Jól járunk azzal, hogy a BMW a világ elsőszámú prémiumgyártója

Vezet a BMW - világszerte és itthon is, továbbá mesés újdonságokat hoz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nyolcadik éve döntögeti saját rekordjait a BMW, amely világszerte és hazánkban is vezeti a prémiumgyártók eladási listáját. Mutatjuk, miért jó ez nekünk.


Miként arról az idei újdonságokról szóló cikkünkben is írtunk már, nagyon komoly modelloffenzívával támadja a vevőket a BMW, amely ráadásul a világ elsőszámú prémiumgyártója. A tavalyi évben már hazánkban is a legjobb eladásokkal büszkélkedhetett, igaz a magánvásárlók körében már korábban is kedvenc volt. Nem mellesleg profitot termel, így úgy néz ki, nagyon biztos lábakon áll. Nem csak a BMW autómárka, hanem az egész konszern, hiszen a Rolls-Royce és a Mini, valamint a BMW motorkerékpárok üzletág is sikeres. A korábban már meg-meg érkező adatok után megvolt a hazai évértékelő és évnyitó sajtótájékoztató is, ahol ráadásul már nem csak az idei, hanem a jövő évi újdonságokról is hallhattunk egy-két fontos és felettébb ígéretes információt.
Hirdetés

Nézzük azonban elsőként a tavalyi évet! Hazánkban a BMW nagyjából a piac növekedését hozta, a Mini annál jelentősebbet. A BMW csoport ugyanakkor összességében és világszerte 2 490 664 autót értékesített, mely 1,1 százalékkal haladta meg a megelőző, 2017-es év eredményét. A legnagyobb szelet természetesen a BMW-é, 2 125 026 autó, ami 1,8%-os növekedést jelent. Továbbra is átlag felett, 12%-kal nőtt az X modellek eladása, melyek immár a BMW-keresletének 37,3 százalékát adják. Ennél jobban - 38,4 százalékkal - csak a konnektoros modellek értékesítése nőtt, 142 167 hálózatról tölthető BMW fogyott, amivel egyértelműen vezető a bajor márka a prémiummárkák körében. 10,6 százalékkal nőtt a tisztán elektromos i3 eladása, de 27,2 százalékkal az M-es modelleké is, tehát ha tartani kívánja az EU által előírt 95 g/km flottaátlag CO2 értéket a BMW, akkor még több elektromos autót kell hozzon és persze fog is!
A BMW már ma is magáénak tudhatja a konnektoros (plug-in hybrid és tisztán elektromos) autók európai piacának 17 százalékát, világszinten 9 százalékos a részesedése, amivel egyértelműen vezet a prémiumgyártók körében. Az i3 - az egyetlen kompakt elektromos prémiummodellként - a villanyautók között 14 százalékos részesedéssel bír, s a márka elektromos és konnektoros modelljeinek értékesítése évről évre nő. Olyannyira, hogy az elmúlt két évben a BMW volt a világ legnépszerűbb plug-in gyártója, az 5-ös sorozaton belül például az 530e a legnépszerűbb - egyetlen konnektoros (és hazánkban zöld rendszámos) verzióként nyilván nem hatalmas kunszt előznie a benzineseket és a dízeleket.
A márka nagyon komoly idei arzenáljáról már szóltunk, de persze lesznek még meglepetések, tegnap például a 7-es debütált átdolgozott arccal, hatalmas vesékkel, s a sajtótájékoztatón azt is elárult a márka, hogy mivel készül az elkövetkezendő évekre. Elképesztően komoly elektromos autókkal - nyilván az izomautók mellé. Már jövőre debütál a Kínában gyártandó iX3 szabadidő-autó, ami 400 kilométer feletti emissziómentes hatótávot ígér, majd 2021-ben jön az iNext, szintén SUV-ként, azaz a márka nyelvén SAV-ként (Sports Activity Vehicel), már 600 kilométer feletti hatótávval és németországi (Dingolfing) gyártással. Szintén 2021-re ígérik a BMW i4-est, ugyancsak 600 kilométer feletti tisztán elektromos hatótávval, ám négyajtós Gran Coupé karosszériával és németországi (München) gyártással. Az idei évben pedig - ahogyan azt már említettük - egyebek mellett az új 8-as, az új 3-as, a vadonatúj X7 és a Z4 kell vigye a hátán a márkát. Lesz természetesen konnektoros 3-as és X5 is, de még M-es X3 és X4 is, szóval újdonság nélkül nem maradunk, de az emissziócsökkentés igazán csak jövőre kezdődik meg. Igaz, az idén 60 éves, s az eladásait az elmúlt két évben hazánkban csaknem megduplázó Mini már idén hozza első teljesen elektromos modelljét.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2019.01.17. at 14:29
      Permalink

      Ez így van de senki sem hajt annyira konzekvensen az eladásokra (vásárlói igények kielégítésére), mint a BMW. És ahogy elnézem van ahol most durván egy lépéssel a konkurencia előtt vannak (bár pont olyan területen amit nem gondolna senki).

  • 2019.01.18. at 20:00
    Permalink

    Ne vicceljünk már, a BMW jelenleg a leginkább képmutató márka a prémium szegmensben. Miközben minőségről és tartósságról papol, nagyjából egy alacsony árszínvonalú háztartási gép tartósságának a szintjére süllyedt. Nincsen olyan hónap, hogy ne halljuk azt, hogy a BMW-nek ilyen láncproblémája van, olyan blokkrepedése és még ki is gyullad. Borzalmas “minőséget” produkál. Az persze egyéni kérdés kinek szimpatikusak a BMW autók stílusjegyei, de a megbízhatóság/minőség szempontjából bőven a Mercedes pláne a Lexus mögött kullognak. És a használtautó piac ezt már be is árazta és sokkal magasabb értékvesztéssel sújtja mint az előbb említett két márkát.

Vélemény, hozzászólás?