máj
14

Megkergette a nénit, hogy megmondja neki a tutit

2017. május 14., vasárnap 14:44 | Szerző: Hamvas Tamás
Címkék: autó, motor, baleset, video, dashcam
%KA%A szituáció nem túl bonyolult, a belső sávban érkezők már átengedték a szedánt, a külsőben haladó motoros viszont figyelmen kívül hagyta, hogy megállt a sor. Állítása szerint a néni majdnem elütötte, a videón viszont látszik, már jóval azelőtt megállt, hogy a motoros odaért volna%KA%

A szituáció nem túl bonyolult, a belső sávban érkezők már átengedték a szedánt, a külsőben haladó motoros viszont figyelmen kívül hagyta, hogy megállt a sor. Állítása szerint a néni majdnem elütötte, a videón viszont látszik, már jóval azelőtt megállt, hogy a motoros odaért volna

A sisakra erősíthető kamerákkal már jó ideje láthatunk érdekes szituációkat a motorosok szemszögéből is. A legtöbb tanulságos is az autósoknak, ám van rengeteg önkéntes rendőr is, akik akkor is megosztják videójukat háborogva, ha nagyon nincs igazuk. Az „Idős hölgy majdnem megölt…” című videóban egy agresszív motoros a főhős, aki egy olyan szituációba keveredik, ami szerinte az életébe is kerülhetett volna, viszont ezt csak ő látja így, rengeteg kommentet is kapott a videóra, amiben az internet népe fellázadt az ellen, amire ő büszke.

Kétszer két sáv, motorosunk a külsőben halad, mikor a belső sor lassítani kezd, az első autó előtt pedig feltűnik egy kanyarodó autó, ami látszólag akkor már rég áll, mire a motoros odaér. Állítása szerint – és az a videóban is hallatszik – állóra kellett fékeznie motorjának kerekét, annyira hirtelen került oda a kocsi. Először is, mivel a belső sáv már javában állt, mire ő odaért, kellő óvatossággal kellett volna megközelítenie a helyet, nyilván nem így tett. Nem történt baj, a problémás rész viszont ez után következett, motorosunk a hatalmas szedán után iramodott, a kelleténél gyorsabban, mikor utolérte, leordította a hölgy fejét. Teljesen indokolatlan és egyáltalán nem jogos, hogy mást hibáztat saját figyelmetlenségének beismerése helyett. Gondolhatott volna arra is, hogy esetleg ne egy szál pólóban motorozgasson, bár a rövidnadrág-strandpapucs kombó sem kizárt, sisakja viszont legalább volt.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

máj
8

Mondeóból homokfutót? Hogyne!

2017. május 8., hétfő 18:08 | Szerző: Hamvas Tamás
%KA%Ez egy harmadik generációs Ford Mondeo. Pontosabban egy Noble Bug:R, az autóépítő manufaktúra ötlete az volt, hogy megidézzék az eredeti bogár alapú homokfutót%KA%

Ez egy harmadik generációs Ford Mondeo. Pontosabban egy Noble Bug:R, az autóépítő manufaktúra ötlete az volt, hogy megidézzék az eredeti bogár alapú homokfutót

A Noble Automotive már a 2000-es évek kezdete óta épít kihegyezett sportautókat. Meglévő alkatrészeket, hajtásláncokat szabnak személyre, és a gyári motorokat húzzák annyira, amennyire csak kedvük van, ezt az egészet pedig egyedi karosszériával fejelik meg. Legutóbbi sportkocsijuk, az M600 karbonszálas karosszériája alatt valódi versenytechnika rejtőzik, ráadásul egy Volvo eredetű duplaturbós V8-as motor mozgatja 650 lóerővel. Tudnak valamit, így ha azt mondják, hogy egy Mondeóból is képesek izgalmas autót kreálni, hihetünk nekik.

%KA%Komoly átalakításon megy keresztül a Mondeo, mire így néz ki, állítólag a padlólemez szükséges hozzá, arról nincs szó, hogy a vevő mit kap a karosszéria mellé a csomagban%KA%

Komoly átalakításon megy keresztül a Mondeo, mire így néz ki, állítólag a padlólemez szükséges hozzá, arról nincs szó, hogy a vevő mit kap a karosszéria mellé a csomagban

%KA%A kormány láthatóan szintén Ford alkatrész, az ülések már sportosabb darabok%KA% %KA%A kormány láthatóan szintén Ford alkatrész, az ülések már sportosabb darabok%KA%

A kormány láthatóan szintén Ford alkatrész, az ülések már sportosabb darabok

A kis manufaktúra most bemutatott egy különleges átalakítócsomagot, amihez csupán egy harmadik generációs Mondeóra van szükségünk. Meg persze némi plusz pénzre, ugyanis a Bug:R kit ára közel 3,7 millió forint jelenlegi árfolyamon, és az autót még magunknak kell összerakni otthon. A részletes építési utasítást is mellékelik hozzá, így nem csak hasraütés szerűen kell szétkapnunk megunt Mondeónkat. Az eredeti, bogárhátú alapokra épülő beach buggy sémáját szerették volna megeleveníteni modern alapokra, így a Bug:R is kizárólag hátsókerékhajtású lehet, viszont középmotoros. Hogy az eredeti Mondeóból mennyi marad meg a végére, nem tiszta, annyi biztos, hogy a padlólemeze és a motorja kell hozzá, ami bármilyen lehet, mazochistáknak dízel, autózni szeretőknek pedig a 230 lóerős V6-os is. A Bug:R persze kulcsrakészen is elérhető, úgy viszont már több mint 6,6 milliót kell adnunk érte.

%KA%A motor is a Mondeóból származik, bármelyik belefér, viszont a hátsó tengely elé kerül. Így már azért szórakoztató lehet egy Mondeo is%KA%

A motor is a Mondeóból származik, bármelyik belefér, viszont a hátsó tengely elé kerül. Így már azért szórakoztató lehet egy Mondeo is

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

máj
4

Ez minden idők legjobban várt autóversenye!

2017. május 4., csütörtök 19:09 | Szerző: Hamvas Tamás
%KA%Ebből rossz nem sülhet ki! Mindent bevetnek az első helyért, a rendezés szenzációs, a megoldások trükkösek ráadásul akár lassítva is láthatjuk őket%KA%

Ebből rossz nem sülhet ki! Mindent bevetnek az első helyért, a rendezés szenzációs, a megoldások trükkösek ráadásul akár lassítva is láthatjuk őket

Ki ne akarná látni a ’80-as évek sztárautóit egy filmben? Most itt az alkalom! Igaz, van elég sok csavar a történetben, például, hogy nem igaziak, de ez ne zavarjon meg senkit, KITT ugratásai pont ugyanúgy néznek ki, ahogy az eredeti sorozatban is. Egy véresen komoly Hot Wheels összecsapásról van szó, a rajthoz állók pedig A szupercsapat furgonja, a Szellemirtók kombija, az Ecto-1, Scooby Doo rejtély verdája, Michael Night hű társa, KITT és a Vissza a jövőbe híres időgépe, a DeLorean DMC-12.

Mindez egy kertben zajlik, a narancssárga pálya eszméletlen helyeken vezet keresztül, akár több medencén is, de olyan poénokkal fűszerezték a videót, amiket nem is várnánk. Ehhez rengeteg utómunkára is szükség volt, a vágás bravúros, ahogy a zenék is, bár sokszor nehéz követni a pálya vezetését. Mindenesetre olyan csavarokkal tűzdelték a versenyt, amilyeneket nem is várnánk, mint például, hogy a DeLorean véletlenül 88 mérföld/órára gyorsít a cél előtt és eltűnik, de a végeredmény is egészen meglepő. És hogy ki hozta ezt össze? A mestert Robertnek hívják, aki gépészmérnöki karon mesterdiplomásként végzett, majd 9 évet dolgozott a NASA-nál. Igen, most pedig kisautókkal játszik a kertben.

%KA%Az első sorból nézhetjük a versenyt. Robbanások, ugratások, merülések, van itt minden, még óriási egércsapda is%KA%

Az első sorból nézhetjük a versenyt. Robbanások, ugratások, merülések, van itt minden, még óriási egércsapda is

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

ápr
26

Ember és Optima gyönyörű románca 50 órán át

2017. április 26., szerda 18:42 | Szerző: Tolnai Márk
%KA%20 résztvevő jelentkezett a Kia Optima csókolásra, végül egy 30 éves austini lakos nyerte meg%KA%

20 résztvevő jelentkezett a Kia Optima csókolásra, végül egy 30 éves austini lakos nyerte meg

Joggal nevezhetjük elmebeteg ötletnek, amit egy amerikai rádió szervezett a Kiával karöltve. Az austini 96,7 Kiss FM, nevének eleget téve egy csókversenyt rendezett a helyi Kia márkakereskedésben "Kiss a Kia" néven. A feladat nem volt más, mint minél tovább csókolni egy LX felszereltségű vadiúj Kia Optimát, ami végül maga a nyeremény is volt. Bár elvetemültnek tűnhet az ötlet, 20 résztvevő így is nevezett a nem mindennapi kihívásra. Talán magunk is jelentkeztünk volna, ha végül ingyen megkapjuk a Kia legnagyobb szedánját, nem igaz?

%KA%Volt, aki telefonon hallgatott zenét, hogy gyorsabban repüljön az idő. Több mint 50 óráig tartott a verseny%KA%

Volt, aki telefonon hallgatott zenét, hogy gyorsabban repüljön az idő. Több mint 50 óráig tartott a verseny

A csókmaraton végül több mint 50 órán át zajlott, amit élőben közvetítettek a Facebookon, így az egész világ figyelhette. Azért itt van baj. Nem csak a versenyzők kitartása kiemelendő, tiszteletet érdemelnek a titkos hősök is, akik több mint két napon át figyelték és őrizték a versenyzőket. Persze szünetek voltak, minden órában 10 perc, másképp elgémberedett volna a szájuk. Ráadásul minden szünet után pozíciót kellett változtatniuk, ezért látható a közölt képeken is fekvő, ülő vagy álló delikvens is. Az 50. órában még 7 kitartó versenyző puszilgatta az Optimákat, néhányuk azonban magától kiszállt, mások pedig rontottak, így a végén a 30 éves Dilini Jayasuriya vezethette haza a napokon át csókolt szedánt. A többiek vigasz ajándékként Justin Timberlake és Bruno Mars koncertjegyeket kaptak. Tökre megérte.

%KA%És végül a kedvencem%KA%

És végül a kedvencem

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

márc
28
%KA%Sokszor csupán egy jobbkéz-szabály értelmezése sem megy a sofőröknek%KA%

Sokszor csupán egy jobbkéz-szabály értelmezése sem megy a sofőröknek

Betalált egy friss felmérés eredménye. Ugyanis annyira azért nem vészes a közlekedési morál, mint amit ma reggel tapasztaltam. 12 éves Toyota Priusom a maga csaknem 4,5 méterével nem egy vészesen kicsi autó, állapotával messze a magyar átlag feletti, tehát nem kellene nem észrevenni az úton. Egy Porsche Cayenne mégsem látott a holtterében, úgy húzta rám a kormányt. Legalább indexelt, nem úgy mint néhány napja egy Peugeot 106-os néni. Fék, apró kürt, mert látszott, hogy tényleg nem lát. Vészvillogóval elnézést kért/megköszönte, hogy beengedtem. A következő lámpánál (Váci út, Lehel tér, kifelé vezető oldal) viszont egy Suzuki Ignis úgy jött át elém, hogy autóink között legfeljebb 1,5 méter volt. Hogy miért kellett az üres szélső sávból a középsőbe jönnie, azt máig sem értem. Jelentősen fékeznem kellett, dudáltam is, majd mindketten pirosat kaptunk. Emberünk kiszáll, ingerülten kérdez:

Tudja mi az a követési távolság?

Én tudom, épp azt nem hagyott nekem − adom válaszul. Szerinte az autóink között volt vagy 8 méter... Szinte röhögve válaszoltam, hogy nem, nagyon nem volt annyi, „Jó, akkor elnézést, további szép napot!” − köszönt el, de azért nem tűnt úgy, hogy belátta rossz tettét, nevetséges reakcióját. Én pedig kérdezem: most ez komoly? Engem tol le azért, mert megszünteti előttem a biztonságos követési távolságot, és ezzel veszélyhelyzetet teremt? Megjegyzem, egyszer hasonló miatt törtem össze valahai Chevrolet Sparkomat, mert az nagyon nem tudott úgy lassulni, mint az elém bejövő BMW X5.

A fentiek alapján abszolút nem lep meg az Automax közlekedési morált vizsgáló, 3000 autós körében végzett felmérése. A szemetelés, a követési távolság figyelmen kívül hagyása, a jobbra tartás elmulasztása, illetve az index mellőzése a legjellemzőbb látható szabálytalanságok a hazai autósok szerint. Mindezek alapján nem egy döbbenet, hogy a válaszadók több mint 40 százaléka úgy látja, a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk a KRESZ-ből.

%KA%Mit teszünk, ha szabálytalanságot tapasztalunk? Dudálunk! Annak mértéke azonban nem mindegy, sokszor csupán a figyelmeztetés is agressziót szül − sajnos%KA%

Mit teszünk, ha szabálytalanságot tapasztalunk? Dudálunk! Annak mértéke azonban nem mindegy, sokszor csupán a figyelmeztetés is agressziót szül − sajnos

„Szerencsére az eredmények között van pozitív is, a megkérdezettek szerint például az egyik legkevésbé jellemző az, hogy nem segítjük a megkülönböztető jelzéssel közlekedő jármű továbbhaladását” – részletezte az eredményeket Nagy Tibor, az Automax Kft. ügyvezetője. A kutatás keretében azt is vizsgálták, hogy melyik egyértelműen látható és beazonosítható szabálytalanság a legelfogadhatatlanabb az autósok körében. Itt a piroson való áthajtás végzett az élen, amit a megkülönböztető jelzéssel érkező jármű figyelmen kívül hagyása, illetve az indexelésről való „megfeledkezés” követett. Ezek közül a második tehát nem túlzottan jellemző, utóbbi azonban erősen.

Minden 10. autós belefásult a közlekedési morálba
Ha a szabályosan közlekedő autóst egy másik balesetveszélybe sodorja, először is igyekszik azt elkerülni. „Ahogy egy válaszadó fogalmazott, addig jó, míg a másik autós tud segíteni a szabálytalan sofőrnek. Persze utána már jöhet a feszültség levezetése, ami legnagyobb valószínűséggel egy kiadós dudálásba torkollik, ezt a káromkodás, a reflektorozás, illetve az előbbi három kombinációja követi” – mondta Nagy Tibor. El kell ismerjem, a dudálás és a reflektorozás rám is jellemző. Hogy ezt nem kellene, arra már több jelzést is kaptam − hogy szolidan fogalmazzak.

%KA%Semmiképp sem jó, ha egy-egy szabályszegés miatt bárki is elégtételt kíván venni%KA%

Semmiképp sem jó, ha egy-egy szabályszegés miatt bárki is elégtételt kíván venni

Nagyjából minden 10. autós ugyanakkor belefásult a közlekedési morálba, ezért ha szabálytalansággal szembesül, még akkor sem alkalmaz „stresszlevezetőt”, ha őt magát a másik autós balesetveszélyes helyzetbe hozza: rezignáltan tudomásul veszi, hogy ez a közlekedés velejárója. Nagy ritkán – körülbelül minden 200. esetben – viszont elszabadulnak az indulatok: a felbosszantott vezető a szabálytalan után iramodik, hogy annak szemébe nézzen, illetve elégtételt vegyen. „A beszámolók szerint a tipikus forgatókönyv, hogy a szenvedő alany megelőzi a szabálytalankodót, majd befékez előtte, de ásványvizes palack, illetve félig elfogyasztott alma is repült már a másik sofőr felé. Egy vitás közlekedési helyzet eredményeként előfordult olyan eset is, hogy az egyik sofőr egészen addig követte a másikat, míg az negyedórányi kocsikázás után egy rendőrkapitányság felé vette az irányt, s ott leparkolt” – tette hozzá Nagy Tibor. Meg kell jegyezni, hogy az ilyen „móresre tanítás” ugyanolyan, vagy még jobban veszélyes tud lenni, mint az azt kiváltó szabálytalanság.

A prémium márka = szabálytalankodás?
Az Automax kutatásában inkább már a bennünk élő sztereotípiákra mutat rá az a két toplista, melyek a márkák viszonyában rangsorolták a szabálykövetés, illetve szabálytalanság tényét. A magyar autósok sorrendben a BMW, Audi, Suzuki, Mercedes, illetve Volkswagen márkájú járművek vezetőit gondolják a leginkább szabálytalankodóknak, míg szabálykövetés tekintetében a Suzuki, Opel, Volvo, Toyota és Ford végzett az élen.

%KA%A megkérdezettek szerint a BMW-sek a leginkább szabálytalankodók%KA%

A megkérdezettek szerint a BMW-sek a leginkább szabálytalankodók

„Nem hiszünk abban, hogy minden BMW-s szabálytalankodik, vagy hogy a Suzuki-tulajdonosokra a legkevésbé jellemzőek a kisebb-nagyobb közlekedési kihágások, már csak azért sem, mert ez utóbbi márka mindkét toplistában helyet kapott. Az eredmények sokkal inkább az előítéletekre mutatnak rá, vagyis arra, amiket egy márkatulajdonosról általában véve feltételezünk” – árnyalta az eredményeket Nagy Tibor. A szakember hozzátette, a kutatás során megosztott történetekben sokszor kérdőjelezik meg az autósok a másik járművezető KRESZ-tudását. Éppen ezért nem véletlen, hogy a válaszadók több mint 40 százaléka szerint a sofőröknek javára válna, ha bizonyos időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből. Az életre szóló KRESZ-vizsga hívei körében egyébként magasabb a nők, illetve a 40 év alattiak aránya.

Meg kell jegyezni természetesen, hogy a kötelezően ismétlendő KRESZ-vizsga önmagában nem lenne elegendő hatású a közlekedésbiztonság fokozása érdekében, ha viszont összekötik olyan oktatással, ami a felelősségteljes közlekedésre ösztönözne, akár balesetek elemzésével, az egyes szabályszegésekből eredő kockázatok és az azokért kiosztható büntetések bemutatásával, már lehetséges, hogy javulna a közlekedési kultúra.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

márc
11
%KA%Ha a lámpa itt zöld, akkor az álló kocsisor mellett elhajtó Mercedes számára piros. A teljes felvétel alább%KA%

Ha a lámpa itt zöld, akkor az álló kocsisor mellett elhajtó Mercedes számára piros. A teljes felvétel alább

Vírusszerűen terjed a videó, amit egy autós e hét szerdán töltött fel a YouTube-ra. Ezúttal nem egy oroszországi, hanem bizony egy hazai, Budapesten készült felvételről van szó, ugyanis sokszor felénk sem sokkal jobb a közlekedési morál. Egy előző szériás Mercedes E-osztály látható rajta. A taxisok körében is kedvelt típus azonban nem hivatalos személyszállító, aki alaposan megnézi, egy cég logója látható rajta. Miként az a felvétel elején látható, először egy álló kocsisort előz végig a villamossínen, piros lámpán hajt át, majd a Könyves Kálmán körútról jobbra letérve egy zebrán megfordulást eszközölve kanyarodik balra a Mester utcára. Mindezt nagyjából 2 perc alatt.

A szabálytalankodásokat az esetet rögzítő fedélzeti kamera időbélyegzője szerint 8-án reggel 8:35-8:37 között követte el a sofőr. Lehetséges, hogy neki volt nagyon sürgős dolga, lehetséges, hogy éppen egy szülő nőt szállított kórházba. Nem tudhatjuk. Az viszont biztos, hogy hiába a sokszori és nem is szerény szabályszegés, sokkal előbbre nem jutott, mintha szabályosan közlekedett volna. Konklúzió tehát, hogy egyrészt fölösleges stresszesen megpróbálni előbbre jutni, de szintén fölösleges a szabálytalankodókon felhúznunk magunkat.

Persze van úgy, hogy valakinek a szabálytalankodása (általában a nagyobb autóké a kisebbekkel, vagy akár gyalogosokkal szemben) már nem csupán bicsaknyitogatóan pofátlan, hanem balesetveszélyes is. Az ilyen helyzetekben jöhet jól a felvételt is rögzítőhöz hasonló fedélzeti kamera.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

feb
8

Derékba tört karrier?

2017. február 8., szerda 18:58 | Szerző: Hamvas Tamás
%KA%A második generációs Nissan Navara nagy hibája a rozsdásodás, derült ki a The Sun riportjából, a kocsi egyszerűen kettétörhet%KA%

A második generációs Nissan Navara nagy hibája a rozsdásodás, derült ki a The Sun riportjából, a kocsi egyszerűen kettétörhet

Komoly problémával küzd a második generációs Nissan Navara, a hibára már néhány éve próbálják felhívni a gyártó figyelmét, de eddig semmi nem történt az ügy érdekében. Egy éve még egy facebook csoport is alakult, hogy lássák, nem egyedi az eset, sőt igen sok példával alátámasztható. A hibát a gyártás egyik fázisában követhették el, a hagyományos alvázra épülő Navara, igaz, az idősebb példányok nagyobb terhelésnél egyszerűen kettétörhetnek. Egy brit úr történetét közölte a The Sun, miszerint lakókocsiját vontató Navarája menet közben egyszer csak összecsuklott, mellette ült terhes felesége is, szerencsére egyikük sem sérült meg, mivel éppen nem haladtak gyorsan.

%KA%Egy brit pár alatt lakókocsi vontatás közben csuklott össze a Navara, nem történt baleset, lassan mentek%KA%

Egy brit pár alatt lakókocsi vontatás közben csuklott össze a Navara, nem történt baleset, lassan mentek

A problémát az alváz nem megfelelő rozsdagátló bevonata eredményezi, néhány ponton durván korrodálódik és elgyengül, aminek a vége, hogy a plató és a fülke találkozásánál egyszerűen eltörik. Nagyobb balesetről még nem számolt be senki, ahol emiatt történt volna bármi komolyabb. Terhelés alatt, vagy utánfutót vontatva roppantak össze eddig az autók. A legtöbb eset az Egyesült Királyságban történt, valószínűleg a jelentősen párás levegő miatt még jobban és hamarabb rozsdásodik a Navara alváza. 2013-ban már visszahívták a Navarát, de csak a Spanyolországban Ausztrál importra szánt példányokra vonatkozott a vonóhorog hibája miatt, a rozsdásodásra akkor nem tértek rá.

%KA%Az összecsukló Navarák facebook közössége már 16000 követőből áll, a gyártó még nem reagált a történtekre%KA%

Az összecsukló Navarák facebook közössége már 16000 követőből áll, a gyártó még nem reagált a történtekre

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

nov
29
%KA%A Prius nem tud meglepetést okozni. Teszi a dolgát, pedig elég zord, zömében rövid távú városi utakat kap tőlem. A hazai vizsgarendszer változása, az idén már nem osztott, korábbról nem feltétlenül levett matrica azonban meg tudott „tréfálni”%KA%

A Prius nem tud meglepetést okozni. Teszi a dolgát, pedig elég zord, zömében rövid távú városi utakat kap tőlem. A hazai vizsgarendszer változása, az idén már nem osztott, korábbról nem feltétlenül levett matrica azonban meg tudott „tréfálni”

Igyekszem szabályosan közlekedni, ez nyilván több-kevesebb sikerrel megy csak, de akkor épp tényleg fogalmam sem volt, hogy mégis mit követhettem el, amikor ma délben Budapest kellős közepén, a Váci út elején Toyota Priusom mögött erős hangjelzést adva kiszólított egy rendőr, Astrával. A lámpától startolva még az 50 km/órás tempót sem értem el, ráadásul a jobbra tartási kötelezettségnek tökéletesen eleget téve a jobb szélső (nem busz) sávban haladtam. Oké, közben telefonáltam, de kihangosítóval.

Ezúttal saját bordó Priusommal voltam, nem úgy, mint a nyáron, amikor épp a szintén bordó új Prius tesztautóval bőszítettem magamra egy autóst. Akkor nem álltam meg, nem szálltam vitába, most viszont tettem, amit tenni kell: megálltam, kiszálltam. Rendőrünk már hatalmas gumibottal fogadott. Érdeklődve kérdeztem, hogy mégis mit követtem el, ő a járdára invitált, majd közölte velem, hogy le van járva a műszakim. Ez nálam eleve fura lenne, de nem csak azért, mert én magam fejben tartom annak lejáratát, hanem azért is, mert legalább két helyről (szerviz, alkatrészüzlet) is kaptam róla értesítést. Ráadásul a nyáron még kicsit matekoztam is rajta, hogy még a nyaralás előtt, de a vizsga lejáratát nem több mint 30 nappal megelőzve csináltassam meg, hiszen úgy nem az aktuális vizsga, hanem a lejárat napjától szól a 2 év. Szóval rávágtam, hogy fura lenne, ha le lenne járva a műszaki.

%KA%Ez a két matrica tűnt fel az éles szemű rendőröknek a gépjárművek hazai (13,7 éves) átlagos életkoránál fiatalabb, nem egész 12 éves Toyota Priuson. Gyanús egy alak lehettem benne%KA%

Ez a két matrica tűnt fel az éles szemű rendőröknek a gépjárművek hazai (13,7 éves) átlagos életkoránál fiatalabb, nem egész 12 éves Toyota Priuson. Gyanús egy alak lehettem benne

Utána jött a „Magáé az autó?” kérdés, amire ismét teljesen igenlő választ adhattam, de már nyúltam is a tárcámért, hogy mutassam a forgalmit, ezen az autón bizony van vizsga. Átadtam, megnézték. Elnézést nem kértek, hanem megjegyezték, hogy ezek szerint nem szedték le a matricákat. Hiszen az idei évtől a műszaki vizsgán már nem osztanak új rendszámmatricát, a régit pedig (elvileg) eltávolítják, hiszen a VÉDA kamerák úgyis látják az adatbázisból, ha a vizsga lejárt. A rendőr viszont a matricát (is) nézi, és szívgörcsöt okozva kiszedi az autóst, ha a matrica az adott dátumnál régebbi lejáratot jelez. Akkor is, ha az autón amúgy van műszaki. Ezért aztán fel is szólítottak, szedjem le a matricákat, különben legközelebb is ki fognak venni a forgalomból.

Amúgy nincs bajom az igazoltatással, az ellenőrzéssel, a közelmúltban morfondíroztam is, hogy iszonyatosan régen jutott belőle. Viszont nem lehetne a kegyetlenül füstölő, akár leömlőtől hörgő autókat is kiszedni a forgalomból? Valahogy jobban örülnék, ha nem csak a matricán lévő dátum lenne ok a forgalomból kitessékelésre.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

okt
4

Smartot kapnak a rendőrök és örvendeznek vala!

2016. október 4., kedd 16:16 | Szerző: Bondor Tibor
%KA%A kínai negyedben dolgozó egyik New York-i rendőr nagyon örül a smartnak, s elmondta, hogy a helyiek szerint nagyon aranyos az új járőrautó%KA%

A kínai negyedben dolgozó egyik New York-i rendőr nagyon örül a smartnak, s elmondta, hogy a helyiek szerint nagyon aranyos az új járőrautó

Nem elég, hogy rengeteg amerikai filmben vicc tárgya a smart, most még a rendőrség is beszerzett belőlük 250-et. Pedig mifelénk ugye olyan emlék él a New York-i rendőrről, hogy hatalmas amerikai V8-as cirkálóból száll ki, nem pedig smartból. Persze, és a taxikról ugyanilyen emlék él itt Európában, pedig azok sem a régiek már, ahogy rendőrautóból is sokféle akad odaát, még gazdaságos üzemeltetésűek is.

Sőt, 9000 tagú flottájában olyan járművel is rendelkezik New York város rendőrsége, amelyeknek nincs ki mind a 4 kereke, ezek motorok és háromkerekűek. Utóbbiak leváltására szerezték be a smartokat, tehát valójában komoly előrelépésről van itt szó azon rendőrök számára, akik eddig légkondicionáló nélküli triciklikkel járták New Yorkot.

%KA%Minden csak viszonyítás kérdése, avagy ugye, hogy jobb a smart?%KA%

Minden csak viszonyítás kérdése, avagy ugye, hogy jobb a smart?

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

aug
24

Így készül a megkímélt 7-es BMW Oroszországban

2016. augusztus 24., szerda 11:04 | Szerző: Hamvas Tamás
%KA%Csúnya nagy pofont kapott hátulról ez a hetes BMW. Kukázandónak gondolnánk, de nem ennél az orosz szerelőnél%KA%

Csúnya nagy pofont kapott hátulról ez a hetes BMW. Kukázandónak gondolnánk, de nem ennél az orosz szerelőnél

Minden autóvásárló rémálma, hogy autója korábban törött volt. Most egy orosz műhely titkaiba, vagy fortélyaiba leshetünk be, a páciens pedig egy hetes BMW, az előző szériából, amit csúnyán megaláztak hátulról.

Totálkár, mondanánk, mivel a csomagtérajtótól előrébb is gyűrődött a karosszéria. Viszont pont az ilyenben látnak nagy potenciált a hasonló élelmes mesterek, pláne, ha van egy ugyanolyan szériás, csak éppen elölről nullázott modell. Futómű, kárpit, üvegek ki, flexszel megszabadulnak a roncs fartól, jöhet rá az ép. Méricskélni nem fontos, a lényeg, hogy az ajtók záródjanak, a nagy valószínűséggel csálé futásra meg majd mondanak valamit. Nem hinnénk, hogy ekkora csattanásnál ne mászna el a karosszéria többi része, mindenesetre a végső képeken már egész szépen mutat, így már mehet a helyi használtautós portálra, alig futott, megkímélt állapotban.

%KA%Itt már a bontott far kerül fel, érdemes a videót megnézni, ahol látszik, leginkább az ajtókhoz igazítják az új részt. Persze, ha csukódnak az ajtók, akkor eladni már nem lesz annyira nehéz, az új tulajnak viszont nagy küzdelmei lehetnek még vele%KA%

Itt már a bontott far kerül fel, érdemes a videót megnézni, ahol látszik, leginkább az ajtókhoz igazítják az új részt. Persze, ha csukódnak az ajtók, akkor eladni már nem lesz annyira nehéz, az új tulajnak viszont nagy küzdelmei lehetnek még vele

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

Friss cikkek

A rendőrség és a honvédelmi szervek számára 45 milliárd forintért vesz autókat az állam

Újabb rendőrautók érkeznek, szolid 45 milliárdért

55 perce – Autósvilág hírei

Legutóbb zömében Audikat, Mercedeseket, Skodákat vásárolt az állam - csakis turbós benzinmotorral. Most újabb 45 milliárdos vásárlás következik.


Bemutatkozott a Fiat 500L facelift

Frissítették a piac legkisebb hétszemélyesét

4 órája – Autósvilág hírei

A Fiat szerint 40%-ban újult meg az 500L modellcsalád minden egyes tagja. Motorpalettájuk változatlan, a külső még különlegesebb lett.


A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Aki egyszer villanyautót vett, az legközelebb is azt fog

6 órája – Sztori

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer elcsábult, az többnyire nem tágít az e-autóktól.


Friss tesztek

Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Jó a hazai, de a japó Swift sem csalódás, sőt! - Swift 1.2 GL+ Videó

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral vizsgázott. Nehéz róla rosszat mondani.


Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.


Audi Q5 Sport 2.0 TDI 190 LE quattro S tronic S Line teszt

Tömörített Q7 - Audi Q5 teszt Videó

Gombnyomásra emeli meg magát, terepképessége nem csak rizsa. Az új Audi Q5 quattro hajtással és az erősebbik kétliteres dízelmotorral remek összhangot ad városban és a susnyásban is.

Még több teszt

Használtautó.hu

BMW 316d (Automata) NAVIGÁCIÓ

BMW 316d (Automata) NA...

Ár: 3.699.000 Ft

Évjárat: 2014 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

VOLVO S40 1.9 TD

VOLVO S40 1.9 TD

Ár: 410.000 Ft

Évjárat: 1997

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

MINI MINI ONE 1.4

MINI MINI ONE 1.4

Ár: 1.900.000 Ft

Évjárat: 2008 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó