BMW 5-ÖS SOROZAT

(2010 - 2016)

Pozitív


Az utazó üzletemberek álma. Kényelem és sportosság ideális kombinációja, luxus kivitelezésű és méretű belső térrel. Selymes járású soros hathengeres motorok, villámgyors nyolcfokozatú automata váltó, alacsony fogyasztás a Hatékony Dinamika csomaggal.

Negatív


Magas vételár, méregdrága extrák. Erősen felszereltségfüggő menettulajdonságok. Valami elveszett a vezetés élményéből a teljesen elektromos szervokormány bevezetésével.

Méret, kényelem, kidolgozás

Az elődjét puritán műszerfala miatt sokan nem kedvelték, ennek alig lehet megkülönböztetni a 7-estől a belsejét. Kissé széles a vezető felé forduló középkonzol, de ettől függetlenül elöl-hátul hatalmas a hely. Végre újra négy kerek óra néz szembe a vezetővel, az iDrive sokkal könnyebben kezelhető, mert a legfontosabb funkciók külön gombot kaptak. Hátul középen ülni még mindig nem nagy öröm a betüremkedő kardánalagút miatt. Az 520 literes csomagtartó elég nagy, alternatívaként kombi is van, amelynek hátsó szélvédője külön is nyitható. Kézre állnak a kapcsolók, logikus az elrendezés, a feláras head up display a navigációs információkat is kivetíti a szélvédőre.

Különleges felszereltség

A BMW mesterien űzi a prémiumgyártók extrapolitikáját. Ha mindent megveszünk, akkor kétszeresére is ugorhat az alapból sem szerény vételár. Az alapfelszereltség is minden szükségeset tartalmaz, de kevesen fognak itt megállni. Az extralistára olyan tételek kerültek fel, mint az aktív összkerék-kormányzás, az állítható futómű és kormányzás (Adaptive Drive) az éjjellátó berendezés, az adaptív kanyarfényszóró vagy az automatikusan parkoló rendszer. Végtelen mennyiségű kárpit, dekoráció, szín, és kerék segítségével lehet egyedivé varázsolni az 5-öst.

Ajánlott motor

A négyhengeres dízelek is elegendőek a dinamikus mozgáshoz, fogyasztása pedig annyi, mint egy kisautónak. A legjobb választás a 245 lóerős 530d, de a pörgős hathengeres benzinmotorokra sem lehet panasz, csak azok három-négy literrel többet fogyasztanak. Már a turbós, 306 lóerős 535i is szinte feleslegesen erős. M5-pótléknak ott van a 407 lóerős, két turbós, nyolchengeres 550i.

Fenntartási költség

Mint a német mérnöki munka egyik csúcsterméke, nem valószínű hogy komoly megbízhatósági problémák jelentkeznének az 5-ösnél. A garancia ennek ellenére csak két év. Nem ajánlott chip-tuninggal megbolondítani a turbómotorokat, mert ez csökkentheti élettartamukat. A túlextrázott, sok elektronikával rendelkező példányokban már annyi a számítógép, mint egy átlagos magyar faluban. Ha nem is romlik el, azért érdemes felkészülni a tetemes szerviz- és alkatrészárakra.

Biztonság

Kitűnő eredmény az euroNCAP teszten. A passzív biztonsági elemek nem felárasak, hat légzsák és menetstabilizáló minden 5-ösbe belekerül, a gyalogosokra pedig a felpattanó motorháztető vigyáz. Felárat az aktív rendszerekért kérnek, például a holttérre figyelő, a táblafelismerő, a sávtartó segéd, ráfutásos balesetre figyelő, vagy az infrás éjjellátó. A távolságtartó tempomattal dugóban magától is képes araszolni az autó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre