nov
29
%KA%A Prius nem tud meglepetést okozni. Teszi a dolgát, pedig elég zord, zömében rövid távú városi utakat kap tőlem. A hazai vizsgarendszer változása, az idén már nem osztott, korábbról nem feltétlenül levett matrica azonban meg tudott „tréfálni”%KA%

A Prius nem tud meglepetést okozni. Teszi a dolgát, pedig elég zord, zömében rövid távú városi utakat kap tőlem. A hazai vizsgarendszer változása, az idén már nem osztott, korábbról nem feltétlenül levett matrica azonban meg tudott „tréfálni”

Igyekszem szabályosan közlekedni, ez nyilván több-kevesebb sikerrel megy csak, de akkor épp tényleg fogalmam sem volt, hogy mégis mit követhettem el, amikor ma délben Budapest kellős közepén, a Váci út elején Toyota Priusom mögött erős hangjelzést adva kiszólított egy rendőr, Astrával. A lámpától startolva még az 50 km/órás tempót sem értem el, ráadásul a jobbra tartási kötelezettségnek tökéletesen eleget téve a jobb szélső (nem busz) sávban haladtam. Oké, közben telefonáltam, de kihangosítóval.

Ezúttal saját bordó Priusommal voltam, nem úgy, mint a nyáron, amikor épp a szintén bordó új Prius tesztautóval bőszítettem magamra egy autóst. Akkor nem álltam meg, nem szálltam vitába, most viszont tettem, amit tenni kell: megálltam, kiszálltam. Rendőrünk már hatalmas gumibottal fogadott. Érdeklődve kérdeztem, hogy mégis mit követtem el, ő a járdára invitált, majd közölte velem, hogy le van járva a műszakim. Ez nálam eleve fura lenne, de nem csak azért, mert én magam fejben tartom annak lejáratát, hanem azért is, mert legalább két helyről (szerviz, alkatrészüzlet) is kaptam róla értesítést. Ráadásul a nyáron még kicsit matekoztam is rajta, hogy még a nyaralás előtt, de a vizsga lejáratát nem több mint 30 nappal megelőzve csináltassam meg, hiszen úgy nem az aktuális vizsga, hanem a lejárat napjától szól a 2 év. Szóval rávágtam, hogy fura lenne, ha le lenne járva a műszaki.

%KA%Ez a két matrica tűnt fel az éles szemű rendőröknek a gépjárművek hazai (13,7 éves) átlagos életkoránál fiatalabb, nem egész 12 éves Toyota Priuson. Gyanús egy alak lehettem benne%KA%

Ez a két matrica tűnt fel az éles szemű rendőröknek a gépjárművek hazai (13,7 éves) átlagos életkoránál fiatalabb, nem egész 12 éves Toyota Priuson. Gyanús egy alak lehettem benne

Utána jött a „Magáé az autó?” kérdés, amire ismét teljesen igenlő választ adhattam, de már nyúltam is a tárcámért, hogy mutassam a forgalmit, ezen az autón bizony van vizsga. Átadtam, megnézték. Elnézést nem kértek, hanem megjegyezték, hogy ezek szerint nem szedték le a matricákat. Hiszen az idei évtől a műszaki vizsgán már nem osztanak új rendszámmatricát, a régit pedig (elvileg) eltávolítják, hiszen a VÉDA kamerák úgyis látják az adatbázisból, ha a vizsga lejárt. A rendőr viszont a matricát (is) nézi, és szívgörcsöt okozva kiszedi az autóst, ha a matrica az adott dátumnál régebbi lejáratot jelez. Akkor is, ha az autón amúgy van műszaki. Ezért aztán fel is szólítottak, szedjem le a matricákat, különben legközelebb is ki fognak venni a forgalomból.

Amúgy nincs bajom az igazoltatással, az ellenőrzéssel, a közelmúltban morfondíroztam is, hogy iszonyatosan régen jutott belőle. Viszont nem lehetne a kegyetlenül füstölő, akár leömlőtől hörgő autókat is kiszedni a forgalomból? Valahogy jobban örülnék, ha nem csak a matricán lévő dátum lenne ok a forgalomból kitessékelésre.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

okt
4

Smartot kapnak a rendőrök és örvendeznek vala!

2016. október 4., kedd 16:16 | Szerző: Bondor Tibor
%KA%A kínai negyedben dolgozó egyik New York-i rendőr nagyon örül a smartnak, s elmondta, hogy a helyiek szerint nagyon aranyos az új járőrautó%KA%

A kínai negyedben dolgozó egyik New York-i rendőr nagyon örül a smartnak, s elmondta, hogy a helyiek szerint nagyon aranyos az új járőrautó

Nem elég, hogy rengeteg amerikai filmben vicc tárgya a smart, most még a rendőrség is beszerzett belőlük 250-et. Pedig mifelénk ugye olyan emlék él a New York-i rendőrről, hogy hatalmas amerikai V8-as cirkálóból száll ki, nem pedig smartból. Persze, és a taxikról ugyanilyen emlék él itt Európában, pedig azok sem a régiek már, ahogy rendőrautóból is sokféle akad odaát, még gazdaságos üzemeltetésűek is.

Sőt, 9000 tagú flottájában olyan járművel is rendelkezik New York város rendőrsége, amelyeknek nincs ki mind a 4 kereke, ezek motorok és háromkerekűek. Utóbbiak leváltására szerezték be a smartokat, tehát valójában komoly előrelépésről van itt szó azon rendőrök számára, akik eddig légkondicionáló nélküli triciklikkel járták New Yorkot.

%KA%Minden csak viszonyítás kérdése, avagy ugye, hogy jobb a smart?%KA%

Minden csak viszonyítás kérdése, avagy ugye, hogy jobb a smart?

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

aug
24

Így készül a megkímélt 7-es BMW Oroszországban

2016. augusztus 24., szerda 11:04 | Szerző: Hamvas Tamás
%KA%Csúnya nagy pofont kapott hátulról ez a hetes BMW. Kukázandónak gondolnánk, de nem ennél az orosz szerelőnél%KA%

Csúnya nagy pofont kapott hátulról ez a hetes BMW. Kukázandónak gondolnánk, de nem ennél az orosz szerelőnél

Minden autóvásárló rémálma, hogy autója korábban törött volt. Most egy orosz műhely titkaiba, vagy fortélyaiba leshetünk be, a páciens pedig egy hetes BMW, az előző szériából, amit csúnyán megaláztak hátulról.

Totálkár, mondanánk, mivel a csomagtérajtótól előrébb is gyűrődött a karosszéria. Viszont pont az ilyenben látnak nagy potenciált a hasonló élelmes mesterek, pláne, ha van egy ugyanolyan szériás, csak éppen elölről nullázott modell. Futómű, kárpit, üvegek ki, flexszel megszabadulnak a roncs fartól, jöhet rá az ép. Méricskélni nem fontos, a lényeg, hogy az ajtók záródjanak, a nagy valószínűséggel csálé futásra meg majd mondanak valamit. Nem hinnénk, hogy ekkora csattanásnál ne mászna el a karosszéria többi része, mindenesetre a végső képeken már egész szépen mutat, így már mehet a helyi használtautós portálra, alig futott, megkímélt állapotban.

%KA%Itt már a bontott far kerül fel, érdemes a videót megnézni, ahol látszik, leginkább az ajtókhoz igazítják az új részt. Persze, ha csukódnak az ajtók, akkor eladni már nem lesz annyira nehéz, az új tulajnak viszont nagy küzdelmei lehetnek még vele%KA%

Itt már a bontott far kerül fel, érdemes a videót megnézni, ahol látszik, leginkább az ajtókhoz igazítják az új részt. Persze, ha csukódnak az ajtók, akkor eladni már nem lesz annyira nehéz, az új tulajnak viszont nagy küzdelmei lehetnek még vele

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

aug
7

DeLoreanből bűn jakuzzit építeni?

2016. augusztus 7., vasárnap 9:05 | Szerző: Hamvas Tamás
%KA%Nem akkora szentségtörés, mint gondolnánk, külön vették az alkatrészeket, viszont baromi jó cucc, érdemes megnézni a videót, de akár a többi epizódot is, mindegyik egész érdekes%KA%

Nem akkora szentségtörés, mint gondolnánk, külön vették az alkatrészeket, viszont baromi jó cucc, érdemes megnézni a videót, de akár a többi epizódot is, mindegyik egész érdekes

Igen, bűn. Nekünk is az volt az első reakciónk, ha ennyire kevés létezik belőle, még azt is ilyenre pazarolják? Azért érdemes végignézni a videót, szerencsére nem ment el az eszük nekik sem, hogy egy ép DeLoreant kaszaboljanak szét. És ha megnézed a videót, garantáltan neked is kelleni fog egy ilyen – én már gyűjtök rá! Ez az egész egy sorozat, pontosabban egy tévéműsor része, van egy kis csapat, akik megépítik néhány ember álmát, leginkább bútorokról van szó. Ebben az epizódban egy vérbeli Vissza a jövőbe fanatikus kis család szerepel, akiknek az álma egy jakuzzi, persze valami egyedi darab, ami illik a házuk többi berendezéséhez. Hogy értsd, tele vannak a filmmel kapcsolatos cuccokkal.

Az építők felkeresték a jelenlegi DeLorean központot, ahonnan sikerült szerezniük egy sérült vázat, meg a szükséges burkolati elemeket. Szóval nem kaptak szét egy jó állapotút, de van fluxuskondenzátor, meg Mr. Fusion is, bár egy kicsit jobban odatehették volna magukat. Csak nagyjából sikerült hozni az időgép stílusát, a hátulja például eléggé elnagyolt, míg a kéken világító részletek egész jók lettek. Ez igazából pont olyan, hogy a család már tud dolgozni rajta, én legalábbis azt tenném, ha nem telne igazi kocsira. Egy ilyet mindenképp be kell szerezni, nincs mese.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

jún
11

Szenzációs tréfa, avagy így szívat a teslás

2016. június 11., szombat 8:59 | Szerző: Katona Mátyás
%KA%Valójában ott volt, de ülésnek álcázta magát az önvezetésre is képes Tesla Model S sofőrje. Sokak megdöbbentek a látszólag − és valójában is − önmagát vezető autó láttán, ami amúgy egy autópályán haladt épp%KA%

Valójában ott volt, de ülésnek álcázta magát az önvezetésre is képes Tesla Model S sofőrje. Sokak megdöbbentek a látszólag − és valójában is − önmagát vezető autó láttán, ami amúgy egy autópályán haladt épp

Ma legfeljebb részlegesen lehet önvezető egy autó. Jelenleg mind a technika fejlettsége, mind pedig a törvényi szabályzás ezt engedi meg. A felelősség a sofőré, aki ott kell legyen az autóban. Az önvezető funkciók persze segíthetik. Volt szerencsém próbálni a Tesla Autopilot rendszerét, állítom, hogy ma övé a legjobb, ugyanakkor ott is előfordulhat, hogy a sofőrnek korrigálnia kell. Ma tehát még nem lehetséges a "Kitt, gyere értem!" utasítás, habár a technika azt, illetve annak végrehajtását is lehetővé tudná tenni, legalábbis akkor, ha minden jól alakul menet közben. Az akár távirányítós parkolásra is képes (és ebből adódóan nem megfelelő kezeléssel akár önmagát össze is törő) Teslákban is a sofőr kell elindítsa menet közben az önvezető funkciót.

A sofőr nélküli autó tehát ma még nagyon nem megszokott. Ezt használta ki egy leleményes amerikai srác, aki gyakorlatilag ülésnek öltözve ült be Model S-jébe, és nem csak figyelte, fel is vette a dugóban araszoló vagy akár már a nyugodt autópályán haladó jenkik reakcióit. Volt ámulás bőven, többen is azonnal a jellemzően telefonba épített kamerájukért nyúlták, hogy ők is elkészítsék a YouTube-ra feltöltendőt. A legjobb viszont a Teslába bújt srác által készített, alábbi felvétel lett.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

jún
9
%KA%Ilyeneket, 3-3,3 l/100 km vegyes fogyasztást tud a valóságban is a Toyota Prius IV. Akadt autós, akinél azonban kiverte, pontosabban kivertem vele a biztosítékot. Számára jönne igazán jól a vezetési stílus értékelése. Megjegyzem, rendszerint 90% felett végzek, itt épp a videóforgatás során lőtt érték látható%KA%

Ilyeneket, 3-3,3 l/100 km vegyes fogyasztást tud a valóságban is a Toyota Prius IV. Akadt autós, akinél azonban kiverte, pontosabban kivertem vele a biztosítékot. Számára jönne igazán jól a vezetési stílus értékelése. Megjegyzem, rendszerint 90% felett végzek, itt épp a videóforgatás során lőtt érték látható

Kiverte a biztosítékot az új Toyota Prius, pontosabban a Prius IV velem. Oké, elismerem, hogy nem vagyok egy rohanós fajta, de ha lehet, a megengedett tempóval azért megyek, akár egy picivel többel is, de ezt csak nagyon halkan merem kimondani, meg persze mentségemre szolgáljon, hogy a saját Priusom (a 2005-ös Év Autója) a gyári kerékmérettel is jócskán csal a kiírt tempóval. Ennél nagyobb baja persze sose legyen! Így is szerencsés emberkének érezhetem magam, hiszen saját autómmal is elég stabilan 5 liter alatti fogyasztással járok, ami rossznak semmiképp sem mondható egy 4,5 méteres, közel 1,5 tonnás, amúgy csaknem 12 éves vastól.

%KA%A Prius igazából mindegyik generációjával élen járó volt, de a mostani előrelépése így is nagyon komoly. Az amúgy takarékos Prius II-höz mérten azonos vezetési stílus mellett több mint 20%-kal szerényebb fogyasztás adódik%KA% %KA%A Prius igazából mindegyik generációjával élen járó volt, de a mostani előrelépése így is nagyon komoly. Az amúgy takarékos Prius II-höz mérten azonos vezetési stílus mellett több mint 20%-kal szerényebb fogyasztás adódik%KA%

A Prius igazából mindegyik generációjával élen járó volt, de a mostani előrelépése így is nagyon komoly. Az amúgy takarékos Prius II-höz mérten azonos vezetési stílus mellett több mint 20%-kal szerényebb fogyasztás adódik

Hétfőn (még az e heti kétszeri üzemanyagár-csökkenés előtt, de legalább olcsó helyen) pont tankoltam, aztán büszkén küldtem a szintén Priust hajtó és a Prius-tulajok között elmaradhatatlan "ki tud kevesebbet fogyasztani" versenyben is aktív tesómnak, hogy hiába a még szinte hideg motornál tankolás, utána a bölcsődei, óvodai megállással együtt is 4,5 l/100 km átlaggal értem be a szerkesztőségbe. Hétfőn délután aztán megkaptam a Prius IV tesztautót, ami tényleg minden eddiginél jobb, nem is kicsivel. Teszt róla hamarosan. Tényleg nagyon takarékos. De el kell árulnom egy titkot, amit sok ember nem ismer, vagy legalábbis nem alkalmaz: a piros lámpához nem kell sietni! Ezzel az apró fortéllyal minden autó fogyasztása "optimalizálható".

%KA%Nem csak az utazások végén, menet közben is kapunk visszajelzést vezetésünkről a legújabb Priustól%KA%

Nem csak az utazások végén, menet közben is kapunk visszajelzést vezetésünkről a legújabb Priustól

%KA%Futurisztikus, egyedi a Prius IV. Talán emiatt is váltott ki agressziót egy sofőrből%KA% %KA%Futurisztikus, egyedi a Prius IV. Talán emiatt is váltott ki agressziót egy sofőrből%KA%

Futurisztikus, egyedi a Prius IV. Talán emiatt is váltott ki agressziót egy sofőrből

Miért írom ezt most le? Mert az első Prius IV-es reggelemen, mindössze egy sarokkal az irodánktól (30 km/órás korlátozású szervizút, ráadásul fekvőrendőrökkel regulázva, a végén lámpával) vadul villogott mögöttem egy láthatóan ideges autóstárs. Nem akarom megnevezni autójának márkáját, de azért elárulom: sportos identitású márka, de persze kommersz. Tulajdonosa valószínűleg különbözni akart az átlagtól, akárcsak Lali az Üvegtigrisből a Traubi fogyasztásával.

Mivel az egysávos úton esélyem sem volt elengedni, mivel láttam, hogy már piros a lámpa (és már akkor sem értük volna el a "narancssárgát" sem, amikor mögém ért), én bizony nem gyorsítottam, hanem szépen finoman, természetesen álló benzinmotorral és némi rekuperációval (energia-visszanyeréssel) begurultam a lámpához. Emberünk viszont a végén lemaradt, autójával megállt, abból kiszállt, hogy a lámpánál bekopogjon nekem az ablakon a "Miért nem tudsz normálisan haladni?" kérdéssel. Eléggé értetlenül kérdeztem vissza, hogy "Hova rohanjak, hiszen piros a lámpa?" Mire ő: "Azért lehetne normálisan menni!" Majd kevéssé intelligens férfi nemi szervnek nevezett, hogy ne szó szerint idézzem őt. Ekkor én már indultam, mert a lámpa zöldre váltott, ő pedig rohant hátra autójához, hogy elérje az aktuális zöldet. Nagy gázzal sikerült is elrajtolnia, majd a második ház előtt megállt egy hölgyhöz − láttam még a tükörben.

%KA%Kopp-kopp, most legalább nem az autó kilincsét rángatta a sofőr, aki szerint én rosszul vezetek, mert nem rohanok a piros lámpához%KA%

Kopp-kopp, most legalább nem az autó kilincsét rángatta a sofőr, aki szerint én rosszul vezetek, mert nem rohanok a piros lámpához

Szerinte tehát az a normális közlekedés, hogy sietünk a lámpához, az aktuális példa szerint lehetőleg a sebességkorlátozást is túllépve, hogy véletlenül se zöldhöz érkezzünk. A pirosan világító lámpánál nagyot fékezünk, majd lehetőség szerint nagy gázzal, minél gyorsabban elindulunk. Kophat a fék, izzadhat a kuplung induláskor (ahelyett, hogy akár a lámpához gurulva érve "repülőrajtot" vehessünk). Ellenben ő biztosan úgy gondolja, hogy nagyon jól vezet. A többi autós pedig borzalmas mazsola. Aztán lehet, hogy hőbörög, hogy drága az autózás, meg aztán rosszak is az autók, hiszen már megint fékbetétet, esetleg tárcsát is kell cserélni, továbbá kuplungot is százezrenként. Ha a józan ész nem segít, ha olvasnia nincs kedve, hogy miként lehet takarékosan vezetni, talán lesz annyira szerencsés, hogy egyszer munkahelye vagy netán barátai jóindulatából eljut egy eco vezetéstechnikai kurzusra, ahol aztán rádöbbenhet: sokszor a higgadt, takarékos vezetéssel érünk hamarabb célba, mint a rohanóssal. A fogyasztási különbség pedig a két vezetési stílus között sokkalta nagyobb, mint amennyit az autófejlesztők verejtékes munkával össze tudnak hozni egy vagy akár két modellgeneráció között.

%KA%Nagy ötlet a folyamatos visszajelzés a vezetési stílusról − ez itt épp egy teljesen városi szakasz, ki is derül a táv-/időadatból%KA%

Nagy ötlet a folyamatos visszajelzés a vezetési stílusról − ez itt épp egy teljesen városi szakasz, ki is derül a táv-/időadatból

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

jún
7

Valósághű változatok az új Audi A5-ből

2016. június 7., kedd 19:05 | Szerző: Hamvas Tamás
%KA%Kabrióként is jól mutatna az új Audi A5, bár a forma nagyon hasonlít az elődre, teljesen új fejlesztés%KA%

Kabrióként is jól mutatna az új Audi A5, bár a forma nagyon hasonlít az elődre, teljesen új fejlesztés

Nincs kétség, X-Tomi egy művész, napról napra előjön a legfrissebb modellek átdolgozott fotóival. Bár furcsa becsípődése, hogy mindent puritán verzióként alakít át, fekete lökössel meg lemezfelnikkel, ahogy tette ezt az A5-tel is. Sokszor viszont nagyon komolyan alakítja át a fotókat, mintha valódi autó lenne a képeken. A gyári vonalakat használja, merít az elődökből, így az átszabott fotókon sokszor semmi idegen dolog sincs, így mondhatjuk, hogy teljes fényükben láthatjuk az új Audi A5 lehetséges variánsait.

%KA%Ilyen lenne a megfizethető árú Audi A5. Érdemes a részletekre figyelni, króm sehol, dísztárcsák a lemezfelniken, fekete kilincs, igazi agyrém%KA%

Ilyen lenne a megfizethető árú Audi A5. Érdemes a részletekre figyelni, króm sehol, dísztárcsák a lemezfelniken, fekete kilincs, igazi agyrém

Sokat nem kell már agyalnunk, hogy fog állni az újabb dizájnnak a plusz két ajtó, vagy fog-e hiányozni a tető az új A5-ről, megkaptuk őket. Ráadásként a legizmosabb verziót is megálmodta nekünk, de az RS5 mellet volt ideje egy háromajtós ShootingBrake verzióra is. Szerencsére neki ez már csuklóból megy, sokszor igazi csemegéket alkot, amiken elég jól lehet szórakozni.

%KA%Shooting Brake háromajtós, Spaceback ötajtós lejtőshátú vagy épp RS5 − ilyeneket is elképzelt X-Tomi. Utóbbi megvalósulására van a legtöbb esély%KA% %KA%Shooting Brake háromajtós, Spaceback ötajtós lejtőshátú vagy épp RS5 − ilyeneket is elképzelt X-Tomi. Utóbbi megvalósulására van a legtöbb esély%KA% %KA%Shooting Brake háromajtós, Spaceback ötajtós lejtőshátú vagy épp RS5 − ilyeneket is elképzelt X-Tomi. Utóbbi megvalósulására van a legtöbb esély%KA%

Shooting Brake háromajtós, Spaceback ötajtós lejtőshátú vagy épp RS5 − ilyeneket is elképzelt X-Tomi. Utóbbi megvalósulására van a legtöbb esély

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

jún
4

Tragédia az esős autópályán

2016. június 4., szombat 18:05 | Szerző: Katona Mátyás
%KA%Még forgalomba se lettek helyezve, máris totálkárosra törtek azok a Porsche Caymanok, melyek szállítójába egy kamion rohant. Van példány persze, ami menthető (Fotó: gtspirit.com)%KA%

Még forgalomba se lettek helyezve, máris totálkárosra törtek azok a Porsche Caymanok, melyek szállítójába egy kamion rohant. Van példány persze, ami menthető
(Fotó: gtspirit.com)

Vérezhet az autószerelmesek szíve, a 3,8 literes boxermotoros (380 LE) és manuális váltós Porsche Cayman GT4-eseket szállító tréler balesete hasonló nekünk, mint az italosok számára egy sört szállító kamion borulása. A héten Dortmund mellett történt az ominózus baleset, amelyben a hét vadonatúj Cayman autószállítójába rohant hátulról egy másik kamion.

%KA%E példánynál egyértelmű, hogy gazdasági totálkárt láthatunk. Bár a hazai mesterek talán meg tudnák oldani... (Fotó: gtspirit.com)%KA%

E példánynál egyértelmű, hogy gazdasági totálkárt láthatunk. Bár a hazai mesterek talán meg tudnák oldani... (Fotó: gtspirit.com)

Az egymásnak futó kamionok melletti sávban is összementek az autók, ugyanis ott egy autós próbált kikerülésre alkalmas helyet teremteni. Utóbbi nem jött össze, ellenben az is összeütközött egy másik autóval. Így aztán egészen komoly dugó alakult ki az A1-es autópályán, továbbá a hátsó kamion és a két személyautó sofőrjeit is kórházba kellett szállítani.

%KA%Sokáig tartott a mentés, az autókat daruval kellett leemelni az autószállítóról, amihez pedig nagyméretű kamionmentőt kellett hívni%KA%

Sokáig tartott a mentés, az autókat daruval kellett leemelni az autószállítóról, amihez pedig nagyméretű kamionmentőt kellett hívni

Mivel több Cayman is totálkárosra tört, az anyagi kár is igen jelentős, összességében mintegy egymillió eurót, azaz több mint 300 millió forintot kitevő. Érthető, hiszen a kamionok sem olcsók és egyetlen Cayman GT4 alapára is 85 ezer euró (~26,5 millió forint). A szállítóautót üzemeltető cégnek minden bizonnyal volt biztosítása, remélhetőleg az értékes portékához is elegendő mértékű. Ez persze nem változtat azon, hogy hét Porsche-megrendelő késve fogja megkapni autóját.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

máj
31

Családi vállalkozásban űzték az autókifosztást

2016. május 31., kedd 13:33 | Szerző: Katona Mátyás
%KA%Régi mesterség a zárblokkolással összekötött autókifosztás, ma is sokan élnek belőle%KA%

Régi mesterség a zárblokkolással összekötött autókifosztás, ma is sokan élnek belőle

Nem annyira forró, pénteki hír, ám tanulságos, a rendőrség „blokkoló” házaspárról szóló beszámolója. Nem a lézert blokkolták, hanem az autók távirányítóinak jeleit.

Rádiójeleket bénító készülékük autójukba (a rendőrségi videó szerint egy szerény ML 63 AMG Mercedesbe) volt beépítve, így aztán az autójukat hátra hagyók hiába nyomták meg távirányítójukon a záró gombot, az nem jutott el az autóig, ami így nyitva maradt.

Anyu aztán követte a hátrahagyott autó tulajdonosát, szólt apunak, amikor már kellő távolságban jártak az autóktól. Apu pedig ekkor odament a nyitva lévő autóhoz, átnézte annak utas- és csomagterét, vitte, ami vihető. Múlt héten a III. kerületi rendőrök "cselekményük közben", azaz tettenéréssel pattintottak karperecet a házaspárra, majd a váci lakásukban tartott házkutatás során egy laptopot, egy német forgalmi rendszámot, valamint több adás-vételi szerződést találtak és foglaltak le.

Tanulság? Egyetlen mondható.

Mindig ellenőrizzük, hogy autónk reteszelte-e a zárakat. Amennyiben nem, lehetőleg kulccsal tegyük meg vagy álljunk odébb!

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

máj
29
%KA%Nem, a méhek nem azt ismerték fel, hogy az Outlander PHEV "környezetkímélő", itthon zöld rendszámmal is használható autó%KA%

Nem, a méhek nem azt ismerték fel, hogy az Outlander PHEV "környezetkímélő", itthon zöld rendszámmal is használható autó

Ijesztő látvány fogadta egy Mitsubishi Outlander PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle, azaz konnektorból tölthető, hatótávnövelős hibrid) szabadidő-autó tulajdonosát Angliában. Autója faránál több ezer méh zümmögött, amelyeket addigra egy helyi vadőr riasztása alapján már próbáltak is begyűjteni a helyszínre vezényelt méhészegyesület tagjai. Bár az akció sikeres volt, és a méhészek "sérülés nélkül" végezték munkájukat, a méhek dobozát egy közeli bárból érkező férfi szabad kezével megfogva több csípést szenvedett.

Még nagyobb problémát jelentett, hogy a méhek másnap visszatértek. Begyűjtésük ugyanis csak felületi kezelés volt. Nem kevesebb, mint 5 méhész próbára tevése kellett ahhoz, hogy megtalálják a királynőt, aki egyébként a méhek által is jól mutatva a csomagtérajtóba repült és szorult be. Egy biztos, a Mitsubishi − főként Angliában − nagyon komoly reklámot kapott a méhkirálynőnek köszönhetően az itthon zöld rendszámra jogosult, ezért egyre több példánnyal látható Outlander PHEV számára.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

Friss cikkek

Az eddigi legrondább: Force India VJM10

Furcsa csápokat kapott a Force India F1 autója

2 órája – Sztori

A Renault gyönyörű formái és színei után bemutatkozott a Force India ormányosa. Az orr semelyik eddigi autóhoz nem hasonlítható. Mit tudnak?


Menetpróba: Mini Countryman

Csini Mini az új Countryman

7 órája – Újdonság

Második generációjába lépett a Mini városi crossovere, a Countryman. Hazai viszonyok között ismertük meg, autóztunk is sokat vele.


Az eddigi legszebb: Renault R.S.17

Több mint 900 lóerő 722 kilóhoz

18 órája – Sztori

A tavalyi még tanulóév volt, idén már a konstruktőri ötödik helyért küzdene a Renault Sport F1 Team. Londonban mutatták be idei fegyverüket.


Friss tesztek

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Mazda3 Sedan G120 Revolution Automata teszt

Apukám világa? Mazda3 Sedan G120 Automata

Megújult az idei modellévre a Mazda3. Középső benzinesével, szedánként, automatikus váltóval próbáltuk. Korrekt munka, elhibázott konfiguráció.


Kia Optima PHEV plug-in hibrid teszt

Feszültséglevezetés – Kia Optima PHEV teszt

Az Optima hibridje Európába már csak konnektoros verziójával érkezik. Nem fogad szót, működése különös, de jó használni, hatékony, és szemtelenül kevés benzint kér.

Még több teszt

Használtautó.hu

TOYOTA YARIS 1.5 HSD Lounge Skyview (Automata) Gyári állapot

TOYOTA YARIS 1.5 HSD L...

Ár: 3.670.000 Ft

Évjárat: 2015 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Hibrid

TOYOTA RAV 4 Rav4 1.8 4x2

TOYOTA RAV 4 Rav4 1.8 4x2

Ár: 1.399.000 Ft

Évjárat: 2004 / 8

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA G 1.6 16V Classic II

OPEL ASTRA G 1.6 16V C...

Ár: 899.000 Ft

Évjárat: 2005 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó