A VW se lesz ott a Párizsi Autószalonon?
Visszaléphet a Volkswagen, kihagyhatják a Párizsi Autószalont
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyre több gyártó marad távol manapság az európai autószalonoktól. Úgy hÃrlik, hogy az Å‘szi párizsi kiállÃtáson a Volkswagennel sem fognak találkozni a látogatók.
Nem újdonság, hogy egy-egy autókiállÃtáson nem vesz részt egy cég. A tavalyi Frankfurti Autószalonon az Alfa Romeo, a Mitsubishi, a Peugeot, a Fiat és a Volvo sem volt jelen. A tendencia úgy tűnik továbbra is fennáll. Idén az Å‘szi kiállÃtás Párizsban lesz, amelyen szintén foghÃjas lesz a gyártói paletta: a Mazda, Opel, Nissan, Ford és Volvo márkák szinte biztos, hogy nem állÃtanak ki, most pedig úgy tűnik, hogy a Volkswagen is csatlakozik a különcök közé.
Az indok egyszerű. A mai világban már online mindenki bármit megtudhat az autókról, emiatt nem éri már meg annyi költséget fektetni ezekbe a rendezvényekbe, mint 10-20 évvel ezelÅ‘tt. Az európai piac helyett pedig sokkal nagyobb fókuszt fordÃtanak a gyártók a kÃnai és Közel-Keleti régióra, ahol lényegesen fontosabb a megjelenés.
Az indok egyszerű, de a valóség szerintem ennél bonyolultabb.
Már Frankfurtból is hiányzott vagy 10 márka, ezek egy része közel azonos idÅ‘ben kiállÃtott egy kis francia kiállÃtáson (lyonban). Én leginkább arra tudtam gondolni, hogy a gyártókat elriasztja az a brutális szereplés amit 2 német prémiummárka produkál (a VW már akkor is visszavonulóban volt), egy többmillió eurós kiadást nehezebb réterhelni a nemzeti importÅ‘rökre.
Viszont érdekes, hogy Januárban a brüsszeli autószalonon mind kint voltak ( http://egzostive.com/a-96-brusszeli-autoszalon-2018/ ), a VW két (igaz frankfurti léptékkel nézve kisebb) csarnokot töltött meg (mondjuk nekem az volt a legemlékezetesebb ezekből, hogy beimádkoztam magam a Chironba 🙂 ).
Brüsszelben kint volt az Opel, a Nissan (mondjuk az Infiniti ott is passzolt), a Volvo, vagy épp a Fiat összes luxus és prémiummárkája, szinte alig volt aki passzolt volna, még Frankfurthoz képest is.
Persze Brüsszelben a lényeg az értékesÃtésen van, és az importÅ‘rök alighanem megértette a központtal, hogy végük, ha nem vesznek részt (ez a Volvónál volt nagyon látványos, mert ott a központ deklarálta, hogy nem megy sehova Genfen túl).
Egyébbként visszagondolva, a Volvo még az Essen Techno Classicán is gyári standdal készült, meseszép dolgokkal, és egy legújabb (GenfbÅ‘l frissen átgurÃtott elÅ‘szériás) autóval, szóval Å‘k sem veszik annyira komolyan a company policy-t, de úgy tűnik az IAA túltolta a dolgokat a költségekkel…
Frankfurt után füstölögtem is egy kicsit ezen: http://egzostive.com/beszamolo-frankfurti-autoszalon-2017/
Vicc hogy a Nissan nincs ott, egy sor alibi kÃnai gyártó (pl Wey) meg Honda méretű standot épÃt. A Thunderpower effektÃve nem gyárt autót (mg mindig), 3 éve is kiállÃtott az IAA-n.