19,6 millió forinttól rendelhető a konnektoros C-osztály

Városi használat mellett szinte sosem kell beröffenteni a benzinmotort a Mercedes-Benz C 300 e-ben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

100 kilométert is tud villanyhajtással a konnektoros hibrid Mercedes-Benz C-osztály, a szedán már elérhető, a Mikulás hozza a kombit is.

Ugyan már februárban bemutatták a Mercedes-Benz C-osztály vadonatúj generációját, néhány hónapot várni kellett rá, hogy a kereskedésekben is elérhető legyen. A konnektoros hibridre pedig még többet, de ennek is vége, már a hazai árlistán is megjelent a neve. A C 300 e limuzin 19 646 000 forintos listaárral szerepel rajta, a kombi pedig 20 130 000 Ft-ról indul. De nem ezek a legdrágábbak, hiszen 300 4Matic és a 300 d 4MATIC is magasabb árszintről indul. Ennyi pénzért viszont egyszerre kapunk kényelmet, (viszonylag) sportos vezethetőséget és alacsony fogyasztást. 313 lóerő az összteljesítmény, de a villanymotor magában is letesz 129 pacit az aszfaltra. Nyomatékban sincs hiány, ami egy komoly konnektoros hibridnél nem meglepő, a kombinált érték 550 Nm. A limuzin 6,1, míg a kombi 6,2 mp alatt szökken álló helyzetből 100 km/h-ra, a végsebességük pedig 245 és 240 km/h, csak a villanymotort használva 140 km/h a vége. Városi használat során ráadásuk 100 kilométert is meg tud tenni emissziómentesen, így elképzelhető, hogy napokig be sem kell indítani a kétliteres, négyhengeres benzinmotort.
Hirdetés
A rendszer persze okosan kiszámolja, mikor melyik meghajtást érdemes használni, és ez még jobban működik, ha a navigációba betápláljuk úticélunkat, ekkor ugyanis a domborzati viszonyokat, a sebességkorlátozásokat és a töltőpontok elhelyezkedését is figyelembe veszi a C-osztály. Nőtt a csomagtér az előző generációs konnektoros hibridhez képest, mert már nem türemkedik ki a csomagtartóban az akkumulátor: 45 literrel 360-ra gyarapodott. Mindehhez társul még az alapáron légrugós hátsó felfüggesztés, illetve a C-osztályban széria digitális műszerblokk, és talán máris emészthetőbbnek hangzik az ár. Ha mégsem, akkor tessék megnézni egy új Suzuki Across kezdőárát (19,3 millió Ft)! Állítható a fékenergia-visszanyerés erőssége a kormány mögötti váltófülekkel, legerősebb módjában 100 kW-tal tölti az akkumulátort lassításkor és lejtőkön. Ilyenkor sok esetben nem is kell a hidraulikus féket használni, csupán egy pedállal is lehet vezetni. Ez Sport módban nem elérhető, de bizonyára a hibrid meghajtás előnyeit kihasználó üzemmódban fogják a legtöbbször használni a tulajdonosok. A WLTP szerint 1 liter alatt fogyaszt benzinből 100 km-en az autó vegyes használat mellett, ami 13-19 gramm szén-dioxid kibocsátást jelent, és 20-24 kWh-nyi villamosenergiát használ. Mind a limuzin, mind a kombi konfigurálható már, de utóbbi csak decemberben érkezik a szalonokba.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?