Az Alfa 156 megálmodója kÃnai autókkal folytatja
Walter de' Silva legutóbbi munkái Volkswagenek, kÃnai autókkal folytatja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rengeteg meghatározó autót köszönhetünk Walter de' Silvának, az Alfa 156 csak egy a sok közül. Ott az Audi R8, vagy a Q7, de a Volkswagen CC-t és a márka legtöbb modelljét is ő jegyzi.
A Volkswagen korábbi vezetÅ‘ formatervezÅ‘je, Walter de' Silva megtalálta új helyét. 2015 októberében mondott fel a Volkswagennél, egy hónappal azután, hogy kirobbant a dÃzelbotrány. A formatervezÅ‘ persze nem mindig a Volkswagen csoportnál dolgozott, igaz, az Å‘ nevéhez fűzÅ‘dik a CC, az 5-ös Golf óta mindegyik Golf, az Amarok, a Touareg és lényegében minden személyautó 2008 és 2015 között. Emellett az Audinál hozzá köthetÅ‘ a Q7, az elsÅ‘ R8, a második TT, de a kettÅ‘ között még a Lamborghininél is tervezett két tanulmányt, a Miura átgondolását és a borzalmas Egoistát. ElÅ‘tte a SEAT-nál dolgozott, oda viszont az Alfától igazolt, ahol korábban a 156, 166 és 147 modellek csúsztak ki a kezei közül. Walter de' Silva nem hagyja el Európát, Spanyolországban fog a német EDAG csoportnak tervezni, méghozzá kÃnai villanyautókat. Az EDAG szoros kapcsolatban áll a kÃnai BAIAC-kal, akik a tavalyi Pekingi Autószalonon két tanulmányautót mutattak be Arcfox néven. Walter de' Silva most ennek a gyártónak a további autóit fogja tervezni, nem kevesebb mint nyolc modell megrajzolására bérelték fel. Az Arcfox egyébként villanyautókat gyártana, eddig egy városi kisautót és egy sportkocsit mutatott, utóbbi állÃtólag 600 lóerÅ‘s és 300 kilométeres hatótávval rendelkezne és 2,8 másodperc alatt gyorsulna 100 km/h-ra.
Nekem Walter de’ Silva kakukktojás marad a nagy tervezÅ‘k között. Munkásságának az elejérÅ‘l keveset lehet tudni. 1979-ben került az I.DE.A-hoz, ahol 1986-ig dolgozott és utána került az Alfa Romeo-hoz. A Fiat VSS tanulmányautó tervezésében biztosan részt vett. 1986-ig valószÃnűleg az I.DE.A-nál a Tipo és Tempra-Dedra-155 születésénél is ott volt még. Bár ezeknél a modelleknél Ercole Spada-t és Justyn Norek-et szokták emlÃteni, mint tervezÅ‘k. Én is az Alfa és a SEAT-nál eltöltött munkásságának az elejét kedvelem (Altea, Leon). Onnantól nem éreztem annyira az “érzelmeket” az autóiban.
Kicsit más. Furcsa, hogy Wolfgang Eggerrel és Flavio Manzonival “csak” ennyire voltak képesek. A VW UP! és a Polo elÅ‘zÅ‘ generációjában még volt valami halovány ötlet és újÃtás. A VI-os Golfot a mai napig nem értem hogyan tudták ennyire semmilyenre tervezni. Kár volt nekik odamenni, de legalább már egyikük sem dolgozik ott. Bár de’ Silva megkapta a teljes VW csoportot. Ez a FIAT-nál biztos nem lett volna meg.
sztem az alfás munkássága a Leon 1P_ben (cupra/fr 2005-2009) csúcsosodott ki (exteriorre), még ma is megállja a helyét. Én széria autók közül, ezt tartom a legjobb alkotásának. Nem vok alfab-zi, se a farfekvéses brera , se az elődei nem tetszenek igazán, bár egy fokkal jobbak mint a mostaniak de nem tartom nagy csodáknak.
koncepcióra az audi quattro az, ami elég komoly és kár, h nem lett széria. R8 meg? pfej. A4,A5-ös cuccok harmonikusak lettek sztem, de nem rajongok értük. Audiból az S3 sedan és A6 amire azt mondom, összeáll a “package”, többi nope.
Walter de Silva nálam minden idők egyik legjobb formatervezője (mindenképpen ott a Top 5-ben). Nála nem volt nehéz 10 mesterművet összeszedni ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/11/11/walter_de_silva_hagyateka[/url]), pedig azért nem volt annyira termékeny mint Giuggiaro, Gandini vagy Pininfarina.