Nagynak tűnő szedán a Volkswagen Polo alapjain: VW Santana

Volkswagen Santana - formás Polo szedán Kínának

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kínának, Kínában készül a Volkswagen Santana, a második generáció már olyan formás, hogy mi is joggal vágyhatunk rá.

Noha Európában, már annak keleti régiójában is lecsengeni látszik a szedánőrület, Kínában még ma is lépcsős farú "az autó". A Volkswagen ezért Kínában gyártja a helyi piacra szánt Santana szedánt, melynek alapja ugyanúgy a Polo hosszított, PQ25 padlója, mint a SEAT Toledónak vagy a már nálunk is kapható Skoda Rapidnak.
A 480 literes csomagterű Santana felszereltsége kifejezetten gazdag, már alapja is 4 légzsákkal, ESP-vel felszerelt, ellátmányában pedig akár automata légkondicionáló, alufelni, elektromos napfénytető, bőrkárpit és parkolóradar is szerepelhet.
Hirdetés

A kínai piacon az európai modellekből is ismert Trendline, Comfortline, Highline felszereltségekkel piacra lépő Santana motorpalettája a márkától felénk megszokottnál konzervatívabb. Míg manapság mi már zömében turbómotorokat kaphatunk a Volkswagentől, a Santana csakis szívó, 1,4 literes (90 LE) és 1,6-os (110 LE) benzinesekkel érkezik, fogyasztását és emisszióját állítólag így is jelentősen, 28 százalékkal apasztották a korábbi verziókhoz képest. Fejlesztése a VW központjában, Wolfsburgban zajlott, gyártóhelye azonban Sanghaj lesz, piacra lépéséről nem ír a gyár, de vélhetően még akár ez évben lehetséges.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 12:09
    Permalink

    A kínaiak anno úgy vették meg a Santana-t, hogy kizárólagos jogot kaptak. Európában gyorsan át is keresztelték Passat-ra. Másfelől a kínai Santana az nem olyan VW mint a többi, egyes részei teljesen kínai fejlesztések és alapból nem is tetszene némelyik megoldás az európai vevőknek. A kínai taxikban pl. csakis kurblis ablakok vannak és ráadásul a kínai taxisoför leszereli a kurblit a hátsó ülésen, hogy az utas ne nyitogassa az ablakot..

  • 2017.10.30. at 12:09
    Permalink

    Sajnálom, hogy újfent csak a kínai piacon engedélyezik forgalmazni a Volkswagen Santana-t!
    Ilyen sokrétű felszereltséggel, s végre nem a folyékony szobrászat vonalai mentén, valami agyon designolt,
    csapott farú tömzsi kocsit álmodtak meg. MIÉRT NEM KAP EURÓPA IS?! Igen is lenne kereslet az ilyen,
    úgymond “egyszerűsített” gépkocsikra is.

Vélemény, hozzászólás?