezik, és a patina kedvéért némi rozsda is felfedezhető krómdíszítésben. Minden bizonnyal cserére szorulnak a gyári specifikációjú, 15 hüvelykes Michelin abroncsok, de a hidraulikus akkumulátorok, valamint a kipufogórendszer is megkülönböztetett figyelmet igényel.
A kor meglátszik rajta: szemmel láthatóan törődésre szorul ez a járgány
A ’70-es évek luxusához tartozik a napfénytető, a légkondi, a fűthető hátsó ablak, az AM/FM rádió, az elektromos ablakok, az állítható kormánykerék és a többi retró cucc. A motor egyébként egy 2,7 literes V6-os erőforrás 3 darab karburátorral, ötfokozatú kézi sebességváltóval megspékelve, és a kora ellenére mindössze 62.764 km van benne. A "francia projektautóként" árverésre bocsájtott gép jelenleg 9500 dolláros licitnél tart a Bring a Trailer online aukcióján.
Pont a napokban lepődtem meg alaposan, hogy az első rendszám helye a lámpák közti búra mögött van(egy, a Concours d’Elegance rendezvényen kiállított SM fotóit nézegetve). Nem szokványos és egyben elég érthetetlen megoldás, több hátulütővel…