Sorhatos motorokkal és hátsókerékhajtással erősít a Mazda

Wankel és sorhatos benzin, dízelmotorja is lesz a Mazdának, és prémiumos irányzatot vesznek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Műszaki területen várható nagy változás a Mazdánál. Bejelentették a rövid távon várható újdonságokat, amik között komolyabb változások is vannak.

Megejtette éves beszámolóját a Mazda jövőbeli terveiket illetően. A rövid távon várható újdonságok és változások között jelentősebbek is vannak, mint az, hogy több modell új generációja is hosszmotoros platformra fog épülni. A márka teljesen új fejlesztésű alapjára már 2022-ben megérkeznek az első modellek, a CX-5 és a CX8 új generációi. Mellettük az új 6-os is a prémiumos vonalat fogja követni és hátsókerékhajtásúként folytatja a pályafutását 2022-től, miután nagyobb motorok is érkeznek, amikről már fotót is mutatott a Mazda.
Hirdetés
Soros hathengeres benzines, dízel és Skyactiv-X motorok érkeznek, amikkel műszaki szempontból is közelebb kerülhetnek a Mazda modelljei a prémium szegmenshez. Ezek mellett hivatalosan is bejelentették a bolygódugattyús Wankel motor visszatérését 2022-ben az MX-30 elektromos modell hatótávnövelő benzinmotorjaként, amivel duplájára nő a modell hatótávolsága, 200-ról 400 kilométerre. A Mazdánál is meglátszik a világjárvány az értékesítési adatokat tekintve. Szeptemberben 10%-os visszaesést regisztráltak az előző évhez képest, az októberi adatok viszont már csak 3%-kal maradtak el 2019-től.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.01.14. at 18:01
    Permalink

    Nagyon örülök neki, hogy a Mazda – talán a világon egyedülállóként – továbbra sem követi a downsizinget. Csábítóan hangzanak ezek a motorok.
    Előző autóm Mazda6 volt, most német autóm van, de legközelebb biztos Mazdát veszek. Annak ellenére is, hogy jobban rozsdásodott az átlagtól, de legalább volt “szíve”.
    Vezettem azóta elektromos autókat (kettőt is) 400Nm nyomatékkal!, de nem jött be.
    A Mazda gyártó nem használati tárgyat gyárt, hanem társat! Csak így tovább Mazda!

Vélemény, hozzászólás?