Nem bírja a DSG-váltó a forróságot?

Volkswagen-visszahívás: 2,6 millió autó érintett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hatalmas és globális visszahívási akciót jelentett be a Volkswagen: több modellel és a DSG-váltókkal is baj lehet.

Megkerestük a hazai forgalmazót, vajon a visszahívás érint-e magyarországi autókat és tulajdonosokat is - amint meglesz az információ, természetesen azonnal közöljük.

Hirdetés


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    “Egyiksem veszi figyelembe: hogy milyen körülmények között használták a gépjárműveket. Elvégezték-e a kötelezőket, megfelelően szakszerűek voltak a szervizek, egy-egy szervizelés során új vagy használt alkatrész került-e az autóba, következő lerobbanás esetleg használt cucc miatt volt, lerobbanás oka nem megfelelő javítás miatt történt-e stb.”

    Ez lett volna a következő gondolatom, de látom megelőztek. 🙂 A legjobban az számít, hogy kicsoda volt a gazdája egy adott autónak. Magyarországon mondjuk még a kilométeróra tekerést se veszik figyelembe a tesztek és az autószerelők, de ennyire részletesen azért ne menjünk bele…

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    Már nem akarom végig olvasni mi folytán volt ez kérdés anno, végül is teljesen mindegy!
    Az én súlyom kilogrammban mérve 100kg, az autóm súlya 1,7 tonna és lehetne folytatni!
    Az állítottam, hogy az autót súlyban mérik nem tömegben és erre mondtam, hogy súlya van nem tömege!
    Már akkor is okoskodtál a tömeges baromságaiddal mert valaki azt írta, hogy súly!

    Nem azt kérdezik, mennyi a tömeged. Mennyi tömegű autód van, mennyi tömegű rakomány fér a teherautódra!
    A hétköznapi életben a súlyt használjuk mint fogalom!
    Nem fizika órán vagyunk kisfiam!
    Nyugodtan okoskodj tovább, figyelek, hátha tanulok valami értelmeset is tőled!
    Barátom te egy seggfej vagy!

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    Sz*rjál be, de eddig még te vagy az első aki értelmesen tudott válaszolni.

    Vevőelégedettségi vizsgálatoknak van relevanciája, a többinek nem igazán látom. Sajnos nem csak az ADAC megbízhatósági statisztikái hulladékok, hanem kb. a többi is. Egyiksem veszi figyelembe: hogy milyen körülmények között használták a gépjárműveket. Elvégezték-e a kötelezőket, megfelelően szakszerűek voltak a szervizek, egy-egy szervizelés során új vagy használt alkatrész került-e az autóba, következő lerobbanás esetleg használt cucc miatt volt, lerobbanás oka nem megfelelő javítás miatt történt-e stb.

    Független autószerelőket megint nem sok értelmét látom megkérdezni. Magyarországon eleve több európai gyártmányú autó van, mint “más kontinensé”. nem csoda, ha azt mondja hogy sok opelt visznek be hozzá, azokból alapból kva sok van. Ez kb olyan, mintha megkérdezném tőle: “Figyi nálad nem sok Lambirghini-t javítottak eddig. Akkor ez a legjobb? Ez sose romlik el, mert ilyet nem javítottál még?” A szerelő nem fogja figyelembe venni a fentebb leírtakat se (ütött-vágott autó, vagy vigyáznak rá blabla amit már írtam).

    “Végül vegyél egy japán autót újonnan vegyél egy németet (hasonló kategóriát) használd min. 200.000km-t, aztán meglátod magad is. 🙂 ”
    Na ez lenne a legjobb, venni egy ilyet is, meg egy olyat is, azonos futásteljesítmény azonos körülmények között, na az megmondaná a tutit, csak nekem erre nincs keret.

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    Na ezt most be is fejezheted, mert én egyszer sem hülyéztelek le. Ezt vissza is elvárom.

    “USA nem Európa”
    1. Ennek az ellenkezőjét soha senki nem állította.
    2. Felmérés attól még ott is készül, ott is adnak el, ugyanúgy termék, ráadásul %-okban voltak megadva az adatok, az eladási számokhoz viszonyítva.
    3. hol volt kritérium hogy Európában készült felmérést adjak??
    4. ha te egy szót sem szólsz a Toyotáról, akkor másnak sem lehet??

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    Nem érted a lényeget.
    Nem rosszak a német autók, csak a japánok jobbak a tartósság, megbízhatóság terén.
    Ezt csak az érzi, akinek volt, van japán autója. Az autósok nagy átlagának természetes, hogy ez az elromlik és cserélni kell. Nekem marhára nem az, pedig már 223.000 km-t hajtottam az igen csak sportos 8300-at pörgő japán autómat és nagyon komoly igénybevételnek van kitéve a mai napig, de bírja keményen. Ez nem azt jelenti, hogy nem romolhat el egy japán. Dehogynem! Csak nem mindegy az arány!
    Ezt vagy elfogadod vagy nem, attól még tény marad. Erre kár több szót vesztegetni. 🙂

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    “Az autót súlyban mérik.”
    Van sok paramétere amit lehet mérni. Pl. a súlyát meg lehet mérni newton-ban. Da autót súlyban elég nehéz, mivel a súly nem egy mértékegység. De ha neked ennyire megy, akkor add meg hogy hány súly 1 autó átlagosan baszdki. Egyébként így lenne értelmes a mondatod: “Az autó súlyát Newton-ban mérik.”
    Örülök neki hogy te meg tudod mérni az autót súlyban.

    “Nem állítottam, hogy nincs tömege!”
    De, konkrétan leírtad, hogy súlya van, nem tömege. Ez barátom annyit jelent, hogy van súlya, de tömege nincs.

    “A “kmph” nekem ismeretlen de mivel te már kitaláltad ezért már létezik!”
    Tudod ez olyan, hogy a köbcentit lehet írni ccm-nek is, meg lehet írni cm3-nak is (3-as a felső indexben). Egy adott mértékegységet lehet rövidíteni, ha nem tudtad volna. Nem én találtam ki a sebesség ezen mértékegységét, de örömmel látom, hogy te még csak most ismerkedsz vele.

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    1) Ha divatból vennék, akkor szerintem pont hogy kevesebb fogyna, mert a “divat orientált” emberek sznobok és nekik csak olyan kell ami egyedi és amivel kitűnhetnek. Ha rossz lenne a minőség maradjunk annyiban, hogy már évek óta nem vásárolnának német autókat.

    2) A felhasználói vélemények amik az interneten terjednek azért nem teljesen mérvadóak, mert más az igényszintje mondjuk egy 8 általánossal rendelkező Suzuki Swift vásárolónak meg más egy három diplomás cégvezető BMW vásárlónak. Például a népítélet nevezetű totalcar-os oldalon nagyon jókat szoktam nevetni. 🙂 Másrészt nyomon se lehet követni, hogy éppen kicsoda mond véleményt egy adott autóról, lehet csak szándékosan húznak le egy-egy márkát a konkurens márkánál dolgozók vagy olyan irigy emberek, akinek a büdös életben nem lesz mondjuk egy 5-ös BMW-je, de név nélkül elmondhatja hogy mekkora egy gyenge minőségű autó, mert unatkozik. Egyébként a legjobb reklám a “szájreklám”, mikor az emberek kikérik a barátaik/ismerőseik véleményét egy adott típusról, így visszakanyarodhatunk az egyes ponthoz, hogy ha valóban rosszak lennének a német autók már nem vennék meg ezeket.

    3) Szerintem az autószerelők inkább volumenben gondolkoznak és nem arányszámokban, ebből pedig elég nehezen mérhető egy adott típus megbízhatósága ahogy az előbb kifejtettem. (a haszon is nagyban függ ugye a német gépkocsik darabszámától, remélem ezt nem kell megmagyaráznom) A 90%-os japán gépkocsi vásárlásba inkább ne menjünk bele, mert ezt semmivel se tudod alátámasztani és elég nehezen hiszem, hogy ismersz minden szerelőt az országban. Minél nagyobb a mintavétel annál pontosabb számot kapunk ugye a statisztika szerint, de a baráti köröd szerintem ehhez neked is édeskevés.

    4) Inkább mondjuk úgy, hogy a GM tagja, de az Opel ettől függetlenül német és a Skoda is marad cseh csak mert az meg a Volkswagen csoport része. Egyébként vehetsz szerintem te is GM részvényt a tőzsdén és akkor már azt is ráfoghatjuk, hogy részben magyar.

    5) Azt meg, hogy miért vettek volna fel a Volkswagen márkához ismét volumen kérdés. Ugye minél több autót adnak el, minél több fut az utakon annál jobban megy a szerviz (ugye kötelező szervizeket is kell csinálni) meg annál több autó is törik össze egy adott márkából és a legnagyobb bevétel a kötelező szervizekből és a karosszérialakatos munkákból származik.

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    Elég meglepő lenne ha több japán autó szorulna javításra Magyarországon, mint mondjuk német, mert éves szinten csak a VW-Opel duó dupla annyi új gépkocsit értékesít itt mint a japánok összesen (a re-exportot most hagyjuk mert nyílt titok, hogy a Suzukinál kb. 50%-ot a Nissan-nál meg majdnem 90%-ot tesz ki, de már kezd beindulni a Toyota is és enélkül csődbe menne az egész hazai japán típusokkal foglalkozó márkakereskedői hálózat), arról nem is beszélve hogy külföldről is németeket hoznak be használtan (az Opel, VW, BMW a sláger, más kérdés, hogy ezeknek tekerik az óráját és amiben van mondjuk 80.000 km valójában már 400.000-et futott), így még megbecsülni is nehéz hogy hányszor annyi német típus fut az utakon mint japán, de lényegesen több van. Ami nincs az ugye nem is járhat olyan volumenben szerelőhöz (pláne ha egy visszatekert órájú autót hasonlítasz egy korrekt óraállásúval) szóval ennyit az autószerelőkről, amiből te egyébként is ismerhetsz az országban vagy 10-20-at, de lehet még sokat is mondtam, így legalább annyira mérvadó ez a dolog, mint a megbízhatósági független statisztikáid konkrét példák nélkül.
    Szerintem ti DLI-vel valamelyik japán márkával foglalkozó cégnél lehettek alkalmazottak, de az a márka ami a ti reklámotokra szorul elég nagy bajban lehet már. 🙂 Kicsit olyan ez mint az a vicc mikor az úriember felhajt az autópályára és a rádióban bemondják hogy egy őrült megy szembe a forgalommal, ő meg panaszkodik, hogy nem csak egy hanem az összes. Ha olyan rossz a német márka miért verik bucira a japánokat eladásokban itthon már egy ideje? (bár ez a piac elég kicsi és szintén nem annyira döntő) Meg korábban is miért csak a Suzuki tudott labdába rúgni, az olcsó ára miatt mint most a Dacia? Itt mindenki hülye ebben az országban, csak ti vagytok az okosak. 🙂

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    Olvass vevőelégedettség vizsgálatokat. Megbízhatósági független statisztikát (ne az ADAC-ot, mert az szánalmas) . Kérdezd meg a független autószerelőket.
    Végül vegyél egy japán autót újonnan vegyél egy németet (hasonló kategóriát) használd min. 200.000km-t, aztán meglátod magad is. 🙂

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    Gyors voltál!
    Az autót súlyban mérik. Ez azt jelenti, hogy a talajra kifejtett erő. Mért súly, a gravitáció, és a test tömege = súly!
    Nem állítottam, hogy nincs tömege!

    A “kmph” nekem ismeretlen de mivel te már kitaláltad ezért már létezik!

    Az előbb olvastam, hogy közös fejlesztés eredménye a DSG, van hozzá közük!

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    [url]http://www.autonavigator.hu/ujdonsag/toyota_auris_touring_sports_2_0_d-4d_active_miniteszt-10566[/url]
    ezt írtad:
    “Az autót súlyban mérik nem tömegben! [b]Szóval az autónak súlya van, nem tömege![/b]
    A kmph nem létezik csak km/h! :)”

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    Megint hülyeségeket állítasz a súly kapcsán! Idézd, mit is írtam akkor?

    Én is kételkedtem abban, hogy a VW bármit is kitud találni de nem néztem utána. Köszi az infót!

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    “A DSG váltó VW fejlesztés.”
    Ez is olyan, mint amikor megmondtad nekem, hogy az autónak súlya van, tömege nincs. BorgWarner fejlesztés, a VW azonnal megvette rá a licencet. Nem sok közük van hozzá.

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    Értem. 2013-as USA felmérés:
    http://www.vezess.hu/top_10/visszahivasok_nemet_japan_marka/45160/
    Ezzel csak az a gáz, hogy állításod alapján az “übermegbízhatónak” tartott Toyota elég sz*rul áll. persze gondolom ezután jön az, hogy ha Toyota hív vissza, az nemes cselekedet, ha a VW akkor meg fú de sz*r. De nem baj, örülök neki hogy leírtad: megbízhatót általában nem kell visszahívni. A toyo persze csak azért teszi, mert szereti megnézni a termékeit, de 1-1 ilyen visszahívás során nem kell hozzáérniük a gépekhez, csak 2-t pislognak rá, és kész a szerviz. Ez nem is minősül visszahívásnak, sőt. Csak ingyen üzemanyagot adnak, mert 60 l-t kb. 4,5 millió km-en fogyasztanak az autóik, annyira szuperek, és a Toyotánál csak az üzemanyag “kopó alkatrész”. Minden más túlél egy atomtámadást is, és gyógyítja a rákot, feltámasztja a halott nagynénit stb.

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    A DSG váltó VW fejlesztés. Általában minden technikai újdonságot lopnak valamelyik márkától! Ahogy letudják másolni, vagy sikerül vagy nem!
    Ez is olyan mint a PD rendszer (nagy hang, kis teljesítmény)! Érdekes, hogy a Detroit Dízel 50 éve gyártja a PD befecskendező rendszert, náluk működik!

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    Én úgy emlékszem, hogy a Toyotánál is voltak visszahívások, pedig az a világ legmegbízhatóbb autója.
    Sokszor beszállítói probléma miatt kényszerülnek visszahívásra.
    Senki ne gondolja, hogy egy VW-t az utolsó csavarig a VW gyártja.
    Klímakompresszort például 4-5 cég gyárt a világon (egyik sem autógyártó) és azok kerülnek minden autóba.
    A PSA (francia) motorjait (pl. az 1.6 os dízelt) hány típusú autóban látod viszont? Citroen, Peugeot, Ford, Mini, Volvo, Mazda.
    Az autógyártók ma már csak a külső, belső design-t, összeszerelést adják a 80%-ban azonos autókhoz.

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    Mindig az a kurva profit. Szarrá optimalizált gyártási költségek, hülyére minimalizált fejlesztési idő, kibaszott nyomatékháború…mindez pont ide vezet.

    Menőmanó! Nagy hülyeségeket írsz te, de már megszoktuk. Gyerek vagy.

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    Nincs a visszahívással semmi probléma. A probléma azzal van, hogy ezt csak akkor teszik meg a németek, amikor már teljesen elkerülhetetlen. Inkorrekt hozzáálás.
    Az meg főleg szánalmas, hogy ezeket tartják etalonnak, mert a minőség érzet többet számít a sok dilettánsnak, mint az igazi minőség.
    Az autós újságírók a legnagyobb vetítők, mert ők ajnározzák legjobban az új német autókat, de a tartósság és a megbízhatóság a legkevésbé sem érdekli őket.

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    ez azért nem véletlen, manapság már nem a megbízhatóság a fő szempont az új autót vásárlók között. Ma már aki újautót vásárol az takarékos és erős motort (ld. modern “nyűgös” dízelek) és gyors és takarékos (duplakuplungos) váltót akar a pénzéért. A megbízhatóság nem érdekli, a garancia lejárta után úgyis lecseréli vagy vállalja a pluszköltségeket (javítás) a magasabb szintű szolgáltatásért.

    Aki meg megbízható technikát akar annak ott a Dacia és társai 1.6 szívóbenzinnel.

  • 2017.10.29. at 20:26
    Permalink

    Most ezzel azt akartad mondani, hogy az a márka, amelyik visszahívást rendez sz*r (minél többet annál sz*rabb) és az a márka amelyik nem rendez visszahívást az meg nagyon jó, és a legmegbízhatóbb a világon?

Vélemény, hozzászólás?