márc
28

Tudja mi az a követési távolság?

Elkészült a hazai autós szabálytalanságok toplistája

2017. március 28., kedd 11:01 | Szerző: Katona Mátyás

Egy friss felmérés alapján 10 autósból 4 szerint ismétlődő KRESZ-vizsga kell. Azt kell mondjam, lenne értelme. Ahogyan persze a vezetéstechnikai képzésnek is.

%KA%Sokszor csupán egy jobbkéz-szabály értelmezése sem megy a sofőröknek%KA%

Sokszor csupán egy jobbkéz-szabály értelmezése sem megy a sofőröknek

Betalált egy friss felmérés eredménye. Ugyanis annyira azért nem vészes a közlekedési morál, mint amit ma reggel tapasztaltam. 12 éves Toyota Priusom a maga csaknem 4,5 méterével nem egy vészesen kicsi autó, állapotával messze a magyar átlag feletti, tehát nem kellene nem észrevenni az úton. Egy Porsche Cayenne mégsem látott a holtterében, úgy húzta rám a kormányt. Legalább indexelt, nem úgy mint néhány napja egy Peugeot 106-os néni. Fék, apró kürt, mert látszott, hogy tényleg nem lát. Vészvillogóval elnézést kért/megköszönte, hogy beengedtem. A következő lámpánál (Váci út, Lehel tér, kifelé vezető oldal) viszont egy Suzuki Ignis úgy jött át elém, hogy autóink között legfeljebb 1,5 méter volt. Hogy miért kellett az üres szélső sávból a középsőbe jönnie, azt máig sem értem. Jelentősen fékeznem kellett, dudáltam is, majd mindketten pirosat kaptunk. Emberünk kiszáll, ingerülten kérdez:

Tudja mi az a követési távolság?

Én tudom, épp azt nem hagyott nekem − adom válaszul. Szerinte az autóink között volt vagy 8 méter... Szinte röhögve válaszoltam, hogy nem, nagyon nem volt annyi, „Jó, akkor elnézést, további szép napot!” − köszönt el, de azért nem tűnt úgy, hogy belátta rossz tettét, nevetséges reakcióját. Én pedig kérdezem: most ez komoly? Engem tol le azért, mert megszünteti előttem a biztonságos követési távolságot, és ezzel veszélyhelyzetet teremt? Megjegyzem, egyszer hasonló miatt törtem össze valahai Chevrolet Sparkomat, mert az nagyon nem tudott úgy lassulni, mint az elém bejövő BMW X5.

A fentiek alapján abszolút nem lep meg az Automax közlekedési morált vizsgáló, 3000 autós körében végzett felmérése. A szemetelés, a követési távolság figyelmen kívül hagyása, a jobbra tartás elmulasztása, illetve az index mellőzése a legjellemzőbb látható szabálytalanságok a hazai autósok szerint. Mindezek alapján nem egy döbbenet, hogy a válaszadók több mint 40 százaléka úgy látja, a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk a KRESZ-ből.

%KA%Mit teszünk, ha szabálytalanságot tapasztalunk? Dudálunk! Annak mértéke azonban nem mindegy, sokszor csupán a figyelmeztetés is agressziót szül − sajnos%KA%

Mit teszünk, ha szabálytalanságot tapasztalunk? Dudálunk! Annak mértéke azonban nem mindegy, sokszor csupán a figyelmeztetés is agressziót szül − sajnos

„Szerencsére az eredmények között van pozitív is, a megkérdezettek szerint például az egyik legkevésbé jellemző az, hogy nem segítjük a megkülönböztető jelzéssel közlekedő jármű továbbhaladását” – részletezte az eredményeket Nagy Tibor, az Automax Kft. ügyvezetője. A kutatás keretében azt is vizsgálták, hogy melyik egyértelműen látható és beazonosítható szabálytalanság a legelfogadhatatlanabb az autósok körében. Itt a piroson való áthajtás végzett az élen, amit a megkülönböztető jelzéssel érkező jármű figyelmen kívül hagyása, illetve az indexelésről való „megfeledkezés” követett. Ezek közül a második tehát nem túlzottan jellemző, utóbbi azonban erősen.

Minden 10. autós belefásult a közlekedési morálba
Ha a szabályosan közlekedő autóst egy másik balesetveszélybe sodorja, először is igyekszik azt elkerülni. „Ahogy egy válaszadó fogalmazott, addig jó, míg a másik autós tud segíteni a szabálytalan sofőrnek. Persze utána már jöhet a feszültség levezetése, ami legnagyobb valószínűséggel egy kiadós dudálásba torkollik, ezt a káromkodás, a reflektorozás, illetve az előbbi három kombinációja követi” – mondta Nagy Tibor. El kell ismerjem, a dudálás és a reflektorozás rám is jellemző. Hogy ezt nem kellene, arra már több jelzést is kaptam − hogy szolidan fogalmazzak.

%KA%Semmiképp sem jó, ha egy-egy szabályszegés miatt bárki is elégtételt kíván venni%KA%

Semmiképp sem jó, ha egy-egy szabályszegés miatt bárki is elégtételt kíván venni

Nagyjából minden 10. autós ugyanakkor belefásult a közlekedési morálba, ezért ha szabálytalansággal szembesül, még akkor sem alkalmaz „stresszlevezetőt”, ha őt magát a másik autós balesetveszélyes helyzetbe hozza: rezignáltan tudomásul veszi, hogy ez a közlekedés velejárója. Nagy ritkán – körülbelül minden 200. esetben – viszont elszabadulnak az indulatok: a felbosszantott vezető a szabálytalan után iramodik, hogy annak szemébe nézzen, illetve elégtételt vegyen. „A beszámolók szerint a tipikus forgatókönyv, hogy a szenvedő alany megelőzi a szabálytalankodót, majd befékez előtte, de ásványvizes palack, illetve félig elfogyasztott alma is repült már a másik sofőr felé. Egy vitás közlekedési helyzet eredményeként előfordult olyan eset is, hogy az egyik sofőr egészen addig követte a másikat, míg az negyedórányi kocsikázás után egy rendőrkapitányság felé vette az irányt, s ott leparkolt” – tette hozzá Nagy Tibor. Meg kell jegyezni, hogy az ilyen „móresre tanítás” ugyanolyan, vagy még jobban veszélyes tud lenni, mint az azt kiváltó szabálytalanság.

A prémium márka = szabálytalankodás?
Az Automax kutatásában inkább már a bennünk élő sztereotípiákra mutat rá az a két toplista, melyek a márkák viszonyában rangsorolták a szabálykövetés, illetve szabálytalanság tényét. A magyar autósok sorrendben a BMW, Audi, Suzuki, Mercedes, illetve Volkswagen márkájú járművek vezetőit gondolják a leginkább szabálytalankodóknak, míg szabálykövetés tekintetében a Suzuki, Opel, Volvo, Toyota és Ford végzett az élen.

%KA%A megkérdezettek szerint a BMW-sek a leginkább szabálytalankodók%KA%

A megkérdezettek szerint a BMW-sek a leginkább szabálytalankodók

„Nem hiszünk abban, hogy minden BMW-s szabálytalankodik, vagy hogy a Suzuki-tulajdonosokra a legkevésbé jellemzőek a kisebb-nagyobb közlekedési kihágások, már csak azért sem, mert ez utóbbi márka mindkét toplistában helyet kapott. Az eredmények sokkal inkább az előítéletekre mutatnak rá, vagyis arra, amiket egy márkatulajdonosról általában véve feltételezünk” – árnyalta az eredményeket Nagy Tibor. A szakember hozzátette, a kutatás során megosztott történetekben sokszor kérdőjelezik meg az autósok a másik járművezető KRESZ-tudását. Éppen ezért nem véletlen, hogy a válaszadók több mint 40 százaléka szerint a sofőröknek javára válna, ha bizonyos időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből. Az életre szóló KRESZ-vizsga hívei körében egyébként magasabb a nők, illetve a 40 év alattiak aránya.

Meg kell jegyezni természetesen, hogy a kötelezően ismétlendő KRESZ-vizsga önmagában nem lenne elegendő hatású a közlekedésbiztonság fokozása érdekében, ha viszont összekötik olyan oktatással, ami a felelősségteljes közlekedésre ösztönözne, akár balesetek elemzésével, az egyes szabályszegésekből eredő kockázatok és az azokért kiosztható büntetések bemutatásával, már lehetséges, hogy javulna a közlekedési kultúra.

Nyomtatás
Megosztás

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (41 db)

ppgergő írta: 3 hete
lapar írta: 3 hete

"Jobbra nem tud tartani autópályán? Kikerülöm jobbról."

Én azt nem nevezném kikerülésnek. Haladok szabályosan a külső sávban.


Előzmények megtekintése

Ha kialakult a párhuzamos közlekedés minden feltétele, akkor elhaladok a külsőben, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. Mivel nem mindig minden feltétel szokott teljesülni, ezért dinamikusan szoktam elhaladni mellettük.

Két dolgot viszont soha nem teszek: nem büntetek senkit soha sem azzal, hogy utána ráfékezek, sem azzal, hogy ráhúzom az autót. Valószínűleg pont ezek miatt a nagy részük inkább engem néz ezek után is felelőtlen száguldozónak, eszükbe sem jut, hogy elaludtak a belsőben.

Már a refizésről és a balra indexelésről is leszoktam, kikerülés után meg maradok a külsőben.

A válaszoláshoz belépés szükséges
lapar írta: 3 hete
ppgergő írta: 4 hete

Magyarországon még mindig kiemelkedően jó a közlekedési morál a környező országokhoz képest. Az elmúlt két évben Romániát és Szerbiát leszámítva mindenhol mentem, a legjobb helyzet Szlovéniában volt, a legrosszabb Szlovákia, holtversenyben Olaszországgal (Szlovákok valószínűleg a magyar rendszámot nem díjazták, olaszok meg borzasztóan szarnak a másikra viszont nem gond gyorsan/lendületesen menni, ha dudálsz észrevesznek).



Az, magyarországon nem indexel kanyarodás közben/nem teszi ki időben, jobbra nem tud tartani, a seggemben autózik mindenre van megoldás: nem indexel? Lesz*rom, kikerülöm még úgy is, hogy a bunkónak legyen rosszabb, nemérdekel. Jobbra nem tud tartani autópályán? Kikerülöm jobbról. Seggemben autózik? Elveszem a gázt, motorfékkel lassítok, szintén leszarom a baját, arra figyelek, hogy ne akarjon majd előttem fékezni, arra van a dashcam. Meg a vipera ;)

Amióta tényleg deffenzíven vezetek annyi hülye majommal találkozom és olyan jókat röhögök rajtuk, mint még eddig soha.

Csak lazán kell mindenhez hozzáállni és akkor mi sem kapunk idegbajt nap mint nap. (Ha meg nyugisan akarok vezetni, éjjel megyek)


Előzmények megtekintése

"Jobbra nem tud tartani autópályán? Kikerülöm jobbról."
Én azt nem nevezném kikerülésnek. Haladok szabályosan a külső sávban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
szerintem írta: 3 hete

Szerintem nem kresz-ből kellene vizsgázni, hanem vezetésből.Általában a paragrafusokat tudják csak nem tartják be. (Pl: jobbkéz-szabály, jobbratartás,parkolá STB.)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 3 hete
Macan írta: 3 hete

Még ha újból vizsgáznának is a nagy /drága/ autótulajok továbbá is úgy vezetnének.Netán figyelmeztetik ilyen vagy olyan módon még agreszívak is lesznek és ők "kérnek" elégtételt !!

De előző gumitesztjük-nél épp ezt írtam hogy hiába szuper /modern kor szerinti/ megfelelő gumi ha

nincs /nem hagynak/ elegendő féktávot a baj megtörténik /sajnos e megjegyzésem miatt sok okos-

kodó még engem kritizált !!/


Na most kivételesen egyetértünk.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 3 hete

Még ha újból vizsgáznának is a nagy /drága/ autótulajok továbbá is úgy vezetnének.Netán figyelmeztetik ilyen vagy olyan módon még agreszívak is lesznek és ők "kérnek" elégtételt !!
De előző gumitesztjük-nél épp ezt írtam hogy hiába szuper /modern kor szerinti/ megfelelő gumi ha
nincs /nem hagynak/ elegendő féktávot a baj megtörténik /sajnos e megjegyzésem miatt sok okos-
kodó még engem kritizált !!/

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hete
ppgergő írta: 4 hete

Motorfék alatt azt értem, hogy csak elveszem a gázt, minimálisan csökkentem a tempót (inkább féktávot növelek az előttem lévőhöz képest), rögtön veszik a lapot és 99.99% villogni sem szokott. A maradékkal miatt kár idegeskedni, ha meg tolatni szeretne, ott van a kamera, de tolatást én eddig csak figyelmetlenségből láttam orosz videókban, direkt nem lehet hülye senki. Már csak azért sem, mert egy helyszínelő meg tudja a sérülésből állapítani, melyik autó állt/mozgott ütközés közben.


Előzmények megtekintése

Én találkoztam már egy ilyen gyökérrel......

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 4 hete
Tizenkettő írta: 4 hete

Nem mindig jön be a lassítás ha a seggedben jönnek. Ilyenkor szoktak az ember elé vágni majd satuféket nyomni ezek a parasztok. Vagy lámpánál rükvercben rátolatni az emberre.


Előzmények megtekintése

Motorfék alatt azt értem, hogy csak elveszem a gázt, minimálisan csökkentem a tempót (inkább féktávot növelek az előttem lévőhöz képest), rögtön veszik a lapot és 99.99% villogni sem szokott. A maradékkal miatt kár idegeskedni, ha meg tolatni szeretne, ott van a kamera, de tolatást én eddig csak figyelmetlenségből láttam orosz videókban, direkt nem lehet hülye senki. Már csak azért sem, mert egy helyszínelő meg tudja a sérülésből állapítani, melyik autó állt/mozgott ütközés közben.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gnx írta: 4 hete
Bezzenev írta: 4 hete

volt afférom közteressel (a rendőrség tisztázta és nekem adott igazat) . ki hozta be ezt a közteres dolgot, melyik kormány? a mostani nem? mert rájuk illik ez az önkényuralmi maszlag.

egyébként közteresekkel a tapasztalatom : sofőr nélküli parkoló autókra vadásznak, vagy lesből vadásznak olyanokra,ahol megváltoztak a szabályok és nincs kitáblázva rendesen, de a sok sofőr rutinból/megszokásból a tiltott rész felé megy.



közterest még nem láttam intézkedni : részegekkel szemben, kutyákat szabálytalanul sétálókkal (vagy szaratókkal) szemben, részeg csövesekkel szemben, hátrányos balhézosakkal szemben, voltaképp senkivel szemben nem intézkednek ezek a csúszómászok, csak az autósokat vegzálják.


Előzmények megtekintése

Engem az idegesít fel hogy a feljogosítottakban a tisztesség csírája nincs meg mikor az lenne a feladatuk hogy olajozottabbá tegyék a dolgokat.
Elharapózott ez az ország, és a fejétől bűzlik a hal.
Rohadt politkusok akik leosztják a lapot, az egyik botrány jön a másik után, az emberek kevés eredménnyel vagy semmilyennel távoznak a felháborodás után. ez minden területre igaz már, ebben az országban élni normáisan nem lehet csak túlélni ha egyáltalán, vagy megszökni ha lehetséges.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hete
ppgergő írta: 4 hete

Magyarországon még mindig kiemelkedően jó a közlekedési morál a környező országokhoz képest. Az elmúlt két évben Romániát és Szerbiát leszámítva mindenhol mentem, a legjobb helyzet Szlovéniában volt, a legrosszabb Szlovákia, holtversenyben Olaszországgal (Szlovákok valószínűleg a magyar rendszámot nem díjazták, olaszok meg borzasztóan szarnak a másikra viszont nem gond gyorsan/lendületesen menni, ha dudálsz észrevesznek).



Az, magyarországon nem indexel kanyarodás közben/nem teszi ki időben, jobbra nem tud tartani, a seggemben autózik mindenre van megoldás: nem indexel? Lesz*rom, kikerülöm még úgy is, hogy a bunkónak legyen rosszabb, nemérdekel. Jobbra nem tud tartani autópályán? Kikerülöm jobbról. Seggemben autózik? Elveszem a gázt, motorfékkel lassítok, szintén leszarom a baját, arra figyelek, hogy ne akarjon majd előttem fékezni, arra van a dashcam. Meg a vipera ;)

Amióta tényleg deffenzíven vezetek annyi hülye majommal találkozom és olyan jókat röhögök rajtuk, mint még eddig soha.

Csak lazán kell mindenhez hozzáállni és akkor mi sem kapunk idegbajt nap mint nap. (Ha meg nyugisan akarok vezetni, éjjel megyek)


Előzmények megtekintése

Olyan jó lenne egyszer megtudni, hogy hova a francba siet ennyire egyébkent mindenki. Meg miért gondolják azt ezek az emberek, hogy rajtuk kívül nincs senki a világon illetve mi jogosítja fel őket ilyen viselkedésre.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hete
ppgergő írta: 4 hete

Magyarországon még mindig kiemelkedően jó a közlekedési morál a környező országokhoz képest. Az elmúlt két évben Romániát és Szerbiát leszámítva mindenhol mentem, a legjobb helyzet Szlovéniában volt, a legrosszabb Szlovákia, holtversenyben Olaszországgal (Szlovákok valószínűleg a magyar rendszámot nem díjazták, olaszok meg borzasztóan szarnak a másikra viszont nem gond gyorsan/lendületesen menni, ha dudálsz észrevesznek).



Az, magyarországon nem indexel kanyarodás közben/nem teszi ki időben, jobbra nem tud tartani, a seggemben autózik mindenre van megoldás: nem indexel? Lesz*rom, kikerülöm még úgy is, hogy a bunkónak legyen rosszabb, nemérdekel. Jobbra nem tud tartani autópályán? Kikerülöm jobbról. Seggemben autózik? Elveszem a gázt, motorfékkel lassítok, szintén leszarom a baját, arra figyelek, hogy ne akarjon majd előttem fékezni, arra van a dashcam. Meg a vipera ;)

Amióta tényleg deffenzíven vezetek annyi hülye majommal találkozom és olyan jókat röhögök rajtuk, mint még eddig soha.

Csak lazán kell mindenhez hozzáállni és akkor mi sem kapunk idegbajt nap mint nap. (Ha meg nyugisan akarok vezetni, éjjel megyek)


Előzmények megtekintése

Nem mindig jön be a lassítás ha a seggedben jönnek. Ilyenkor szoktak az ember elé vágni majd satuféket nyomni ezek a parasztok. Vagy lámpánál rükvercben rátolatni az emberre.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

3 órája – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

6 órája – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Nem csak vásárlási támogatás segít villanyautózni

Április végéig olcsóbban lehet villanyautóba ülni

13 órája – Autósvilág hírei

Május 1-ig biztos a villanyautókhoz kínált vásárlási támogatás, de van itt még valami, ami által olcsóbban lehet addig villanyautóba ülni.


Friss tesztek

Mini Countryman Cooper D teszt

Mint a Cooper, csak használható – Countryman D

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek pontos helyét. A második Countryman egészen olyan, mint a kicsi Cooper, de ebben el lehet férni.


Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Ki akarna ennél többet? - (majdnem) alap Kia Rio teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs Kia Riót. Stabil, és meglepően tágas is.


Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw,  Renault Megane Grandtour

Vajon melyik dízel kompakt kombival járunk a legjobban?

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo - melyik a nyerő?

Még több teszt

Használtautó.hu

PEUGEOT 106 1.0 Cocktail

PEUGEOT 106 1.0 Cocktail

Ár: 300.000 Ft

Évjárat: 1999 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN GOLF III 1.4 CL

VOLKSWAGEN GOLF III 1....

Ár: 280.000 Ft

Évjárat: 1994

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN GOLF IV 1.6 Pacific

VOLKSWAGEN GOLF IV 1.6...

Ár: 790.000 Ft

Évjárat: 2003 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó